ikke rotterelatert (tidligere digitalkamera tråden)
Moderator: Moderatorer
ikke rotterelatert (tidligere digitalkamera tråden)
Har lenge ønsket meg et digitalkamera,men er så mye å velge mellom..
Så lurer på om det er noen som har tips å gi?
Ønsker et som ikke koster så sinnsykt mye og som er lett å skjønne seg på og ikke allerminst ta gode bilder..(har et gammelt og billig hp kamera som virkelig suger...)
Så lurer på om det er noen som har tips å gi?
Ønsker et som ikke koster så sinnsykt mye og som er lett å skjønne seg på og ikke allerminst ta gode bilder..(har et gammelt og billig hp kamera som virkelig suger...)
Last edited by Elsol on 06 Jan 2006, 23:00, edited 1 time in total.
Mvh
Elin:o)
Hva med å spørre på et fotoforum? Dette er et rotteforum :-P
(Og det er reklamefritt, så folk får værsågod sende deg svar i PM også)
Ikke for å være slem, men et rotteforum er et rotteforum. Det har sklidd litt ut i det siste... vi har med vilje prøvd å holde snikksnakk om alt og ingenting på et minimum her. Det finnes nok av andre forumer til det.
(Og det er reklamefritt, så folk får værsågod sende deg svar i PM også)
Ikke for å være slem, men et rotteforum er et rotteforum. Det har sklidd litt ut i det siste... vi har med vilje prøvd å holde snikksnakk om alt og ingenting på et minimum her. Det finnes nok av andre forumer til det.
Derfor jeg la inn på medlemmenes oppslagstavle og ikke under noe annet.Hvis det ikke er ønsket å skrive om andre ting enn rotter her inne også så bør det kansje hete medlemmenes oppslagstavle om rotter......
Er mest aktiv her inne så derfor spurte jeg her....
Men for all del.Rotter og kun rotter fra nå av :!: (irritabel jeg ja!holder på å slutte å røyke,så er
....)
Er mest aktiv her inne så derfor spurte jeg her....
Men for all del.Rotter og kun rotter fra nå av :!: (irritabel jeg ja!holder på å slutte å røyke,så er

Mvh
Elsol >> sender deg en mld ^_^
Heidi (sjef
): (min)Heidi viste meg innlegget ditt
Ville bare si at jeg er litt uenig med den kommentaren der. På dette "board" som det heter har vi topics om det meste når det gjelder rotter og rottestell/utstyr. Burde være litt plass til mennesker/menneskestell/utstyr og?
Rotter er noen skapninger som en kan bli fryktelig glad i. Men når vi skal sette vår lid og våre kjære i hendene på kunnskap og erfaring fra folk her inne synes hvertfall jeg det er både betryggende og koselig å vite litt om personen.
Jeg vet ikke om dette var ment på denne delen av forumet, eller forumet spesielt, men og et lite forslag til å kanskje lage et egen "OffTopic" forum?
forresten, når det gjelder dette kameraet er det kanskje til å ta bilder av rotter? ^_^
Heidi (sjef

Rotter er noen skapninger som en kan bli fryktelig glad i. Men når vi skal sette vår lid og våre kjære i hendene på kunnskap og erfaring fra folk her inne synes hvertfall jeg det er både betryggende og koselig å vite litt om personen.
Jeg vet ikke om dette var ment på denne delen av forumet, eller forumet spesielt, men og et lite forslag til å kanskje lage et egen "OffTopic" forum?

forresten, når det gjelder dette kameraet er det kanskje til å ta bilder av rotter? ^_^
Det er ikke bare jeg som bestemmer, da. Det er dere også! Og det gjør dere f.eks. ved å velge folk inn i styret. Styret har bestemt at forumet skal handle om rotter, og at utenomsnakk skal begrenses. Men snart kommer et nytt styre, kanskje de mener noe annet? Har dere forhåndsstemt?
Jeg er enig i at beskrivelsen av "Medlemmenes oppslagstavle" kanskje ikke er helt klar, men det er jo fordi vi ikke er helt firkantet heller (selv om kanksje noen tror det). Forresten burde underteksten ha vært endret forlengst, fordi vi har et eget underforum for bilder...
Jeg er enig i at beskrivelsen av "Medlemmenes oppslagstavle" kanskje ikke er helt klar, men det er jo fordi vi ikke er helt firkantet heller (selv om kanksje noen tror det). Forresten burde underteksten ha vært endret forlengst, fordi vi har et eget underforum for bilder...

