På hjemme-bane...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Lillenill

På hjemme-bane...

Post by Lillenill »

Jeg sitter her, 1 juledag med rottene mine..
Og må le av Vesla'n min.. Hun fyker bortover her som en rakett og hopper og spretter.. Og koser seg.. Men dum er hun:
Hun skal alltid ta å yppe seg på den mest sinna, tøffe og kjempe feite Siva.. Ehm.. Glemte jeg å legge til englebarn med brukkne vinger??
og gata's største mafia-sjef..
Gang på gang, så ypper hun seg, og da må hun bare regne med å få seg ett smell fra Siva..
Selv om jeg prøver å holde de unna hverandre, så er Siva så kjapp på beina og tar Vesla noe så skikkelig.. Men.. Vesla gir seg ikke: Hun skal erte Siva.. Hun vil ha grisebank fra gata's største mafia-sjef..
Hmm.. Noe smugling med Narkis her, Siva??
Hmm.. Fy fy..
Og til Nira da, englebarnet som bare tusler rundt, og vil ha kos og oppmerksomhet.. Tja.. Og kanskje gnisse gnisse med tenna og strekke på halsen for å bli klødd mere.. Hun tenker nok sånn: " Å, mamma - Det der var skikkelig digg.. Vil du gi meg litt manikyr også??" Hehe..
Og Siva da.. Som sagt gata's største mafia-sjef og husets bøllefant g tøffing... ( egentlig er hun snill og god og elsker å gi oss manikyr) når Vesla ikke er tilstede.. Tja.. Hva mere er det å skrive da...??
Hmm.. La meg se..
Ja, også Vesla... Hun er den lille tøffe jentungen som elsker å leke, og som ikke er så veldig pysete av seg.. Hun er en skjønn liten krabat med godt humør, men rampete..
Lekte litt med henne i sted.. Hehe.. Hun har alltid godt humør, men litt skvetten av seg.. Men lyder på navnet sitt allerede og jeg kjøpte henne på tirsdagen.. Hmmm..

Ønsker alle en forsatt God Jul og ett riktig Godt Nytt År..

Og det samme til alle våre firbente venner...!!!

Ønsk alle rottene det fra meg og mine..
:nissesmil:

Klemmer fra Siva ( Mafian ), Nira ( englebarn ) og Vesla ( bølla fra Tønsberg ) :slede:

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

det hørtes ut som noen morsomme rotter med morsomme personlighet. det er noe e\av det morsommste med dyr at de kan ha så stor og forskjellig personlighet :nisseglis:

Lillenill

Post by Lillenill »

Koala jenta wrote:det hørtes ut som noen morsomme rotter med morsomme personlighet. det er noe e\av det morsommste med dyr at de kan ha så stor og forskjellig personlighet :nisseglis:
Hehe... Disse har en stor personlighet, men veeeeldig rampete av seg...
Ehhm, da snakker vi om Vesla her.. hehe..
Men det er litt synd at Siva ikke takler Vesla i grunnen.. :( Og at Siva må stå alene i ett lite bur, til jeg får kjøpt nytt... :(
Hehe..
Alle rotter har en stooor og herlig personlighet.. Rotter er skjønne skapninger..
Hehe..
:nissesmil: :nisseglis:

Ja, det er det morsomste med dyr.. Hehe..
Dyr er skjønne alle sammen..
:thu: :narr:

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

jeg har masse dyr jeg skjønner du og alle har forkjellig personlighet og det er morsomt å se. ja rotter er herlige, jeg liker de og marsvin jeg da, og hund og katt da. må liksom ha de 4 vis ikke mangler det noe

Lillenill

Post by Lillenill »

Koala jenta wrote:jeg har masse dyr jeg skjønner du og alle har forkjellig personlighet og det er morsomt å se. ja rotter er herlige, jeg liker de og marsvin jeg da, og hund og katt da. må liksom ha de 4 vis ikke mangler det noe
Hehe... Heldig du som har masse dyr;) Hehe.. Hunder er jo snåle og merkelige på sin måte, og sin egen personlighet..
Ja, det gjelder de fleste dyr.. Katter er litt mere sånne perfeksjonister, hehe.. Bading for katter er liksom ikke helt inn.. Hehe..
Hvor mange katter, hunder, rotter og marsvin har du?? :jul:

har kun tre rotter, og søstrene mine har to hamstere.. Og nå vurderer vi ett marsvin etter jul.. hehe..

