Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Turbojentene

Legg innav Turbojentene » 31 mar 2008, 01:29

Hei..
Jeg er Anette på 27 år.. alenemor til en gutt på 7 (2000 modell)..
Vi har 2 herlige rottejenter på snart 7 mnd. Jobber i lekebutikk (noe min sønn sikke syntes er så dumt). Så dagene her går slag i slag med jobb, skole, trening (både til meg og sneipen) og ikke minst familie og venner.

Selv har jeg vokst opp med hund, hadde en golden retriver fra jeg var 2 år til jeg var ca 14. Aro han fikk kreft så siden han var så gammel fikk han slippe å lide.

Etter det fikk jeg mine første 2 rotter.. Werner og Wilhelm.. Nydelig snille gutter var de. Kunne bo i genseren min så å si hele dagen uten at jeg merket de. De døde like etter at jeg hadde hatt de i 2 år. Begge kjøpt i dyrebutikk, men de var friske og raske til de fikk lungebetennelse og døde pga det. Stakar..

Kjøpte da mitt første akvarium.. 60 liter mener jeg å huske.. Der hadde jeg 3 slørhaler (den ene var svart)

Når guttungen var liten så skaffet vi oss en hvalp.. blanding av shæfer og bull terrier (noe spess blanding, men utrolig fin gutt var Lucky Cæsar), men xen tok han med seg når han flyttet til nord. Der ble han på kjørt av en bil og døde pga av det.

2 fine katter har jeg også hatt. Nussi og Tarzan. De var søsken fra samme kull. Men måtte flytte, så de ble omplassert. Hadde også ett akvarium på 250 liter som jeg fikk av min daverende svigermor. Skal ALDRI mer ha akvarium selvom det er aldri så fint, såppas har jeg skjønt. hehe

Det var litt om meg og mine dyr oppgjennom..

Brukeravatar
siv
Alfatryne
Sted: halden
Kontakt:

Legg innav siv » 31 mar 2008, 16:34

:lol: hei turbojenta, det høres ut som min oppvekst, jeg har vokst opp selv med hunder å katter rundt meg, å til bursdagen min en gang fikk jeg ett stort bur med to rotte gutter i av min store bror noe ikke min mor satte noen pris på, men hun lærte seg å bli glad i de oxo, å etter det har jeg hatt all slags dyr i huset opp igjennom åra :P alt fra små danse mus, til kaniner å til en veldig tam å pratsom papegøye :lol: de enetse dyrene jeg ikke har hatt er vel ilder å chinchilla tror jeg :lol:

nå har jeg tatt opp igjen lidenskapen for rotter, så jeg har to jenter(sharon og roxy) å to katter som er søsken :P
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Brukeravatar
renya
Webmaster
Kjønn: Kvinne
Sted: Austafor sol og vestafor måne

Legg innav renya » 20 mai 2008, 11:33

På tide å slenge seg på her tenker eg!

Heiter Mari, og har ( stort sett) vokst opp mellom to hol i fjellet på Vestlandet.
Har omtrent akkurat passert 30, og bur i Bergen sammen med min svenske samboe ( Til forklaring, enkelte poster vil inneholde äöå fordi han insisterer på svensk tastatursetting. ), og eg har ein sönn på 10.
Er faktisk odelsjente, til ein knöttliten gård. Vi har hatt hest, sau, geit, kaniner, og ein bråte med katter. Hund naturligvis, og hamster + marsvin som liten. Men altså aldri rotter.

Min förste kontakt med kjäledyrrotte, var i ca 18-19 års alderen, då söstra mi si omplasseringsrotte plutselig kraup opp på insida av buksa mi når eg låg i sofaen.
Har budd i Bergen nokre år no, og samla meg opp litt sporadisk utdanning inen språk, informasjon og diverse. Men går akkurat no på rehabilitering pga leddgikt og utreding for ME. Var uten dyr leeeeenge, men etter mykje undersöking fann eg ut at rotter virka som det perfekte dyret for meg! Fikk jentene mine först, Klatregris og Matmons, og gutane nokre veker seinare, Ebenezer og Snooch. ( fra http://twolumps.net )

Ellers... eg elskar å lese! Nesten altmulig. "Enkel litteratur" som lettlest krim. Leser masse fantasy, og kan godt tilbringe ein kveld foran dataen med rollespill. Teikner, strikker, hekler... Ikkje spesielt flink til å sy men har da trokla sammen nokre hengeköyer til dei små, og fabler om å finne på andre ting.

Brukeravatar
Oda---
Alfatryne
Kjønn: Ikke oppgitt
Sted: Nesodden
Kontakt:

Legg innav Oda--- » 20 mai 2008, 17:33

Hei!
Mitt navn er Oda og er 14 år. Jeg går på skole på Tangenåsen ungdomskole og jobber i helgene på stall.

Det var min veninne, Karen (Karen---), som fikk meg til å forelske meg i rotter, da vi var 8 år gammel.

