Kan snart starte zoo...

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

SJOKOLADE

Kan snart starte zoo...

Post by SJOKOLADE »

Har nå en hund, to rotter, en stk kjæreste og i dag fikk jeg jammenmeg fugl også............(må lære meg å holde meg unna dyrebutikker..må lære, må lære). :geek:

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Hehe.. Det er nok mange av den typen her inne :) Blandt annet meg. Jeg er bare sånn med samme art da iallefall. Var innom en dyrebutikk igår sammen med en venninne som skulle ha seg en hanrotte til. Der ser jeg den NYDELIGE berta som ser på meg :) hun var agouti hooded med en litt rar stripe :) Hun var helt alene :( Jeg satt der og koste litt med henne mens venninnen min bestemte seg og jeg , venninnen min og hun i butikken lekte oss litt med å kaste sirriser til rottene :lol: Jeg ville så inderlig ha henne. Da ringte samboeren min meg. Jeg ble helt i 140 og fortalte om denne rotte. Svaret jeg fikk før jeg var ferdig var bare: "NEI!!! Du har 10 Monica!!!" Etter mye om og men sa han endelig ja, men da fikk jeg så dårlig samvittighet at jeg ikke kjøpte henne allikevel :P Jeg gikk nølene ut av butikken. Jeg har tenkt på den lille jenterotta i hele dag :P Men nå er vel en så søt jente som det borte fra buret i butikken. Skulle bare ha smuglet henne med meg i jakka :P samboeren min hadde aldri lagt merke til det :lol:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Zoo ja..får snart to katter her, og fire rotter, fuglen skal få nytt hjem, han trives ikke så godt som alene fugl og siden vi ikke skal ha flere fugler...Har funnet hjem til han der det er to nymfer, undulat og dvergpapegøye! Der blir han ikke ensom!!! men er med tungt hjerte å sende han vekk....*sukk*

og så har jeg oppdrett på hybelkaniner her, med stamtavle og de er ikke bærere av noen sykdommer! de foretrekker å ha et sted hvor de kan gjemme seg! Gis bort!!!! Er å enkel å sende med posten :konge:

Om noen år så skla jeg og samboer skaffe hund.....

da jeg nå skal på ferie til mamma pg pappa, kommer jeg med rotter og katter, og hos dem bor det en katt og en hund! haha
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

SJOKOLADE

Post by SJOKOLADE »

Jeg har fått meg en Catharina parakitt. Den mangler en del fjær, den har blitt hakket/hakket seg selv i hodetså den har ett lite sår der. Folka i dyrebutikken hadde ikke sett det. Jeg tok han/henne med meg til ett mindre stressende miljø. Dyrebutikken har masse fugler, marsvin, hamstere, ulike kaniner, mus, rotter og div annet stående sammen,så det er veldig mye støy der inne. Det er rolig her i forhold. Pipen har spist litt eple av hånda mi nå nettopp, det er ett godt tegn tror jeg. :D

SJOKOLADE

Post by SJOKOLADE »

Hybel kaniner, pøh her driver jeg med hybeldinosaurer. Ja, jeg må innrømme de er skjeldne, men praktfulle å se i vill tilstand. :D
Hva slags fugl er det du har da? I hverfall godt å vite at han får det bra med burkompiser.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg har en enkel regel: Ta med mamma ved besøk av dyrebutikker.
Det funker fint fint! :mrgreen: Ingen flere dyr her på en god stund!
Har hund, kanin og rotter. :)

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Kjenner til den dyrebtikks greia der.... HEr i huset har vi 11 rotter :shock: , 1 hund, 2 katter og ett 160l akvarium....
Har to rotte jenter til på vei, da er det nok her i gården *ler*

Skaubytroll
Alfatryne

Post by Skaubytroll »

Ohh, dette er en tråd for meg - følte at jeg passet inn her...
6 rotter, 2 deguser, 6 katter og 4 kaniner...
Også er det jo gubben og Lilletrollet da :D
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Her har vi: Flere rotter end jeg har tal på (i hvert fald hvis jeg skal tælle Rattus' med også :lol: ), 8 hamstere, 1 (forhåbentligt snart 2) deguer, 3 ørkenrotter + 1 unge, pigmus (ved faktisk ikke hvor mange Rattus har af dem :oops: ), 2 steppelemminger, 2 nilgræsrotter og 23 marsvin (dog er de 3 til salg). Hvem sagde ZOO? :lol:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

Jeg tror annbritt slår de fleste av oss her gitt :lol: Må ta enormt mye plass med så mange dyr da :shock: ehm.. noen dyr jeg aldri har hørt om :hm: pigmus? steppelemminger?? nilgræsrotter :?: Har noen bilder av de eller noe? :)

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

http://www.blackiestamrotter.dk - gå ind under exotic rodents. På forsiden er steppelemmingerne. Nilgræsrotterne er der ikke billede af endnu, men pigmusene er der også ;)

Men ok, nu er vi også to gnaverfantaster under samme tag, det hjælper heller ikke på det :lol:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Mocka
Hamstrer mat

Post by Mocka »

hihi. Så søte de steppelemmingene var :) Minner litt om hamster?! Pigmisene var litt snåle :D søte var de :) Det der er sikkert sånne dyr som man ikke får lov å ha i norge. Tok forresten en titt innom kommende dyr :shock: Skal du ha alt det der også? Snakk om zoo :lol:

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Mocka wrote:Tok forresten en titt innom kommende dyr :shock: Skal du ha alt det der også? Snakk om zoo :lol:
Det er samboerens side ;) Jeg håber ikke, at han skal have dem, så længe vi bor i den lejlighed vi har, for det er der godt nok ikke plads til :shock:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Rattus Norvegicus

Post by Rattus Norvegicus »

Annbritt wrote:
Mocka wrote:Tok forresten en titt innom kommende dyr :shock: Skal du ha alt det der også? Snakk om zoo :lol:
Det er samboerens side ;) Jeg håber ikke, at han skal have dem, så længe vi bor i den lejlighed vi har, for det er der godt nok ikke plads til :shock:
Nej bare rolig... det bliver næppe mens vi bor hvor vi gør :(

Mange af arterne er meget svære og meget dyre at få fat på :lol:

Rattus Norvegicus

Post by Rattus Norvegicus »

Kan da tilføje at de afrikanske pygmæmus ankommer om mindre end 2 uger (3-5. marts Image)

Og de Europæiske dværgmus og de Fede Sandrotter, har jeg også planer om at skulle have (igen), i løbet af foråret eller sommeren :oops:

Locked