om det kun skal handle om rotter BØR oppslagstavlen FJERNES!!! alle de andre postene dekker det som har med rotter å gjøre!! Så om dere kun vil ha rotteprat greit..men så lenge det står "andre tanker" og vi ikke får lagt ut andre tanker.....det er noe som skurrer litt der, den får jeg ikke helt til å stemme! så lenge den posten er der med den teksten bør dere og godta det som blir lagt til der uten noe men..............
-
- Gammelrotte
Det vil bli anledning til å forhåndsstemme ved styrevalget. Dette gjøres via e-post til ntf@tamrotter.com innen 5. januar 2006, se NTFs forum på http://tamrotter.com/ for prosedyre og aktuelle kandidater.Elsol wrote:??Heidi wrote:Har dere forhåndsstemt?
viewtopic.php?t=3024
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
-
- Stjeler søppel
hmm......det er nok lurt å få klarhet i hva som hører hjemme under medlemmenes oppslagstavle, og hva man kan skrive her generelt.
Jeg lurer noen ganger selv også.
Jeg har f. eks noen ganger lurt på om det er feil når jeg gir eksempler fra min geiteflokk for å beskrive et flokkproblem. Praktisk sett er en geiteflokk og en rotteflokk ganske lik, har ganske mange fellestrekk, men jeg skjønner at folk som ikke kjenner geiter synes det kan være rart.
Jeg opplevde nylig en dyrehistorie som jeg har latt være å dele med dere, selv om jeg vet mange ville synes den var flott. Det var da altså ikke rotter det gjaldt, men den beskriver samhandling dyr mellom på en flott måte. Dele med seg noe som kan fortelle noen rekkevidden av i hvilken grad dyr forholder seg til hveramdre, riktig eller feil? (så om noen lurer veldig nå, så kommer den på nettsida mi) (ja, det var kanskje reklame, men historien er altså ikke salgbar
)
Jeg forstår veldig godt at man et sted må sette grenser, pga forumets ryddighet og at ting ikke skal skli helt ut. Også plasshensyn er selvfølgelig viktig. Forstår det veldig godt! Likevel tror jeg veldig på helheten i et menneskes liv i forhold til å være en god dyreeier.
Konklusjon: jeg forstår veldig godt styrets ønske om å sette grenser, og jeg forstår de som ønsker en diskusjon om temaet.
Julie
Jeg lurer noen ganger selv også.
Jeg har f. eks noen ganger lurt på om det er feil når jeg gir eksempler fra min geiteflokk for å beskrive et flokkproblem. Praktisk sett er en geiteflokk og en rotteflokk ganske lik, har ganske mange fellestrekk, men jeg skjønner at folk som ikke kjenner geiter synes det kan være rart.
Jeg opplevde nylig en dyrehistorie som jeg har latt være å dele med dere, selv om jeg vet mange ville synes den var flott. Det var da altså ikke rotter det gjaldt, men den beskriver samhandling dyr mellom på en flott måte. Dele med seg noe som kan fortelle noen rekkevidden av i hvilken grad dyr forholder seg til hveramdre, riktig eller feil? (så om noen lurer veldig nå, så kommer den på nettsida mi) (ja, det var kanskje reklame, men historien er altså ikke salgbar

Jeg forstår veldig godt at man et sted må sette grenser, pga forumets ryddighet og at ting ikke skal skli helt ut. Også plasshensyn er selvfølgelig viktig. Forstår det veldig godt! Likevel tror jeg veldig på helheten i et menneskes liv i forhold til å være en god dyreeier.
Konklusjon: jeg forstår veldig godt styrets ønske om å sette grenser, og jeg forstår de som ønsker en diskusjon om temaet.
Julie