Litt om de nye rottebabyene og samtidig en forumundersøkelse

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Tallica
Pinky
Posts: 11
Joined: 07 Jun 2006, 16:31

Litt om de nye rottebabyene og samtidig en forumundersøkelse

Post by Tallica »

Hei.

Vel, det er som sagt lenge siden jeg hadde rotter sist, og mye har skjedd på den tiden. Da jeg var ung og hadde rotter, var det ingenting som het tegninger eller andre farger enn hvit (albino), brun og svart, og det var stort sett bare hooded å få tak på. Nå kryr det jo av alle varianter, og hvis jeg har skjønt dette riktig, har vi nå to stk Husky, og fargen minner om den som det står Russian Blue på. Men hvorvidt det er vanlig at en Husky kan ha alle ulike farger eller ikke, det overgår min kunnskap i skrivende stund. Jeg får sørge for å legge bilder i galleriet, bare jeg får rotet meg til å melde meg inn i NTF, og da er det sikkert flere av dere som kan svare på det. Inntil videre tar jeg "presentasjonen" her.

Videre kan jeg fortelle at James og Ozzy nå har fått litt mer inventar i buret sitt, en blå "minifångst" fra Ikea, og et matchende blått fleeceteppet til å kroe seg inn i. Etterhvert vil det vel bli flere stiger og annet gøy å leke med, men tar litt om gangen her nå. Jeg er nå litt bekymret for at de skal finne på å bite i stykker teppet og få i seg noe som ikke er helt bra for dem, men ser at flere av dere andre bruker stoff/tøy i burene, så da satser jeg på at de har det helt fint sånn.

Vi begynner nå å bli litt mer kjent med guttene, og kan med sikkerhet fortelle at det er Ozzy som er sjefen. Litt rart det der egentlig, for det var han som tegningmessig skilte seg ut fra de andre brødrene i flokken, og da jeg var å kikket på de virket han så stille og unseelig liksom... og her har han blitt sjefen. Han er tøff og overhodet ikke skvetten, kommer gjerne og snuser når vi er på vei til å åpne buret, og det virker som han synes det er rett så ok å bli kost med. James derimot er en liten skvetten kar. Redd for det meste virker det som, og vil helst gjemme seg lengst inn i huset når vi er i nærheten av buret. Forhåpentligvis tør han opp etterhvert, vi har ihvertfall tenkt å bruke mye tid på å få han trygg og tam.

Og så til "forumundersøkelsen"... av en eller annen grunn har jeg følelsen av at snittalder på rotteeiere her inne er relativt mye lavere enn den klassen jeg befinner meg i? Tror det kommer av innlegg jeg har lest hvor mange refererer til "mamman min"... osv. og da antar jeg at mange fortsatt bor hjemme? Ikke at alder spiller noen som helst rolle når man har en felles hobby, men bare for ren nysgjerrighet spør jeg nå hvem dere er, hvor i verden dere hører hjemme, og hvor gamle dere er. Litt fint å vite litt om eierene også, og ikke bare rottene? ;) Selv er jeg 31 år, født-oppvokst-og bor i Trondheim, har tre sønner på 4, 6 og snart 9 år, er student og samboer og har endelig klart å overbevise samboer om at rotter er fint å ha... *s*

Nuvel... dette ble kanskje i det lengste laget, men det får så være. Jeg finner nå fort ut om noen har giddet og lese og svare :) Hei så lenge.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Om alder på folk her: http://tamrotter.com/forum/viewtopic.php?t=171 (og det hører hjemme på oppslagstavlen ;))

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Hei og velkommen hit!
Du hører nå fra en av "oldingene" her. 40 år. 3 barn, 11, 8 og 3 år.
Det er gjort sånne hvem-er-dere-undersøkelser flere ganger før, men jeg er ikke så god på å søke. Og det har nok kommet mange nye til siden den gang, tror jeg.
mvh Julie

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

OG der kom Heidi meg i forkjøpet! ...noen er flinkere til å vite hvor ting er enn andre.... :D
Julie

Ole...

Post by Ole... »

Hei velkommen og... om noen lurer så er jeg 40(en av de som drar opp snittet ja) 8)
har ei jente på 10 og en gutt på 8
den andre tråden var stengt forresten

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Jeg er nok en av de yngste 13 år... :)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Hei hei, åpne den gamle tråden da vel! Eller skal vi spandere på oss en ny, den er vel fra 04?
Maria H.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Gjort, og da stenger jeg denne ;)

Locked