Dyrlege-besøk.. :D

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Lillenill

Dyrlege-besøk.. :D

Post by Lillenill »

Idag har jeg vært på dyrlege-besøk med jentene mine: ALLE jentene...
Dumboen var den eneste som måtte klippe litt tenner, og har sjekka alle for midd osv..
Men.. Dyrlegen fant ingenting og fikk hele forklaringa om midd... Og hvis vi begynte å merke noe med jentene, skulle vi bare komme ned og så skulle de få sprøyte for det:lol:
Og han kjente etter om Vesla skulle ha bebser, men han kjente ikke noenting..
Men han sa: " det som er rart, er at hun ikke er drektig, så lenge som hun har stått med hanner".. Jaja, tenkte jeg - Det gjennstår bare å se:wink:.........

Men Nira fikk komplimenter av klørne sine, og tennene sine.. Stolt mor, jah:lol: Han var fornøyd med Nira, mens Siva ikke var helt komfortable med hva han holdt på med... Dakar lille jente.. Men nå er vi hjemme og de ligger i buret og sover litt nå.. Dette var jo trotsalt en opplevelse for de alle tre:lol:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Det å få filet ned tennene krevde det bedøvelse???
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Lillenill

Post by Lillenill »

Nei, det krevde det ikke.. De vill helst ikke gi de bedøvelse, for det er så ømfintlige...Og hjertet kunne stoppe.... Men de tok det forsiktig og lot henne roe seg ned når hun ble stressa.. anbefaler sterkt dyrehospitalet i Horten... Jeg er veldig fornøyd..
:lol: :wink: Jeg betalte ikke mere enn 120,-kr med tre rotter.. For filing/klipping av tenner for ei rotte, og undersøkelsen var gratis virka det som:wink: Så det var billig....

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

hæææ? sist jeg var der, bare noen uker siden, måtte jeg betale over 500 spenn :?

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

hva heter den klinikken i horten?? Vet ikke om noen her i Kristiansand har kompetanse og kunnskaper nok om rotter egentlig...har ikke noe godt inntrykk i alle fall, går stort sett på hund, katt, hest og fugl her :roll:
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

det er to klinikker i horten
Vestfold dyrehospital
og
Horten dyreklinikk

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

ok takk!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Lillenill

Post by Lillenill »

Alvrina wrote:hæææ? sist jeg var der, bare noen uker siden, måtte jeg betale over 500 spenn :?
Å?? 500,-kr??? Så mye?? Hmm.... Sprøtt.... Vi måtte ikke betale så mye...
Var heldige der.. Men du skal da ikke betale 500,-kr..
Men hva gjorde dyrlegen med rottene da?
:wink:

Lillenill

Post by Lillenill »

Fint_Lite wrote:hva heter den klinikken i horten?? Vet ikke om noen her i Kristiansand har kompetanse og kunnskaper nok om rotter egentlig...har ikke noe godt inntrykk i alle fall, går stort sett på hund, katt, hest og fugl her :roll:
Da anbefaler jeg deg å reise litt.... Men det er jo langt fra kristiansand da, å reise til Horten liksom...
Hmmm... Det er mange klinikker som ikke har kompetanse med rotter, og andre små gnagere..
Men de i Horten er veldig flinke, og har tydligvis holdt på med det før:lol:
Kjempe fornøyd med de, vet ikke hva med Siva, men..
Synes de er fornufitge å ikke krever bedøvelse når man skal file/klippe tenner.... Med tanke på hvor ømfintlige og hvos risikofylt det kan være:wink:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Er det at strekningen E18 Drammen Kristiansand kjører jeg litt...Skal av og til Besøke mamma og pappa! Så om jeg kunne ornet en helsesjekk o.l til rottene tar jeg gjerne en stopp på veien!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Lillenill

Post by Lillenill »

ja.... Hadde vært bra det da:lol:
Hvor bor foreldrene dine??
Hmm.. Men på E18 går det fort unna da.. Så det er ingen krise...
Vetrinæren er i tilegg veldig koselig, så.. Tror ikke du vil få problemer med de i hvertfall....
Han ga ikke opp mine.. Første gangen jeg var inne med de, så skulle vi også klippe/file tennene, men da var det så skummelt for de to jentene.. Så vi kom idag etter jul i stedet..
Men da det ikke gikk føre jul, så kosta det ingenting..
Men ikke fullt så skummelt denne gangen da:lol:
Hehe:wink:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Foreldrene mine bor i Sætre, Hurum kommune! tre mil fra drammen!!! Føler meg ikke så stabil på noen vetrinærer her i kristiansand enda, kan sikkert bare være at jeg snakket med feil lege å!! Så jeg må orientere meg litt rundt!! Er jo skattene mine de små!!
Mvh

www.FintLite.piczo.com

Påss

Post by Påss »

Fint_Lite wrote:Foreldrene mine bor i Sætre, Hurum kommune! tre mil fra drammen!!! Føler meg ikke så stabil på noen vetrinærer her i kristiansand enda, kan sikkert bare være at jeg snakket med feil lege å!! Så jeg må orientere meg litt rundt!! Er jo skattene mine de små!!
Kristin på Sørlandets Dyreklinikk er ålreit, synes jeg. Hun begynte i høst, og hvis jeg ikke husker feil nå, så har hun vært i England noen år.
Jeg er fornøyd med behandlingen jeg har fått i Sørlandsparken uansett hvem av veterinærene jeg har vært hos, men foretrekker Kristin på rottene :)
Ellers er også ABC Dyreklinikk i Vågsbygd anbefalt av Camilla Ø. her på forumet.

Lillenill

Post by Lillenill »

[quote="Fint_Lite"]Foreldrene mine bor i Sætre, Hurum kommune! tre mil fra drammen!!! Føler meg ikke så stabil på noen vetrinærer her i kristiansand enda, kan sikkert bare være at jeg snakket med feil lege å!! Så jeg må orientere meg litt rundt!! Er jo skattene mine de små!![/quote

Det er jo ikke så langt da... :lol:
Skjønner godt at de er skattene, jeg:wink:
Jeg vil det beste for mine jenter, så jeg tok de med til dyrlegen i går.. Så de ble undersøkt og stelt med... :lol:
Men er jo halvtime/ter kvarter fra drammen til Horten.. hvis du kjører E-18, og ikke Hoksund... Mot eidsfoss osv..
:nissesmil:]

Lillenill

Post by Lillenill »

Påss wrote:
Fint_Lite wrote:Foreldrene mine bor i Sætre, Hurum kommune! tre mil fra drammen!!! Føler meg ikke så stabil på noen vetrinærer her i kristiansand enda, kan sikkert bare være at jeg snakket med feil lege å!! Så jeg må orientere meg litt rundt!! Er jo skattene mine de små!!
Kristin på Sørlandets Dyreklinikk er ålreit, synes jeg. Hun begynte i høst, og hvis jeg ikke husker feil nå, så har hun vært i England noen år.
Jeg er fornøyd med behandlingen jeg har fått i Sørlandsparken uansett hvem av veterinærene jeg har vært hos, men foretrekker Kristin på rottene :)
Ellers er også ABC Dyreklinikk i Vågsbygd anbefalt av Camilla Ø. her på forumet.

Det er jo kjempe bra da:lol:
Vil man at dyra skal ha det bra, så skal man ha en god vetrinær man kan komme til:nissesmil:

Locked