http://www.youtube.com/watch?v=8l86I2YMibA
Denne filmen gjorde inntrykk på meg, spesielt akkurat der de svitsjer over til rottene og det er nærbilder av dem...
Om det ALF gjør er riktig eller ikke, kan jo diskuteres. Men, som historien sier; for de individene som ble reddet så betyr en slik aksjon ofte alt.
It made a difference to that one (youtube-film)
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Re: It made a difference to that one (youtube-film)
Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til slike "redningsaksjoner". Vi hører aldri noe om hva de blir "reddet" TIL? Slipper de rottene ut i naturen?§ RatGirl § wrote: Om det ALF gjør er riktig eller ikke, kan jo diskuteres. Men, som historien sier; for de individene som ble reddet så betyr en slik aksjon ofte alt.
Jeg la også merke til at alle rottene ble puttet i en sekk. Og vi så jo nedi sekken. Jeg kan tenke meg at 100 rotter i en stor haug i en sekk ikke er bedre enn i burene, selv om det er i en kort periode.
Det så veldig trangt ut i burene. Men det kan jo hende det var mye av buret vi ikke så, da rotter klumper seg sammen i en haug når de sover.
Dette var sikkert labratorierotter, de så også veldig unge ut. Kanskje et oppdrett av labratorierotter? Når man "frigjør" slike rotter stimulerer man bare til at flere blir født til dette livet. Og hele aksjonen virker mot sin hensikt. At dette betydde alt for individet er jeg ikke sikker på. Det kommer helt an på hva som skjer ETTERPÅ. Jeg tviler på at de blir solgt/gitt bort som kjæledyr.
Hilsen pessimisten :-)
-
- Gammelrotte
Fant den norske versjonen av ALF - DFF, de har en FAQ som kan være verdt å lese.
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering