Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
HeleneH
Betarotte
Kjønn: Kvinne
Kontakt:

Re: Presentasjonstråd

Legg innav HeleneH » 28 nov 2011, 19:04

Heisann!

Jeg heter Helene og er en jente på 24 år som bor i Bærum med kjæresten min Frederick og blandingstispa Kelly på 7 år.
Jeg har alltid vært veldig glad i dyr og har hatt ørkenrotter, kaniner, hamstre, rotter, undulater og andre fugler gjennom hele oppveksten i tilegg til katt og hund. Man kan si hjemmet vårt til tider har vært litt "crowded" :cheerful: Takk for tålmodige foreldre!

I tillegg har jeg alltid vært en skikkelig hestejente og har drevet med og hatt hest siden jeg var liten jente.
Her er et bilde av meg og første hesten min som jeg hadde i 7 år, Tarzan:
Bilde

Det er noen år siden siste rotta mi, Tanja (black, glatthåret jente) døde fra meg, men nå skal jeg endelig få rotter igjen!
Jeg har reservert 2 jenter i Stjernekullet til Matmor og RatRace, og ei jente i Karma's Citrus Kull :) Spennende! Håper at det har kommet ut nok rottejenter til at jeg får 3 søte små i hus over nyttår :)
Jeg håper på å kunne avle frem et kull selv en vakker dag på en av disse jentene, så fremt Matmor, RatRace eller Tora går god for det. Det blir jo uansett ikke før om lenge, så man har god til på å forhøre seg rundt om en perfekt match! Har en drøm om å avle frem Dumbo Rex rottunger en gang i fremtiden, så da får vi se om vi får realisert det :)

Er ny på forumet, og leser så øya blir store og våte - flott med så mye kunnskap og erfaringer på et sted :)

Så ja, hei alle sammen :bounce:
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva:)

Navistar's Rotteoppdrett

Hjemmeside: http://www.navistars.net

Brukeravatar
torasrotter
Gammelrotte
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg innav torasrotter » 29 nov 2011, 22:45

Velkommen skal du være! :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Brukeravatar
Niana
Alfatryne
Sted: Oslo

Legg innav Niana » 28 jan 2012, 11:06

Jeg la ut bilde av meg og samboeren under "bilde av deg selv!"-tråden og det fikk meg til å tenke på at jeg ikke har presentert meg i denne tråden enda :nottelling:

Så hei alle sammen!
Mitt navn er Cecilie, 21 år (22 i mars) og jeg bor i Ski i Akershus sammen med min samboer. Vi har for øyeblikket 4 rotter, og 1-2 akvarium. Eier også to katter, men de må bo hos min mor for tiden. Vi begge elsker dyr, men jeg kanskje litt mer enn han ^^

Her er min samboer (vakkert smil det altså.. hehe) og meg i jula i fjor :)
Bilde

Meh, bildet ble uskarpt D: Oh well.

Jeg har hatt mange typer dyr igjennom oppveksten, vi bodde på landet (ikke på gård) så vi hadde mulighet til å ha høner, kalkuner, kaniner, hunder, katter, fugler, fisk og gnagere. Før jeg fikk mine første to tamrotter i 2006 (eller var det 2005? :P) så hadde jeg en periode ørkenrotter. Usosiale og kjedelige dyr egentlig, i hvert fall de to jeg hadde :P Så det å gå over til tamrotter, eller som jeg kalte dem "hetterotter", var en positiv overraskelse. Og etter at jeg måtte gi de fra meg etter 1 år, har jeg alltid hatt lyst på flere.
Men jeg er utrolig glad for at jeg fant dette forumet på samme tid som jeg kjøpte Pippin og Swarley :grin:

Jeg har forresten nettopp nå i natt laget meg en rotteblogg, som dere kan ta en tur innom dersom dere får lyst :) Litt info om mine rotter, men ikke på langt nær så avansert som mange andres blogger her inne. Min rotteblogg er en egen side under en annen blogg jeg her, derfor får jeg ikke delt den opp i flere andre sider og sånt, men nå står det ikke så mye der uansett ^^ http://uceninde.wordpress.com/my-ratsmine-rotter/
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Brukeravatar
Norakul
Markeringsbehov
Sted: Grue Finnskog