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

marsvin er så utrolig koslige dyr også blir de ganske gammle, 8år er gjennomsnittlig leve alder. jentene blir eldre enn guttene.
de elsker å ligge å bare kose, og det jeg liker med marsvin som jeg savner hos andre gnagere er at de prater. det er så koslig.
men skal dere skaffe dere marsvin så skaf 2, det er som hos rotter at de blir veldig ensomme uten en å være sammen med.
jeg har 4 marsvin, to jenter og to gutter (de bor avskilt), en hund og tre katter. også har jeg en rotte, men jeg bor sammen med venninna mi, som har broren. så de bor sammen. jeg kjæresten min og venninna mi trivese ganske bra med¨å bo sammen, vi har ganske stor leilighet, så venninna mi har egen stue osv. vi har planer om å kjøpe et småbruk sammen når vi kommer oss i fast jobb. slik at vi blir naboer. :nisseglis:

katter har masse personlighet, mine tre er veldig forskejellige, Kiara er skjefen i huset, hu er snill mot alle dyr. passer på alle t.o.m gnagerene. hu jakter ikke en gang, men jasmin er dolla i huset. hu er ei skikkelig jåle, hu t.o.m ligger å spiser og plukker opp maten med poten. mens dennis er bare e stor kose katt. han skal kose hele tiden og han får bare aldri nok. ligger i mitten om natten osv. også er han beste venn med hunden min Prinz.
jeg har ikke hatt Rotter så lenge men jeg ser alt nå at de også har stor og forskjellig personlighet. og slik er det med marsvin også. jeg har hatt den ene jenta siden jeg flyttet for meg selv når jeg var 16 og hu kan jeg ha med over alt. hu sitter på skulederen eller i veska og elsker å dra på tur. hu stoler helt på meg, jeg kan legge henne på ryggen ta henne inni munnen osv, hu bryr seg ikke. også klør klippingen går flott med henne. men det tar tid å opparbeide slik tillitt så det trengs masse kosing og prating.

marsvin er en beste venn så det vil dere sikkert trives med, bare å kose masse, men husk å klippe klør, de sliter ikke seg selv som hos andre dyr.

Prinz fikk jeg av kjæresten min til 18års dagen min. han er så snill og passer så godt på dyra at det.
vi har ogs hamster og kaniner men det er fordi vi har vært med på å omplasere en del dyr, og da har det endt med at vi har tatt til oss noen selv også, se hjemme siden min så kan du lese der hva slags dyr vi har og hvordan vi fikk de.
det er ikke lett å finne et nytt hjem til misshandle dyr siden de er veldig nervøse og det er masse jobb o få de tamme igjen.

Lillenill

Post by Lillenill »

Koala jenta wrote:marsvin er så utrolig koslige dyr også blir de ganske gammle, 8år er gjennomsnittlig leve alder. jentene blir eldre enn guttene.
de elsker å ligge å bare kose, og det jeg liker med marsvin som jeg savner hos andre gnagere er at de prater. det er så koslig.
men skal dere skaffe dere marsvin så skaf 2, det er som hos rotter at de blir veldig ensomme uten en å være sammen med.
jeg har 4 marsvin, to jenter og to gutter (de bor avskilt), en hund og tre katter. også har jeg en rotte, men jeg bor sammen med venninna mi, som har broren. så de bor sammen. jeg kjæresten min og venninna mi trivese ganske bra med¨å bo sammen, vi har ganske stor leilighet, så venninna mi har egen stue osv. vi har planer om å kjøpe et småbruk sammen når vi kommer oss i fast jobb. slik at vi blir naboer. :nisseglis:

katter har masse personlighet, mine tre er veldig forskejellige, Kiara er skjefen i huset, hu er snill mot alle dyr. passer på alle t.o.m gnagerene. hu jakter ikke en gang, men jasmin er dolla i huset. hu er ei skikkelig jåle, hu t.o.m ligger å spiser og plukker opp maten med poten. mens dennis er bare e stor kose katt. han skal kose hele tiden og han får bare aldri nok. ligger i mitten om natten osv. også er han beste venn med hunden min Prinz.
jeg har ikke hatt Rotter så lenge men jeg ser alt nå at de også har stor og forskjellig personlighet. og slik er det med marsvin også. jeg har hatt den ene jenta siden jeg flyttet for meg selv når jeg var 16 og hu kan jeg ha med over alt. hu sitter på skulederen eller i veska og elsker å dra på tur. hu stoler helt på meg, jeg kan legge henne på ryggen ta henne inni munnen osv, hu bryr seg ikke. også klør klippingen går flott med henne. men det tar tid å opparbeide slik tillitt så det trengs masse kosing og prating.

marsvin er en beste venn så det vil dere sikkert trives med, bare å kose masse, men husk å klippe klør, de sliter ikke seg selv som hos andre dyr.

