oops!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Cath

oops!

Post by Cath »

Jeg bråvåknet i dag da eldstesønnen min ropte; mamma, Samson sprang under badekaret!

Jeg fikk hjertet i halsen, spratt opp og spurtet ut på badet. Tusen tanker fløy gjennom hodet, sønnen min måtte da ha sett feil! Dette måtte være en vill mus slo det meg. Jeg lukket da buret i natt, etter at jeg og rottene hadde hengt opp klesvask! På den annen side ville vel sønnen min sett forskjell på ei lita mus og hans egen rotte. På vei forbi lekerommet oppfatter jeg at Elvin er i buret, og det ser lukket ut, men så møter jeg ganske riktig en liten hvit og grå fyr i godt trav ut fra badet :shock:. Jeg var mildt sagt sjokket. Ungene hadde ikke rukket å slippe han ut, ikke har de lov å slippe dem ut alene heller, og de har aldri turt å bryte den regelen. Altså hadde han kanskje hadde klart å åpne buret selv, men buret var jo lukket, og så intelligent er han ikke, at han lukker burdøren etter seg :geek:. Dermed må likevel synderen ha vært meg :oops:

Det rare er bare det at jeg var skråsikker på at jeg så at det lå en rotte å slappet av, i hver av hengekøyene da jeg lukket det i går kveld :hm: Den eneste muligheten jeg har kommet fram til, må være at han gikk ut av den nederste luka i buret, mens jeg var en tur på badet, for den var jeg litt treg med å få lukket.

Stakkars gutt :cry: , vært ute alene i hele natt uten å kunne komme inn til broren!

Nåja, han har jo til gjengjeld hatt tilgang til badet, kontoret, gangen og lekerommet i natt, og har vel kanskje storkoset seg på utflukt for alt jeg vet :) Heldigvis er ingenting ødelagt, og han er såpass sosial av seg, at han kommer jo springende straks han hører oss. Hadde vært verre om det hadde vært rakkerbroren Elvin, da hadde det nok ikke vært like ryddig og pent her :lol:

Får litt dårlig samvittighet da. Det kunne jo skjedd han noe :cry:

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Kjenner meg igjen :oops: Her er det min rolige trygge Blue som får være litt mer ute enn de andre,og har dermed en sjangs til å bli "glemt" av og til...... :roll:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Han har nok hatt det spennende med å utforske så mye! Godt han ikke klarte å finne på noe tull!

Husker mine to første rotter pleide å komme seg ut av buret og jeg fant dem under dyna når jeg kom hjem fra skolen. De hadde lagd noen hull i sengetøyet - og det husker mamma - så jeg har aldri fått bruke noe fint sengetøy "fordi rottene biter hull i det"... :roll: :lol:

Post Reply