Legg innav Norakul » 05 mar 2012, 23:57

Da er det vel på tide at jeg sier litt om meg selv her! :)

Jeg heter Nora, er fra tjukkeste finnskogen og trives med det! Jeg er 22 år, og har alltid vært glad i alle slags dyr :) Har hatt masse dyr opp igjennom oppveksten, men kjøpte mine første rotter nå på nyåret. Og en ting kan jeg hvertfall si, og det er at dom er verdens nyyydeligste rotter :cheerful:

Det jeg lever og ånder for er egentlig hunder. Jeg har to border collier som jeg konkurrerer i agility med, og samtidig deltar jeg litt på jaktprøver med pappa sine engelsk settere. Jeg driver et hundehotell som jeg startet i 2008. Har totalt plass til 40 hunder, så jeg har nok å drive med :) Ta gjerne en titt på hotell-siden: http://www.finntorpet.no

Har drevet aktivt med luftbørseskyting, og ble blant annet norgesmester i 2004.
Stooortrives ute i skogen med hundene, og derfor kunne jeg ikke bodd på et bedre sted :nottelling:
Men jeg drømmer om en hytte på fjellet!

Meg og Fia
Bilde

Meg og BC'en min Lukas
Bilde

Hei og hopp :grin:

anni83
Gnager på ledninger
Sted: Oslo

Legg innav anni83 » 19 mai 2012, 21:41

Ja da fikk jeg endelig komme inn her :boing:

Hei alle sammen, liten hilsen fra meg og tassen min i Oslo. Jeg er 28 år, voffsen er snart 5 år.
Jeg jobber som sekretær, ellers går all tid til hund og turer..shopping, sminke og soving :aww:

Er her inne og sikler og ønsker meg rottebabyer igjen :kisses:

Er ikke så god på skriving, men dere får nå bare spørre om dere lurer på noe.

Hater og legge ut bilder av meg selv, men her er et par i hvertfall..
Bilde

Bilde

Favoritt tidsfordriv :kisses:
Bilde

Urokråka
Sover i do
Sted: Nittedal
Kontakt:

Legg innav Urokråka » 10 jul 2012, 18:04

Endelig kan også jeg få en skikkelig presentasjon her :)
Veronica heter jeg og bor på Hagan i Nittedal.
Her bor jeg med mine to hunder og fem rottejenter.
Jobber som dyrlegeassistent etter noen år der jeg har jobbet i barnehage og som ridelærer for barn.
Jeg har hatt hamstere,kaniner,fugler,fisk,rotter og hest tidligere.
Etter noen år uten smådyr fikk jeg i våres nye totter. Musa flyttet inn,etterfulgt av Lita,Ruby og Iris. For to uker siden flyttet Lisa Tornerose inn også.
Hos meg er burdøren åpen stort sett hele tiden mens jeg er hjemme,noe som resulterer i at jeg har lært at rotter kan finne de merkeligste gjemmesteder :P
Rottene har jeg mest for kosen sin del,men med tid og stunder kan kull bli aktuelt dersom jeg skulle ha riktig avlsmateriale.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
HeleneH
Betarotte
Kontakt:

Legg innav HeleneH » 10 jul 2012, 21:18

Neimen, Victoria og Ritske jo! Så morro at du har rotter og :)

HeleneH på EO, med Tarzan :)
Helene

Navistar's Rotteoppdrett

Urokråka
Sover i do
Kontakt:

Legg innav Urokråka » 10 jul 2012, 21:30

Viste hvem du var Helene :)
Dvs nå er jeg jo Veronica uten Ritske(altså ikke Veronica ;) ...

