Fant ut jeg skulle gjøre reint i buret, så jeg tok av gittertoppen, og ristet en rotte ut av sovehuset, en rotte til ut av sovehuset... Men ingen tredje..???

Ole var borte!! Begynte nesten å lure på om de to andre hadde spist ham opp eller noe, men, kunne ikke tro noe sånt om de snille, søte guttene mine.. Begynte å lete rundt i rommet, og oppdaget en veltet potteplante, der det kun var potten og jord igjen!

Letet mer, men ingen tegn til Ole.. Til slutt begynte jeg å løfte på flyttelass-posene som står i hjørnet, og gjett hvem som lå og sov oppi en pose med klær? Lille Ole ja! Hm.
Frekke lille rotten har da sannsynligvis sneket seg ut mens døra har vært oppe når Jostein har fylt vann i vannskålen e.l, og har så hoppet ned på gulvet(buret står på en pult), og innlosjert seg i klesposen min..

Han var jo helt i orden, eneste var at han var tørst! *lettet*
Så det var eventyret for denne gang..

(i tillegg har de jo nesten DOBLET størrelsen sin på 5 dager!!!!!!

Men, i dag har alle sammen fått trøstegave fordi mor ikke var hjemme og passet på at alle fikk være sammen, har snekret hylle til dem av en sponplate! *litt stolt*

Eneste er at jeg må vel passe godt på at de ikke gnager på den, da jeg ikke vet hva slags tre den er laget av..? Eller? Er det farlig om de gnager på en sponplate av f.eks furu?