Prinz fikk jeg av kjæresten min til 18års dagen min. han er så snill og passer så godt på dyra at det.
vi har ogs hamster og kaniner men det er fordi vi har vært med på å omplasere en del dyr, og da har det endt med at vi har tatt til oss noen selv også, se hjemme siden min så kan du lese der hva slags dyr vi har og hvordan vi fikk de.
det er ikke lett å finne et nytt hjem til misshandle dyr siden de er veldig nervøse og det er masse jobb o få de tamme igjen.
8 år i gjennomsnitts alder på marsvin.. Det visste jeg ikke..
Hehe..
Marsvin er så søte, og så skravlesyke.. hehe..
Men dyr som har blitt misshandla, ( spesielt gnagere ) blir vel ikke tamme igjen, uansett hva man gjør?
Hmm.. Hehe.. Ja, da har dere nok å stri med med så mange dyr i huset..
Hehe.. Heldig dere er som bor for dere selv..
Bor hjemme enda, jeg.. ;) Hehe..
Hehe.. Artig med dyr man kan ta med overalt..
Hehe.. Kan det med hun ene rotta mi.. Egentlig begge, men dumboen er for urolig.. Hoodeden er grei å ha med seg, hun ligger bare nede i genseren og kikker opp og snuser inniemllom.. Hun er min øyensten og har ett stor plass i hjertet mitt.. Hun er ganske så tam.. Hehe..
Hehe.. Katter er merkelige, men nydelige.. Hehe..
Jålekatte du har da.. Hehe..
Heldig du er som fikk hund på 184 års. dagen din :nissesmil:
Skulle også hatt en hund;) Åssen rase er hunden din Prinz?
Hvor bor dere egentlig??

Hehe.. God juleklemm fra oss to-og firbente.. :nissesmil: :nisseglis:

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

vi bor oppå fjellet i holmestrand rett før gullhaug.
nei det er ikke så enkelt å temme misshandla dyr. kaninene våre har vi klart det med, hu ene er litt hissig enda men det kommer seg. men degusen vår er det verre med, han er blitt veldig sosoal sposer av handa vår osv, men det går ikke an å kose med han. men det er uansett en stor fremgang fra når vi fikk han. da var han kjempe redd og satt bare borte i en krok. tror han egentlig var slange mat, de fant han på en flaske i en leilighet med slanger og edderkopper. (det hadde vært raid der)

ja jeg håper på at rotta mi også skal kunne bli med over alt, derfor koser jeg masse med Amandusen min også

ja det er deilig å bo alene. hvor gammel er du da?

god jul fra alle oss her :nisseglis:

Lillenill

Post by Lillenill »

Koala jenta wrote:vi bor oppå fjellet i holmestrand rett før gullhaug.
nei det er ikke så enkelt å temme misshandla dyr. kaninene våre har vi klart det med, hu ene er litt hissig enda men det kommer seg. men degusen vår er det verre med, han er blitt veldig sosoal sposer av handa vår osv, men det går ikke an å kose med han. men det er uansett en stor fremgang fra når vi fikk han. da var han kjempe redd og satt bare borte i en krok. tror han egentlig var slange mat, de fant han på en flaske i en leilighet med slanger og edderkopper. (det hadde vært raid der)

ja jeg håper på at rotta mi også skal kunne bli med over alt, derfor koser jeg masse med Amandusen min også

ja det er deilig å bo alene. hvor gammel er du da?

god jul fra alle oss her :nisseglis:
Oki.. Kjæresten min bor også i Holmestrand, men på gullhaug da.. hehe..
Bra dere har klart det med kaninene.. Synes det er så synd at folk skal misshandle dyr.. :(
Huff, så trist det med degusen:cry:
Men dere har værtfall kommet litt lenger da.. Han spiser jo av hendene deres, og at han er sosial er jo ett godt tegn..
Men blir opggitt over sånt, som med at gnagere blir slangemat og andre dyr... :cry: Så jeg blir glad å høre når dyra har det så fint som de har hos dere :nissesmil:

Hehe.. Heldige dere som bor alene.. Hehe..
Jeg er 18, ble 18 i september..
Du da?

God jul fra oss også:)

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

jeg ble 18 i mai, ja da bor ikke kjæresten din så langt unna oss, vi flyttet til holmestrand i august. jeg er fra telemark og eivnd kjæresten min fra sande og hu vi bor med fra svelvik.

ja jeg blir så sint av slike grusomme mennesker, hu dolle katta vår var ble jo forlatt av eieren sin (hu var narkoman) Eivind fant henne i kloakken. nå rundt jule tider er det ekstra ille. mange dyr som blir forlatt. blir så sint, har skjelt ut mange mennesker pga det.

