Rettskrivning
Moderator: Moderatorer
Rettskrivning
Jeg er kanskje litt ut av min plass her, men kan jeg forsiktig foreslå at vi prøver å skrive litt bedre her på forumet?
Jeg har gått innom ganske mange forskjellige forumer i det siste, og man får ett mye bedre inntrykk fra de hvis det er et forsøk på rettskrivning. Jeg vet at jeg selv er ikke perfekt, men det jeg skylder på, er at jeg er engelsk!
Kanskje alle kunne prøve å lese kjapt gjennom det de har skrevet, før man trykker på ok knappen? Kanskje vi kunne også prøve å holde oss vekk fra forkortelser som 'd' isteden for 'det', og annen 'sms-prat'. Jeg synes forumet gjør seg veldig bra uformell, men det behøver ikke å si at språket vårt trenger å gå i dassen.
Det vil gjør forumet MYE mere forståelig, spesielt for de som kommer inn og vil finne info om et visst tema.
Jeg har gått innom ganske mange forskjellige forumer i det siste, og man får ett mye bedre inntrykk fra de hvis det er et forsøk på rettskrivning. Jeg vet at jeg selv er ikke perfekt, men det jeg skylder på, er at jeg er engelsk!
Kanskje alle kunne prøve å lese kjapt gjennom det de har skrevet, før man trykker på ok knappen? Kanskje vi kunne også prøve å holde oss vekk fra forkortelser som 'd' isteden for 'det', og annen 'sms-prat'. Jeg synes forumet gjør seg veldig bra uformell, men det behøver ikke å si at språket vårt trenger å gå i dassen.
Det vil gjør forumet MYE mere forståelig, spesielt for de som kommer inn og vil finne info om et visst tema.
Veldig mange har dysleksi og andre skrivevansker, det ser jeg på andre forumer også. Jeg har stor respekt for de som sliter med dette og likevel skriver mye på forumer
. En ting er at sms språk er irriterende, men vi må være tolerante....det vil jo være veldig trist om noen reserverer seg mot å skrive her fordi bokstavene stokker seg litt innimellom.

Heisann!
Hei!
Det gjør ikke noe... kjønnte at du ikke mente sånn vondt ment...
Du skrev at hvis man leser i gjennom flere ganger så ser man kanskje feilen..
Jeg ser ikke selv alltid at jeg skriver feil uansett hvor mange ganger jeg leser gjennom...
Men jeg prøver så godt jeg kan da!
Og hvis det er noen som ikke skjønner hva jeg har skrevet så er det bare og si i fra...
Skulle ønske jeg ikke hadde dette problemet... hadde vært mye lettere og komme seg gjennom skolen...
Men jeg skal prøver så godt jeg kan!
Det gjør ikke noe... kjønnte at du ikke mente sånn vondt ment...
Du skrev at hvis man leser i gjennom flere ganger så ser man kanskje feilen..
Jeg ser ikke selv alltid at jeg skriver feil uansett hvor mange ganger jeg leser gjennom...
Men jeg prøver så godt jeg kan da!

Og hvis det er noen som ikke skjønner hva jeg har skrevet så er det bare og si i fra...
Skulle ønske jeg ikke hadde dette problemet... hadde vært mye lettere og komme seg gjennom skolen...

Men jeg skal prøver så godt jeg kan!
Man ser ofte forskjellen på de som har skrivevansker og de som bare ikke gidder å se hva de skriver, men likevel bør innholdet kunne ses som saklig, synes jeg. Ofte blir innlegg her inne såpass uforståelige at man må gå inn og spørre de andre brukerne hva de egentlig mener. Derfor kan det være mye bedre å bruke litt tid på innleggene man skriver. Ser man i ettertid at det ble unødvendig mange feil i innlegget, finnes det en "endre-funksjon" her i forumet som man kan bruke for å endre egne innlegg, men alle har jo små-feil iblant... det er bare menneskelig!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz
Superratz