Brukeravatar
HeleneH
Betarotte
Kontakt:

Legg innav HeleneH » 10 jul 2012, 21:33

Haha skrev feil, snakka med Victoria i tlf (søs til sambo) mens jeg skrev! :crazybonk:

Ja vet du er uten Ritske, men bildet av dere er veldig flott :)
Helene

Navistar's Rotteoppdrett

wollf
Gammelrotte
Sted: Bergen
Kontakt:

Legg innav wollf » 10 jul 2012, 21:40

morro om dere kjenner hverandre. det er bra;) oppdrettere trenger god kontakt

Urokråka
Sover i do
Kontakt:

Legg innav Urokråka » 10 jul 2012, 22:01

Nemlig :)

Vicky
Omegarotte
Sted: Stavanger

Legg innav Vicky » 27 jul 2012, 01:06

Hei alle sammen :smile2: Var på tide jeg også fortalte litt om meg selv nå :jepp:

Jeg heter da Victoria, akkurat rukket å runde 25år :hmmm: (hvor ble åra av)
Er født og bosatt i Stavanger, ganske midt i mølja for å si det slik..
Født dyre elsker og har vel praktisert det meste opp gjennom. Hoved intr faller på hest, hund og selvfølgelig rotter!
Jeg har 2 døtre ( 1 1/2år og straks 5år) som gjør hverdagen travel, men meningsfull!

Nå i disse dager er jeg kun rotte eier, MEN elsker det !!! Har hatt disse dyrene i hus siden det året jeg ble 13, med unntak av tilsammen ca 17mnd.
Har pr dagsdato 10 gutter hjemme, samt 7 jenter. Og et uhellskull på 9. De er 3 uker i dag, og lager sannelig liv gitt ..hehe
Nye hjem er allerede funnet :cheer:

Jeg hadde aldri planer om avl, da jeg for det meste de siste åra har tatt over omplasseringsdyr.

Nå er saken slik at jeg ser et mål i å være med på utviklingen av disse dyrene, og ønsker å bidra med gode velutviklede kjæledyr.
Jeg setter min ære i å gjøre en god innsats.
Nå vil jeg bruke tid på vurderinger fremover og tenke fornuftig.
Mine totter er først å frem kjæledegger, men jeg ser muligheter for en bedre livsstandard enn det jeg har i dag.

Ellers har jeg vært bruker av forumet siden 2007, men pga min fullstendig data angst om umulig å lære opp, har jeg nå fått fingen ut og registrert meg.
Håper at hjemmside skal være oppe å gå innen september. (trenger bare litt hjelp) :cool:
Vedlegg
P7231094.jpg
P7231094.jpg (42.03 kiB) Vist 1282 ganger
P7010985.jpg
P7010985.jpg (50.44 kiB) Vist 1282 ganger
388176_10150906181070641_1705013039_n[1].jpg
388176_10150906181070641_1705013039_n[1].jpg (47.83 kiB) Vist 1282 ganger

Vicky
Omegarotte
Sted: Stavanger

Legg innav Vicky » 27 jul 2012, 01:14

Ser da at Dagenderpå varer ganske lenge til tider :crazy:
Sender med bilde av jentene (sammen med avdøde Pompis) samt sambo(sammen med Tolie).
Vedlegg
P4040674.jpg
P4040674.jpg (93.68 kiB) Vist 1279 ganger
P3150609.jpg
P3150609.jpg (51.52 kiB) Vist 1279 ganger

Brukeravatar
Lilo.
Pinglerotte
Sted: Sandnes

Legg innav Lilo. » 26 aug 2012, 00:36

Heisann :) Jeg heter Vivian og er 36 år. Har vært endel innpå her tidligere, men hatt en pause fra rotter etter at mine siste gamlinger ble avlivet i desember 2008. Pausen varte i 3,5 år, og nå er yngstebarnet mitt 2 år, og jeg savnet rotter noe helt forferdelig, så i juni gikk jeg til innkjøp av 3 søte jenter som jeg fant i en Dyrego-butikk. 2 søstre og ei til, de var sammen i buret, så jeg tok med meg alle 3. Det er den beste ideen jeg har hatt på lenge, og både jeg og alle mine 4 barn forguder dem :)
Hilsen Vivian og 3 rottejenter :)

Treffes best på mail, da jeg har travle dager og ikke alltid ser innom her: vivianskaardal@live.no

Brukeravatar
tantepose
Gammelrotte
Sted: møreogromsdal
Kontakt:

Legg innav tantepose » 26 aug 2012, 02:06

:cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Gå tilbake til «Sofakroken»