ny hjemme side

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

ny hjemme side

Post by kikky »

Den er ikke helt ferdig ennå, da jeg først må komme innpå den forrige siden :? Men hvis dere vil linke til denne siden, noe jeg hadde blitt glad for, er det bare å skrive adressa deres i gjesteboka :)

www.fancyratz.piczo.com
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Kjempefin side ! :mrgreen:
Kan jeg bare gi deg et forslag?
Du burde forandre bakgrunnen hvit ellers så er det veldig vanskelig å se hvor linker ol. er ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

hmm ja skjønner ;) er ikke så lett å se med det mønstert :P

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Fin side :)
Vi kan godt linke til deg når vi får igang linke siden vår ;):thu:

Men lot merke til et par ting.. Du skrev at Neo er broren til Kenya, det er han nok ikke. Kenya og Neo er fra to forskjellige linjer. Du har skrevet at Kenyas avlstatus avventes, trodde det var avls forbud på den linjen pga aggresjon og sykdom jeg? :? Vil ikke lage mega diskusjon, er bare nyskjerrig.

Men ellers synes jeg siden din er kjempe fin :thu: Oversiktelig og lett å finne frem på.. :akt:

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

hehe nei står bur bror :P har ikke hørt om noen forbud :hm: det sto nemlig avventer på kenya og broren på himi-zoo sin hjemme side og jeg har i hvertfall ikke hatt noen problemer med han :) men så har jo ikke jeg planlagt noen kull i framtiden heller da ;)

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Å ja, hehe, da var det vel jeg som leste litt for raskt igjennom det hehe, Beklager. :oops:

Men anngående Kenya og avl, vet jo at Søsteren hans Malawi har problemer med gemyttet + at hun har lett for å få uttøy i pelsen. Har ellers også funnet ut at det er/har vært endel problemer med denne linjen, og at det ikke anbefales videre avl på den... Fant ut det med tanke på evt avl på Lesoto. Men det hadde uansett ikke blitt aktuelt da han beit både oss og de andre rottene...Men det går jeg utifra at du vet?
(står på hjemmesiden)

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

lesoto :shock: ? det har jeg aldri opplevd når han var hos meg for 3 mnd, beit ikke etter aragorn som klatra på buret hans en gang, selv om neo tok en bit :? men da tror jeg neppe kenya vil inndgå i noen avl nei, selv om han en utrolig nydlig og fin gutt :D

Edit: leste nå på siden din, utrolig hvor mye en rotte kan skifte gemytt, da neo var den aggresive hos oss(måtte en stund i eget bur) og lesotto var søt men litt reservert. kanskje det blei for mye for han?

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Aner ikke. Men Neo har vi ikke hatt problemer med enda :? Han er kanskje litt brysk med rotter som tiller/ypper med ham. Men han har ikke vært direkte dominant eller aggerssiv... Lesoto var snill i begynnelsen, men etterhvert begynnte han å tulle med de andre. Etterhvert satte han tenna i oss også.. Vet nå ikke hvorfor han gjorde dette, men han ga seg ikke. Han beit meg og typen min, både når vi tok hånden inn i buret og ut igjenn... Når rottene biter uten noen spesiell grunn så er det der grensen går for oss iallefall. Han var jo ikke syk, da hadde jo veterinæren konstatert det?!.. Kan jo ikke ha en rotte som eter oss opp:S

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

nei nei det skjønner jeg jo ;) men syntes nå det er rart for det da han tross allt var over året når han blei agressiv.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Ja, men Neo som liksom også skulle være så vanskelig ble også det når han var langt over året..Det ble stein også.. Men han ble sonn pga at han sto med to gærne hanrotter etter hva jeg fikk med meg av hva hun forrige eieren sa..
Vi har jo endel hanrotter, og jeg har iallefall merket at hanrotter har lett for å påvirke hverandre.. Kanskje det er det som har skjedd? :?

kikky
Gammelrotte

Post by kikky »

ja det er fullt mulig, kan også være mye stress med flytting inn til hus hvor det allerede finnes han rotter..

Post Reply