Presentasjonstråd

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Siv M
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne
Sted: Halden

En presentasjon

Legg innav Siv M » 16 sep 2012, 23:20

Hei jeg fikk ikke lagt inn noe presentasjon i sofa kroken så jeg får gjøre det her :cheesy: Jeg heter siv har vært medlem her før i 2008 tror jeg det var, å har ikke hatt noen rotter på noen år, men har akkurat tatt til meg to rotte jenter på 1 år som heter My og Smurfine :cheer:
Jeg har bare hatt de i ett døgn så de er helt ferske her, å jobber nå med å få de trygge hos meg. Noe bilde skal jeg laste ned her men husker ikke hvordan man gjør det, så noe tips hadde vært snilt. :jepp:

Innlegget er flyttet fra "generellt" til "sofakroken".
Hilsne moderator.

Brukeravatar
Mashiem
Pinglerotte
Sted: Oslo
Kontakt:

Re: Presentasjonstråd

Legg innav Mashiem » 09 okt 2012, 13:16

Hei alle sammen. Jeg heter Fredrik og er 38 år. Jeg bor sammen med samboeren min Therese (35), stesønnen min Yacob (9) og sønnen min Martin (5).

Vi har to rotter som vi overtok for to uker siden da en i huset de bodde i ble veldig allergisk. De to nøstene våre, Sniff og Snuse, er noen herlige vesner med mye personlighet og det virker som de kommer til å trives her.
Bilde
Bilde

Spesiellt Snuse er skvetten av seg og har hatt godt av å komme hit. Vi hadde besøk av de forrige eierne for to dager siden, og 10-åringen i familien hadde en ganske brutal måte å kose på.
Jeg har laget en liten rotteblogg hvor jeg legger ut bilder, statusoppdateringer og historier om dyrene våre. Der kan du også finne ut litt av bakgrunnshistorien til nøstene våre. stedet heter Rotteborgen.

I tillegg har vi ett familiemedlem til i huset, nemlig katten vår Tussi. Hun er ekstremt utekatt, og er ofte ute flere dager om gangen, spesiellt på sommerhalvåret. Så langt har hun vært litt nyskjerrig på buret og de rare tingene som beveger seg der inne, men ikke gjort noe forsøk på å ta seg inn. Men hun har likevel fått med seg noe, for hun er MYE mer kosen etter at de kom i hus, nesten som om hun er sjalu. ^_^

Bilde

Jeg beklager grusom bildekvalitet, men det eneste kameraet jeg har tilgjengelieg er på iPod Touchen min. :-/

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 09 okt 2012, 13:57

Velkommen til oss Fredrik :cheer: så fine rotter du har å fin katt også, jeg har selv tatt over 2 rotte jenter på 1 år for noen uker siden , fra en jente som ikke hadde tid til dem lenger. Det kos å gi dyrene en ny sjanse og en ny familie :cheerful: jeg har også en hamster frøken og to katter.

Brukeravatar
Asterix
Omegarotte

Legg innav Asterix » 27 nov 2012, 17:46

Hei!

Jeg er nytt medlem i foreningen og på forumet :change: Jeg heter Astrid, er 32 år og bor i Oslo med mann og våre to jenter på 6 og 8. Ganske tilfeldig ble vi kastet inn i dette rotteeventyret da naboen, som er veterinær, foreslo (mest på tull) at vi kunne ta til oss noen rottebabyer kollegaen hennes hadde fått. Vi sa først nei, men begynte å tenke litt, lese litt... og dagen etter bestemte vi oss for å gjøre det likevel! Om 13 dager (her er det nedtelling...) får vi tre søte små dumbogutter; én rex og to med vanlig pels. Vi besøkte dem på fredag og dette var min absolutte favoritt, 2 1/2 uke gammel:

Bilde

Buret står klart, hengekøyer er sydd, lørdag skal vi til Enebakk for å hente mat kjøpt i Nettbutikken... Jeg gleder meg! Enn så lenge slår jeg tiden i hjel her inne på forumet :roflmao:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Brukeravatar
Niana
Alfatryne

Legg innav Niana » 27 nov 2012, 17:51

Velkommen til oss Astrid.
Det er vanskelig å unngå å bli bitt av rottefeberen, rotter er fantastiske dyr, så skjønner godt at du gleder deg til å få de små i hus :grin:
Nyyydelig rexgutt da, jeg har såå lyst på rex :kisses:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 27 nov 2012, 18:38

