:)

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Hoyst_87
varamedlem
Kjønn: Kvinne

Post by Hoyst_87 »

hihi! i dag har jeg laget hus til Hoyst av en pappeske som egentlig hørte til webcamet mitt! han koser seg skikkelig med det tror jeg, løper inn og ut og drar inn litt avispapir og drar det ut igjen og har det kjempegøy, virker det som! :)

laget også en hengekøye til ham i går, av et gammelt buksebein jeg klippet av, og hang den opp med hyssing (går det bra..?), men han likte den ikke! lurer på hvorfor ikke.. :/

:P hm.. men den får nå henge der, de nye liker den sikkert når de kommer! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe. Jeg kan love deg at den hyssingen kommer ikke til å leve lenge ;) Prøvde hyssing en gang med jentene mine også. 5 minutter senere var hele hengekøya dratt inn i et av husene som isolasjon, eller kosepute eller hva enn som er meningen med det :P

Hoyst_87
varamedlem

:D

Post by Hoyst_87 »

hehe, ok!! men hva må jeg bruke da da, skikkelig tau? eller ståltråd..? :P
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hmm.. hvis du skal bruke tau så må du ikke bruke nykon, men bomul. Jeg har kjettinger jeg :P sånne tynne med fester på. Hengekøyene blir fortsatt ødelagt, men ikke like fort ;)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

oki, godt å vite.. kan jo stikke på jernia og se om de har noen sånne små kjettinger! :)

skal se hva jeg får til, men tror ikke han kommer til å bruke den unasett.. han vil ikke sove i huset heller, tror bare han leker med det! :D han sover under avispapir og håndkleet han har i bunnen av buret! :P rare rotte.. :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe :) han høres morsom ut da :D

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hehe, ja, han er morsom! er så glad, for han har endelig begynt å vise litt energi og interesse for ting igjen etter at Storm døde.. :) virker som han har kommet litt over det å være alene! :)

har endelig fått lagt inn et bilde av meg og han da! :) men begynner å lure på om han ikke er PEW likevel, tror ikke han er hvit nok! han virker litt sånn gulaktig i pelsen, og når jeg så litt nøye på det i dag så det ut som 2 forskjellige farger nede langs magen.. hm.. lurer på om han er berkshire husky, sånn som den nesten helt lyse det er bilde av inne på info om tegninger.. eller, så er han bare møkkete! :P

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

er han berkshire husky har han vel hatt en farge når han var liten. Huskyer har også ruby øyne med sort rundt. Jeg har også en pew og hun er begynt å bli litt gulaktig nå. Tror det bare er møkk i pelsen på min iallefall. Har du tenkt til å skaffe gutten din en liten venn?

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hm, ok.. da er det sikkert bare det.. eller så tenkte jeg på champagne.. :P

ja, han får 2 kompiser 3. februar! :) da henter jeg dem i oslo, møter Mirre der! :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

åååh.. så bra da :D Hvis det er champagne tror jeg du hadde sett det veldig godt. Det har iallefall jeg gjort på de champagnene jeg har sett.

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hm, ok! :) men så er det den første rotta jeg har også da! :P hehe.. nei, han er nok PEW, men syns han er så mørk.. også vet jeg ikke om han har rosa eller ruby øyne.. :P

huff.. gruer meg nesten litt til de to små kommer, jeg har egentlig ikke noe nøytralt sted å introdusere dem for hverandre.. :P bor på et 11m2 stort rom på internatet, og er KUN der jeg får lov å ha dyra.. menmen.. det går seg vel til..! :)

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Har du er bor? sengen? sofa? ett eller annet... Jeg introduserer mine i sofaen eller på bordet. Kommer litt an på om det er unge eller en voksen rotte. Det er mye enklere å introdusere unger for da føler ikke de andre rottene at det er en trussel for statusen deres liksom. Jeg har hatt lang introduksjonstid på noen voksne rotter. En rotte brukte jeg litt over 4 uker på. Det pleier gå bra med sånne søte små ;) Men du må passe på at du følger med ;)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

har et bord, men det står buret på.. og senga pleier Hoyst å være i, mye, når han er ute.. :P ellers så er det heller lite.. :P men, får teste vinduskarmen! :) eller bare skifte på senga også la dem møtes der.. :) går nok bra, han er en ganske snill rotte, det var alltid han andre som begynte å yppe når de sloss litt, før.. :P

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hehe.. gutter er gutter ;) En venninne av meg som hadde 2 hanrotter og fikk en tredje bare dytta ungen inn i buret hun (ikke noe sjakktrekk, men heldigvis gikk det bra) og de ble bestevenner alle tre. Selvfølgelig ble litt sånn vanlig at de skal få litt oppdragelse på han, men det gikk kjempe fint :)

Hoyst_87
varamedlem

Post by Hoyst_87 »

hehe, ok! :D hørtes skummelt ut! huff, jeg kommer sikkert til å bli sånn overbeskyttende mammafigur.. :P men har fremdeles ikke kommet på noen bra tanker om navn, da! :P hm.. det kommer vel etterhvert, eller så blir det bare 'puzeguttene'..! :P

Locked