hvilken veterinær bruker du?

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Henrik Olavesen

hvilken veterinær bruker du?

Post by Henrik Olavesen »

Vi har sikkert skrevet mye om dette før,men da har det oftest havnet i en diskusjon om de dårlige stedene i OSLO.
Tenkte på spøre folk om hvilken Veterinærer de bruker og hvorfor de er fornøyd med de.(hvis de er det da).
Så nå kan alle fra HELE landet og Oslo skrive om hvilken veterinær de bruker.

Har selv brukt volvat dyreklinikk i lang tid,de er ganske flinke.
Men prøvde pettvet i sandvika for å bare ta den årige lege timen.
de var noen av de hygligste og de lyttet til hva du sa.
Hun sa selv at hun ikke er ekspert på rotter men at hun gjør så godt hun kan med å hjelpe dyr og eier.
Dyktig dame :thu: ,kommer til å bruke de hvis det er noe som hender med de små.
pris kontrol på 4stk ca 300-350.

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Jeg bruker Hvalstad dyreklinikk. Syns de er ganske flinke, men det som er litt dumt er at man må vente i evigheter på legene. De har sikkert mye å gjøre, men litt kjedelig når de sier: -Bare kom inn her, jeg kommer snart.
Så går det 20 min før de kommer.... :|
men men. De er dyktige i arbeidet sitt!:) Har søkt der om praksis plass :D
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Vanligvis, Bruker jeg Apenes dyreklinikk. prisene er ikke søy høye der og folka vet nok til at de vet at rotter er flokk dyr.

Jeg har også prøvd vestfold dyrehospotal Zoo. Men det avr veldig dyrt og folka kunne ikke noe om rotter. :(

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Jeg bruker Hanne Kure i Rygge, utrolig koslig, kjenner deg igjen så fort du kommer inn døra, svarer veldig godt på de spørsmålene du måtte ha, t.o.m når du sender henne sms eller ringer hun 24/7 så svarer hun :) . Hadde med alle mine til helse sjekk for en mnd tid siden, kostet meg 454 kr, og det kan jeg ikke si er så ille. De andre dyrlegene her skulle ha 250kr pr.stk....

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Vi har brukt Byåsen dyreklinikk i Trondheim mye og kan anbefale denne klinikken. Prisene er lave og de ansatte hyggelige og det er lett å få time på flekken. Det eneste minuset er at de, på tross av stor entusiasme for rottene, ikke er eksperter på området. "Enkle" og "rett frem" ting som helsesjekk, sjekk av luftveier, bittsår og sjekk for parasitter går helt fint der.

Vi har vært på Strinda Smådyrklinikk en gang (Søtas operasjon), og likte det vi så. Operasjon av tannbyll m/trekking av tann og antibiotikakur kostet kun 400,- (mot prisoverslag på 1500-2000,- på Byåsen og feil diagnose). Meget hjelpsomme ansatte, som tar seg god tid til å forklare hva inngrepet har gått ut på og gir en realistisk prognose. Dette er selvfølgelig basert på ett besøk, men vi fikk inntrykk av at dette var stedet å gå dersom man mistenker alvorlig sykdom og vil ha en grundig sjekk av rotten(-e). Vi kommer til å dra dit neste gang vi må ta med de små søte englene :twisted: til dyrlege.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Jeg bruker Heidi Håøya ved Groruddalen på luftveisinfeksjoner. Resten er på flyt etter hva det gjelder.
Anita

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Jeg bruker div folk i området jeg bor. Ganske fornøyd, men jeg kan ikke bruke den samme på geitene som jeg bruker på rottene for å si det sånn.
mvh Julie

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

jeg bruker apnesdyreklinikk, men de er jo litt dyre da, 500kr for bare en sjekk på munti :? også kalte de dem hetterotter, men jeg sa at de heter tamrotter da, så forhåpentligvis så har dem fixa det nå :wink: men de er da ganske flinke der sånn ellers, med katter og rotter :wink:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Trondheim: Vi gikk alltid på Strinda med rottene og ilderen, både pga kompetansen på smådyr og prisnivået.
Er det snakk om katt, må jeg anbefale Trond Relling på Byåsen, han er utrolig dyktig. Men liker ikke måten enkelte på Byåsen behandler rottene på. Eivind Arntzen er den eneste jeg synes utpeker seg positivt på rotte - han var kjempeflink med såret til Charon, i alle fall :thu:
Og dumme damen i skranken som begynte å krangle med meg da jeg sa at Luna (mink eubk) ikke var en hetterotte.... :wink:

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Jeg bruker alltid ABC-Dyreklinikk på Vågsbygd. De er veldig flinke, det de ikke vet det finner de ut av. I tillegg er de behagelige mot både meg og rottene :wink:

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Jeg bruker Jørpeland Veterinærkontor/smådyrklinikk. Er ganske fornøyd med prisen (250 kr. er prisen for en vanlig dyrlegebesøk) og folk er veldig hyggelige, det er bare at de har forferdelig lite kompetanse når det gjelder rotter.. :( Det gjelder desverre også veterinærene på jobben min..

Tenker på å prøve en dyreklinikk i Stavanger neste gang mine små trenger mer en det vanlige.
Hilsen!
Rose

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Smådyrvakta i Oslo holder til i lokalene til NVH - poliklinikken, og har døgnvakt til enhver tid. Hanne Bergendahl kan anbefales! Stø og dyktig kirurg når rottehaler må av sent på kveld - og ikke minst ved avlivning; hun er den eneste jeg har møtt som går intravenøst på rotte. Er imponert - og jeg er ikke den som er mest raus med ros.. Betryggende å vite at hun er en del av vaktordningen i Oslo.
Anita

Påss

Post by Påss »

Jeg bruker Sørlandets Dyreklinikk og er fornøyd med dem.

Masja

Post by Masja »

Bergen: Jeg har kun vært på Bergen smådyrklinikk, så det er de eneste jeg kjenner til her i byen. I utgangspunktet gikk vi dit fordi det er rett i nærheten av der vi bodde før, men er egentlig ganske fornøyd. Vi har vært hos samme damen alle gangene vi har vært der (Synnøve Sanden mener jeg å huske at hun heter), og hun er veldig hyggelig, både mot oss og rottene. Dessuten liker hun rotter (etter hva jeg har forstått er det ikke alle dyrleger som gjør det), og tok det med godt humør da en livredd Clank krøp under genseren hennes. Vi betaler forresten 340,- for en konsultasjon.

Hedda
Sofaspiser

Post by Hedda »

anita wrote:Smådyrvakta i Oslo holder til i lokalene til NVH - poliklinikken, og har døgnvakt til enhver tid. Hanne Bergendahl kan anbefales!

Da bør man vel isåfall spørre spesielt etter henne, fordi jeg har vært på NVH med mine rotter og der hadde de overhodet ikke peil! Jeg var nok uheldig med hvem jeg havna hos, men det var søren ikke verdt over 400 kroner i konsultasjonsgebyr.... Men _noen_ der må jo vite hva de snakker om, det er jo tross alt høyskolen.. :)
Hvil i fred Rudy::.

Locked