Caro fikk jeg fra dyrebutikk i et hamsterbur, hun var en såkalt "Hetterotte". Hennes eneste venn var meg.. Hun levde på "gnagerfor" og hadde furustrø i buret.. Da hun døde av (antagelig) slag som 2 1/2 åring fikk jeg helt sjokk. Hadde den tro at rotter levde vesentlig lengre enn hamstere osv.
Etter at jeg hadde sørget ferdig etter et halvt års tid(jeg var rundt 12-13 år da..

Det gikk noen år, og jeg ville prøve igjen. Denne gangen valgte jeg den rotta som var mest nysgjerrig og trygg i kullet, selv om det var en pink eyed pew, og jeg ville egentlig ha en vanlig "hetterotte". Anisha fikk "gnagerfor" og gikk på strø som de andre, men jeg kjøpte ihvertfall et stort nok bur. Anisha døde av kreft etter nesten 2 år.
Etter disse opplevelsene tørte jeg ikke å skaffe meg flere rotter, selv om jeg elsket rotter.. Fint å lese på sidene her at mine rotters liv ikke var ekstremt korte slik som jeg trodde. Men, jeg håper at mine fremtidige rotter kan få lengre og bedre liv ved å rette opp de feilene jeg gjorde mot mine avdøde venner.. Det er virkelig behov for Norsk Tamrotteforening! (meldte meg inn i går