Oppdateringer på hjemmesiden

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Oppdateringer på hjemmesiden

Post by Roger&Ingrid »

Jippi!

Da har jeg endelig fått knotet meg til å lage og legge ut helsesiden til rottene. Der har jeg listet opp sykdommer/plager rottene har hatt med hyppighet, symptomer, behandling og resultater. Jeg har også lagt ut lenke til Veterinærkatalogen, slik at de som er interesserte kan klikke seg frem og søke på medisinene rottene våre har fått. Helseproblemene jeg har skrevet om omfatter alt fra hudproblemer og fedme til svulser, luftveisplager og byller.

Bon appetitt! :ost:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Fantastisk! :thu:

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Takk!

Det er bare å si ifra hvis det er rom for forbedringer, forslag til utvidelser av rottebiten mottas med takk. :ost:

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Oversiktlig og fint :D Men jammen har du måttet gå noen runder med de 4-beinte Ingrid :(
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Ja, de er noen forbaskede pingler! 8) Ingen hardhauser her i huset...

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

(Og endelig ordentlig størrelse på avatar'en...ting tar tid!)

8)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Hadde det vært en ide å ta med noe om aggresjon på helsedelen, for eksempel? Spinus kan fylle en hel hjemmeside om det temaet....Ellers skal jeg også skrive litt om Rottis' kul på innsiden av bakbeinet, men jeg må prioritere litt andre ting akkurat nå (pelle meg til posten og sende ut GNAG, blant annet). Hjemmesiden tar tid når jeg først er i gang.Noe annet rottete jeg kan pønske på å ta med?

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Helsedelen er fin - artig trekk med kasusenes "eier". Mangler bare bilder - men det kommer sikkert flere sjanser ;) Sånn som du skriver med humor og alt, tror jeg også at en aggresjonsdel kan bli flott - differansen har med øynene som ser og hvordan det fortelles å gjøre. Personlig vri - det er deg. :thu: Vi vil ha mer! :spise:
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

:oops: Takk.

Tulling - det er meg. :mrgreen: Er det rart rottene blir syke? Jeg er sikker på at alt fra hudproblemer til svulster er stressrelatert og skyldes skrullete eier. :lol:

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Jo - nå vet hva jeg savner; DE KULE RÅTENES SIDE ! Jeg synes alt deres strev bør få sin plass; slitet med å vurdere temeramentet (livsfarlige rosa gummer) - matlyst (har mor fått store mugger? http://www.cafepress.com/nirousa?s=nirousa&type=1 )- finnes søvn etter oppdrett - er et salg mulig osv osv.
Rett skal være rett - oppdrettssiden mangler !
Anita ;)

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Glimrende!

Jeg lar pc'en stå på i natt, så får rottene bruke enerigen sin på noe fornuftig, nemlig å lage sin egen oppdrettsside. De synes nok baby-sidene er mangelfulle hva fakta angår, kan jeg tenke meg. 8)

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Vi regner med at de har sin egen måte å se ting på, men vær litt obs på selvskading (= avgnagde PC-ledininger). Det kan hende de trenger litt moderlig omsorg der; det er jo viktig å kunne formidle hva man føler - spesielt når det gjelder noe så delikat som oppdrett. Det er jo ved dette man finner rett kjøper - for de har vel ikke tenkt å avholde en auksjon? Jeg tror egentlig dere må passe litt på .... jeg blir nesten litt bekymret hvis jeg ikke får innsyn i hva de pønsker på... :shock:
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

Jeg har prøvd å undersøke hva rottene har planlagt, men de vil ikke ut med noe. Den eneste som vil snakke er Toffa, som gjerne lar seg bestikke med mat. Hun ymtet frempå om at enkelte av oppdretterne går sterkt inn for å vurdere avliving av avlshunnen p.g.a. ustødig, treg gange og generelt høyt støynivå (*stønn, huff*). De er imidlertid uenige i hvilken metode som er mest human; et kraftig bitt i nakken eller gradvis oppspising. Flere av damene stemmer for å begynne med tærne og fortsette videre oppover i raskt tempo. Toffa har lovet å trenere planene i bytte mot litt mais, så jeg håper å kunne utsette traumet en liten stund til. :lol:

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Men du må jo fortelle dem at avlshunnen kan brukes omigjen ca 1 gang i året! :ost: Det ville være uøkonomisk å kaste bort en fullt brukbar hunn slik - det tar jo laaang tid før neste generasjon blir kjønnsmoden! :roll:
Anita

Roger&Ingrid
Gammelrotte

Post by Roger&Ingrid »

"Åh? Det visste vi ikke...avliving avlyst!

Dr. Rimisberger & Co."

Locked