Jeg vet at mange her inne er imot at kaniner og marsvin går sammen, men denne sykdommen som kan smitte blir dyrene vaksinert mot hos oppdretter før de kommer til oss, så det er ikke noe problem.
Jeg har hatt dårlig erfaring med marsvinhanner som går sammen på jobb, de begynner å sloss når de blir kjønnsmodne, så jeg må skille dem en etter en, og da setter jeg ofte kaniner og marsvin sammen, og det går veldig bra..
Så til saken; Hører jo rundt forbi at mange dyrebutikker avliver dyr som blir stående for lenge, det gjør ikke vi, og jeg har erfart at det nytter å gi dem tid i butikken, for en dag kommer det en kunde som ikke bryr seg om at dyrene ikke er bittesmå. Har hatt to marsvin og en kanin som har gått i butikken veldig lenge. For litt siden kom ei jente inn og falt pladask for det ene marsvinet, som var over ett år gammelt, en stor plugg. Hun måtte bare ha ham!
De 2 andre, et marsvin, siamese, på ca 19 mndr, og en albinohermelin på 9 mndr gikk sammen i et bur, og var veldig gode venner. Her i helga kom et voksent par inn, som ville ha 2 dyr, og da gjerne en kanin og et marsvin. De hadde allerede sett på "Siam"en min, og så litt på en svart hermelin på ca 8 uker, men til slutt bestemte de seg for å ta de to som hadde delt bur i flere måneder.
De brydde seg ikke om alderen, ville bare at de skulle få et godt hjem sammen, og hun jeg jobber med og jeg ble jo såå glade på dyrenes vegne!! Dette viser at det er en sjans for å finne gode hjem til dyrene selv om de ikke er babyer lengre, må bare vente til akkurat disse menneskene dukker opp

Det ble veldig tomt på dyrerommet da de forsvant, marsvinet hadde jo vært der lenger enn meg, men det føles veldig godt å vite at de nå får et godt hjem og slipper å leve hele livet sitt i dyrebutikk.....