Jeg har to hunder, Danny og Diesel, en hest og to rotter, Stella og Amelie. Tidligere har jeg også hatt høner, kaniner, to andre rotter (Pippi og Rosin) og 4 hester :)

Jeg har lest hode mitt full av fakta om oppdrett, så nå har jeg endelig lyst til å prøve å få et, noe jeg gleder meg veldig til. Det er sikkert mange av dere som syns at jeg er for ung til å få rotteunger, men jeg tror nok at jeg skal klare det, jeg har jo god tid til det og jeg har jo innstilt meg på å bruke mye tid på det, også har jo et par snille foreldre som hjelper meg ;)
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

MiljamJenta
Alfatryne
Sted: Mjøndalen
Kontakt:

Legg innav MiljamJenta » 20 mai 2008, 22:13

Hei :) Jeg heter Miriam, er snart 15 og går i niende klasse. Jeg har veldig lyst til å bli dyrlege, iallefall å jobbe med et eller annet innen dyr ;)

Jeg har 3 bartesnuter,Philippa ( black european berkshire dumbo) på snart 4 måneder og Charlie( black baraback) og Chili( black hooded) på litt over et år som bor i et furet XL:) Når jeg blir eldre skal jeg drive med oppdrett :) Jeg har også en kattepus som heter Påsan :bravo:

Jeg driver også med Tae kwon do, og skal i min første kamp til helgen :? Det blir spennende :lol: Også skal jeg gradere til sort om en måned :| :)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Brukeravatar
siv
Alfatryne
Kontakt:

Legg innav siv » 20 mai 2008, 23:20

MiljamJenta skrev:Hei :) Jeg heter Miriam, er snart 15 og går i niende klasse. Jeg har veldig lyst til å bli dyrlege, iallefall å jobbe med et eller annet innen dyr ;)

Jeg har 3 bartesnuter,Philippa ( black european berkshire dumbo) på snart 4 måneder og Charlie( black baraback) og Chili( black hooded) på litt over et år som bor i et furet XL:) Når jeg blir eldre skal jeg drive med oppdrett :) Jeg har også en kattepus som heter Påsan :bravo:

Jeg driver også med Tae kwon do, og skal i min første kamp til helgen :? Det blir spennende :lol: Også skal jeg gradere til sort om en måned :| :)

jøss ikke dårlig, jeg har blått belte i karate, gult i kick boxing og grønt i mudo, har sluttet med alt av kamp sport, synes jeg ble for gammel :lol:

lykke til i kampen å bank de sønder å sammen :bravo:

pazuza06@live.no.

Brukeravatar
kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt
Sted: vestfold
Kontakt:

Legg innav kikky » 20 mai 2008, 23:28

fært å sporty dere er da :lol: blir sliten bare jeg ser på slik sport jeg da :oops:

Brukeravatar
siv
Alfatryne
Kontakt:

Legg innav siv » 21 mai 2008, 01:12

hehe, vel med min alder av 33 så innså jeg at jeg hadde blitt for gammel til sånt :lol: :roll: ga meg for noen mnd siden, men gøy var det

pazuza06@live.no.

Brukeravatar
LueDotten
Pinky
Sted: Oslo
Kontakt:

Legg innav LueDotten » 26 mai 2008, 02:10

Hei!
Jeg heter Joakim, 21 år og kommer fra Hadeland(5 mil nord for Oslo, retning Gjøvik). Jeg har tidligere hatt 2 alenerotter som begge ble gode og gamle. En jente og en gutt, og nå har jeg en gutt på snart 10 uker. Han får snart en kompis fra kullet til H3gZi. Jeg har egentlig aldri vært veldig interessert i dyr generelt, men det har alltid vært noe spesielt med rotter. Fra jeg var bitteliten pleide jeg å gå innom dyrebutikkene og se på rottene, men min første rotte fikk jeg ikke før jeg var 15 år. Etter nr 2 hadde jeg en ganske lang "uten-periode" men nå er jeg altså i gang igjen.
I tillegg til rotta(snart rottene) er jeg sykelig opptatt av musikk og spiller både trommer(trommene har nå flyttet ut etter at rotta flytta inn;), piano, bass og gitar, og har hyllene fulle av CD'er og annet musikkrelatert. Jeg jobber i en stor elektronikkbedrift som servicetekniker, tjener gode penger og trives godt på og utenom jobb. Jeg er en ganske, tjah, usosial(?) person og sitter for det meste hjemme med rotta eller med intrumentene mine med unntak av helgene da jeg enten er ute med venner eller på konsert iallefall en av dagene. Jeg er ikke noen enstøing, om det kan høres sånn ut, men jeg trives rett og slett alene med mitt. :)
Jeg er også veldig glad i alt som har med sjokolade å gjøre! :spise:

Brukeravatar
siv
Alfatryne
Kontakt:

Legg innav siv » 26 mai 2008, 14:20

hyggelig å hilse på deg luedotten :P

pazuza06@live.no.

ssilje89
River avispapir
Sted: kristiansand
Kontakt:

Legg innav ssilje89 » 26 mai 2008, 16:12

koselig :) gøy å lese litt å bli kjent med folk her !
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

MiljamJenta
Alfatryne
Sted: Mjøndalen
Kontakt:

Legg innav MiljamJenta » 26 mai 2008, 16:39

Ja, dette var et genialt innlegg :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.

http://miljams-tamrotter.piczo.com

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 26 mai 2008, 16:39

Hei LueDotten! :D hehe,det går vel mye på sjokolademus(les: rotter) hos deg da :lol: Artig å høre at du er så opptatt av musikk,det er en lidenskap man har hele livet! :bravo: Hør innom siden min på Watever ;) Jeg har forresten en sønn som er like gammel som deg. :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Brukeravatar
siv
Alfatryne
Kontakt:

Legg innav siv » 26 mai 2008, 18:23

tantepose skrev:Hei LueDotten! :D hehe,det går vel mye på sjokolademus(les: rotter) hos deg da :lol: Artig å høre at du er så opptatt av musikk,det er en lidenskap man har hele livet! :bravo: Hør innom siden min på Watever ;) Jeg har forresten en sønn som er like gammel som deg. :D

tante pose:
hvor gammel er du :hm: i en alder av 33 trodde jeg at jeg var den elste rotte eieren her :lol: men hadde vært gøy om det er flere på min alder
med rotter her :bravo:

pazuza06@live.no.

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 26 mai 2008, 19:06

Myyyyyyyyye gamlere enn deg jeg snuppa! :lol:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com