I dag fyller Pysa J. Pedersen og Dumbo Larsen hele 2 år hver.
Pysa begynner nå å preges av å være en gammel herremann, han har en del ulyder i pusten, samt hudproblemene ser ikke ut til å gi seg. Klør klippes jevnlig. Han liker ikke å være alene, og vil ha seg frabedt forandringer, som om-møblering i buret, burvask, nye rotter, besøk e.l. Men gi han litt tid, så går det seg til. Han er en nydelig marsipangris (husky). Trives best i buret, tar seg noen småturer ut hver dag, men liker best å ligge inne og sove. Han har blitt veldig glad i kos på sine eldre dager. Ble kastret da han var 6 mdr. før det beit han både rotter og mennesker til blods, men ble snill som et lam da han mistet manndommen.
Uteliggeren Larsen var nettopp på rømmen på naboen's veranda i ti hele dager. Han har klart seg helt fint gjennom frostnettene. Ikke tatt av et gram. Heller ikke blitt syk, ikke så mye som en nys har vi hørt. Han er en underlig sjel. Viljesterk og målbevisst. Han trives best under sofaen, hvor han har både mat og forkjellige skatter han har samlet seg. Plastkorker er stas! Hver dag legger vi posten på stuebordet, Larsen er raskt på pletten og sjekker hva som kan være av interesse. Han tar gjerne med seg viktige papirer under sofaen, for så å dytte dem ut igjen når han er ferdig med dem.
Han kan et balltriks som er ganske morsomt, legger en kinder-egg ball i hånda mi, må somle meg til å legge det ut snart. Dumbo'n bærer alderen godt, han er ikke like rask og lydløs lenger, men er spretten tar forstatt det meste med en overlegen mine. Bare blikket hans kan sette hvem som helst ut av spill. Larsen er også kastrert, pga unoter da han var ca.1 år. Han brukte lenger tid på å flytte inn til de andre, det ordnet seg ikke før vi flyttet til ny leilighet og nytt territorium. Da jekket han seg betraktelig ned.
Larsen ønsker overhodet ikke å bli løftet eller tatt på i det hele tatt. Den eneste gangen jeg har fått kose med ham, var da han var i narkose. Jeg vet at Ingrid har fått klødd litt på ham, men vi får absolutt ikke.
Jeg er veldig glad i dem begge, og håper vi får ha dem hos oss en god stund enda.
TIL LYKKE!
2 x 2 år!
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
"Gratulerer så mye, naborotter!
Vi sender våre mest dypfølte lykkeønskninger for dere, selv om dere er helt ubrukelige for vinteryre og lettbedte damer som oss. Store nusser er på vei!
Hilsen De Kule Råtene
PS: Vask øra dine, Dumbo-gutten! Jeg kan se ørevoksen helt herfra, din grisegutt! My"
Gratulerer, supergutta! :rottehode:
Vi sender våre mest dypfølte lykkeønskninger for dere, selv om dere er helt ubrukelige for vinteryre og lettbedte damer som oss. Store nusser er på vei!
Hilsen De Kule Råtene
PS: Vask øra dine, Dumbo-gutten! Jeg kan se ørevoksen helt herfra, din grisegutt! My"
Gratulerer, supergutta! :rottehode:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com
-
- Gammelrotte