Velkommen Astrid :cheerful: for en nydelig liten tass du har bilde av der, dumboer er herlige. Du har noe glede deg til :cheer: selv har jeg 4 topp ører , 2 voksne husky jenter og 2 små black beardback jenter på 5 uker som er helt ferske her hos oss, siden jeg fikk de små om søndag. :cheer:

Brukeravatar
mily
Webmaster
Sted: Skien/Porsgrunn
Kontakt:

Legg innav mily » 25 jan 2013, 02:41

Hei, mitt navn er Merethe jeg er 26 år bor i Skien/Porsgrunn med kjæresten min Aleksander, våre fire rotter og to katter. Har alltid vært glad i dyr, vokst opp med hund i barnevogna. Men har også hatt gullfisk, kanin, gås, katt og hund(er). Rotter er en ganske ny lidenskap, men var kjærlighet ved første blikk. Henta Sjarm & Lykke i mai i 2012 og Gnist & Glød i september 2012 så vi har snart hatt rotter et år.. fy som tia flyr.. Vi har også to katter Stripa & Gismo to bortskjemte gutter på fem og tre år. Rottene våre bor i et stort fuglebur, men de har også fått sitt eget rom som de kan løpe/klatre fritt rundt i siden de ikke er så glad i kattene våre.

Her er et bilde av Stripa & Gismo bilder av rottene ligger i bildegalleriet :roflmao:
Bilde
Hilsen Korse, Aspen, Mew, Bandit, Bib, Miki, Meavy & Link
Savnet <3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia & Echo <3

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 25 jan 2013, 10:10

Velkommen til oss, fine katter du har :cheer: jeg har også 2 katter og fire rotter og ei hamster frøken :boing: håper du vil trives her, mange kjekke å hyggelige rotte eiere på dette forumet :cheesy:

Brukeravatar
Asterix
Omegarotte

Legg innav Asterix » 25 jan 2013, 10:32

Velkommen, Merethe! :smile2:
Elias og Rémy (05/11/2012)
Émile (08/11/2012)
Matmors Colin Firth (20/01/2013)
Matmors Brentwood (10/02/2013)

Brukeravatar
siljeelise
Sover i do
Sted: Tananger

Legg innav siljeelise » 06 feb 2013, 16:04

Hei!
Jeg heter Silje Elise, er 22 år og har to søte hunnrotter som jeg fikk i august i fjor.
Jeg er fra Tananger og studerer for å bli førskolelærer. Jobbe for tiden som ringevikar for adecco og som helgevakt for stavanger friluftssenter.
Jeg har alltid vært interessert i dyr og har funnet ut at det funker ikke å leve uten noe dyr i huset:P
opp gjennom åra fra jeg var liten har jeg hatt kanin, hamster, marsvin og nå rotter, som jeg ser er helt utrolig sosiale og smarte dyr <3

Interessene mine er selfølgelig dyr, alt mellom rotte og hest, ta bilder, gå tur i fjell og natur, og slappe av med en god film=)
:rottehode:

Siv M
Gammelrotte

Legg innav Siv M » 06 feb 2013, 16:08

siljeelise skrev:Hei!
Jeg heter Silje Elise, er 22 år og har to søte hunnrotter som jeg fikk i august i fjor.
Jeg er fra Tananger og studerer for å bli førskolelærer. Jobbe for tiden som ringevikar for adecco og som helgevakt for stavanger friluftssenter.
Jeg har alltid vært interessert i dyr og har funnet ut at det funker ikke å leve uten noe dyr i huset:P
opp gjennom åra fra jeg var liten har jeg hatt kanin, hamster, marsvin og nå rotter, som jeg ser er helt utrolig sosiale og smarte dyr <3

Interessene mine er selfølgelig dyr, alt mellom rotte og hest, ta bilder, gå tur i fjell og natur, og slappe av med en god film=)

velkommen :cheer: håper du vil trives her å legge ut masse bilder av dine søte jenter :cheesy: selv har jeg 4 jente rotter i huset

Crazyratlady
Stjeler søppel

Legg innav Crazyratlady » 06 feb 2013, 18:56

Hei og velkommen. :) Alltid koselig med dyrevenner :)

Brukeravatar
Lillelunde
Markeringsbehov
Sted: Stavanger, Rogaland

Legg innav Lillelunde » 06 feb 2013, 19:13

siljeelise skrev:Hei!

Yaay, flere fra Rogaland! :party:
Velkommen skal du være :grin:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Brukeravatar
BlackNenne
Stjeler søppel
Sted: Tau/Stavanger

Legg innav BlackNenne » 06 feb 2013, 20:01

Lillelunde skrev:Yaay, flere fra Rogaland! :party: