En solskinnshistorie

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Nemo
Alfatryne

En solskinnshistorie

Post by Nemo »

..eller var det en jonblund-stund?

Uansett, jeg kom sliten og trøtt hjem fra jobb/kjøretime/handling i går, etter en meget kort natts søvn natt til onsdag (omgangssyke-ting), og tenker for meg selv at "nå legger jeg meg nedpå litt og slapper av". Som sagt, så gjort. Men, når jeg passerer buret til bertene, står Mist og henger i burveggen og vil så gjerne være med. Og det må hun da få lov til. (Eneste av de som ikke har blitt tatt på fersken med sengetøytråder mellom tennene.)

Jeg sjekker dagens post mens jeg sitter innetullet i dyna oppi senga, mens Mist farer omkring og undersøker. Etter en stund blir hun borte, og når jeg leter, finner jeg henne inni en selvlaget hule i fleecepleddet (bertenes pledd). Det var jo egentlig en veldig god idé, tenker jeg, og krøllet meg inn i min dyne.

Det endte med at vi lå og koste oss i hver vår teppehaug i et par timer. :lol: Kjempekoselig! Prøvde å løfte litt på en flik borte hos Mist, men da boret hun bare ansiktet lenger ned i teppet (*urk, lys, mamman...*).

Hun lå fremdeles å sov da jeg gikk og satte meg ved pc'en - men etter en stund, da jeg gikk på kjøkkenet en tur, var det en liten madamme som sto og trippet nederst i sengen min. Løfter henne over i buret igjen, og hun trasker avsted (på den måten bare hun kan) bort til doen og setter seg godt til rette og gjør sitt fornødent.

Søte, lille vesla min. :)
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Herlig :sol:

Jeg har også gjort noen sove-middag-sammen forsøk.. Rattus legger seg godt til rette bak knehasene og sovner der. Helt groggy når han våkner. Dumbo'n derimot... :roll: "Hæh, sover du, hallo, sover du, hallo...osv" Han napper i tærne, i magen, i nesa, og borrer rundt i pleddet. Han prøver å flytte på meg (litt vel optimistisk da) men han stanger i vei på meg. Han er utolig sterk den lille rotta. Når han er helt sikker på at han ikke får noen reaksjon, løper han under sofaen og gnager for livet. Seriøst, hele sofaen "dirrer". Når han har fått løs noen stoffbiter dytter han dem ut, "se så flink jeg har vært".
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

De er så utrolig fine. :)

Mist tok en liten krafsepynte-runde inni teppet i går, og jeg, som lå med hoet på puten ved siden av, bare hørte en rar ffffrrrrrrrrrrrrrr-ristelyd i senga. :lol:

De gangene jeg har forsøkt å slappe av mens Pytteliten har vært ute, har hun begynt å klatre på hodet/ansiktet mitt. Ikke spesielt behagelig med en klofot i øret.. Shadow bare sniker seg inn i sengetøy (dynetrekk eller putevar) og lager "kniplinger" hvis hun ser sitt snitt til det.. Så det er bare med Mist en slik stund kan forekomme uten materielle skader.

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Så herlig!

Jeg kom over Toffa i senga vår kvelden før Rim ble operert; vi hadde tatt ut alle rottene for å ta bilde av Rims kul og glemt igjen Toffa. Det er ganske enkelt å glemme Toffa; de andre rottene blir sendt i buret etter tur for å brudd på anti-gulv-loven, og når Toffa ser at de andre blir hentet, lister hun seg under dyna og gjemmer seg. Da jeg kom inn og lettere overrasket fikk se at Toffa fortsatt var ute, lå hun med rompa under dyna og hvilte hodet på en hodepute. Hun gadd bare løfte hodet for å kikke litt rart på meg ("Hva er det du glor på? Kan ikke en gammel dame få ta seg en velfortjent rast?"). Jeg smeltet helt....til jeg oppdaget at hun i all hemmelighet hadde forsynt seg av dynetrekket. Fysjom!
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

:shock: :lol: :bravo:

Locked