Lillenill

Post by Lillenill »

Koala jenta wrote:jeg ble 18 i mai, ja da bor ikke kjæresten din så langt unna oss, vi flyttet til holmestrand i august. jeg er fra telemark og eivnd kjæresten min fra sande og hu vi bor med fra svelvik.

ja jeg blir så sint av slike grusomme mennesker, hu dolle katta vår var ble jo forlatt av eieren sin (hu var narkoman) Eivind fant henne i kloakken. nå rundt jule tider er det ekstra ille. mange dyr som blir forlatt. blir så sint, har skjelt ut mange mennesker pga det.

Heldig du som fikk hund av kjæresten din i gave:)
Hehe..
Stakkars katte, som ble forlatt på den grusome måten der:devil:
Såpass ja, men har de skjønt noe etter at du skjelte de ut da?
Hehe.. Ja, da kommer dere fra hvert deres sted. Hehe..
Men hvorfor bosette seg i Holmestrand?? Hehe..
Hehe...
Nesten midt mellom der dere kommer fra.. Hehe..
:nisseglis:

Koala jenta
Markeringsbehov

Post by Koala jenta »

Heldig du som fikk hund av kjæresten din i gave:)
Hehe..
Hehe...
:nisseglis:[/quote]

vi bodde i sande i et år men så måtte vi flytte pga de skulle pusse opp leiligheten vi leide. så vi måtte flytte og fant ingen ting i sande eller svelvik så vi tok det første og beste og det ble her. men holmestrand er fint da, men litt upraktisk.
nei det er langt fra midt i mellom men men.
vi havna da her.
ja jeg var veldig helldig som fikk Prinz, han er så vakker så og veldig snill mot andre dyr. han er blanding av tervuren og Border collie.

men leste på en annen link her at du var blitt feil innformert om den ene rotta som var blitt omplasert til deg?
det er tragisk når mennesker ikke klarer å fotelle sanheten om stamtavle, det er jo faktisk veldig viktig. huff
men kan ikke vi bli bedre kjent over msn? kan hende de andre her inne synes denne linken er litt teit :nisseglis:
med bare oss som skravler. (LER)
mailen min er koalajenta@hotmail.com
rottene vi har er fra Ida elises siste kull.

Lillenill

Post by Lillenill »

Koala jenta wrote:Heldig du som fikk hund av kjæresten din i gave:)
Hehe..
Hehe...
:nisseglis:
vi bodde i sande i et år men så måtte vi flytte pga de skulle pusse opp leiligheten vi leide. så vi måtte flytte og fant ingen ting i sande eller svelvik så vi tok det første og beste og det ble her. men holmestrand er fint da, men litt upraktisk.
nei det er langt fra midt i mellom men men.
vi havna da her.
ja jeg var veldig helldig som fikk Prinz, han er så vakker så og veldig snill mot andre dyr. han er blanding av tervuren og Border collie.

men leste på en annen link her at du var blitt feil innformert om den ene rotta som var blitt omplasert til deg?
det er tragisk når mennesker ikke klarer å fotelle sanheten om stamtavle, det er jo faktisk veldig viktig. huff
men kan ikke vi bli bedre kjent over msn? kan hende de andre her inne synes denne linken er litt teit :nisseglis:
med bare oss som skravler. (LER)
mailen min er koalajenta@hotmail.com
rottene vi har er fra Ida elises siste kull.[/quote]

Oki... Ja, men man får seff ta det man får.. Og Holmestrand er jo fin på sin måte.. Men som du sier, litt upraktisk.. Hehe..
Ja, så bilder av Prinz - Kjempe skjønn da.. Og veldig flott blanding:)

Ja, det kan vi veit du... Legger deg til på msn'n min, så..
Hehe..

Lillenill

Post by Lillenill »

Ja, hun som jeg fikk/kjøpte rotta ( Siva ) av, feilinformerte meg.. Men men.. Sannheten kommer alltid fram..
Og jeg takker Ida Elise noe veldig for at hun sa i fra... Jeg ble sjokka.. Jeg trodde ikke at Siva var så gammel, eller at hun var så aggresiv - Hun har ikke vært det mot hun Nira, nest eldste... Kun Vesla, hun minste..
Men fikk jo en liten anelse da Siva gikk til angrep mot strupen på Vesla.. Derfor måtte jeg skille de..
Men takker Ida Elise for at hun ga meg riktig innfo om Siva..
Som sagt, hun jeg kjøpte rotta av, fortalte ikke sannheten.. Men men.. Gjort er gjort, og spist er spist..
Nå har i hvertfall Siva det bedre enn hva hun hadde det..
Ja, jeg lest at dere fikk de fra Ida Elise.. Kjempe flotte rotter....
Og sikkert herlig gemytt :nissesmil:

Locked