syns ikke man skal være for dømmende før man vet hva som har skjedd. har selv opplevd å få unger på ei ho som ikke var gammel nok (og det var heller ikke hannen). jeg sjekket brunst hver dag før jeg lot dem leke med hverandre, og var hun brunstig fikk hun pent la vær. men lille Ang-ki lurte meg. resultatet ble verdens fineste unger selv om det egentlig ikke burde skjedd.
En uplanlagt paring er vel ikke å anbefale, men selvfølgelig, uhell skjer. Det er forståelig, selv om paringen helst burde vært unngått - og dessuten, du kommer nok til å passe godt på de søte små.
Hvis folk starter en flame av dette, så viser det jo bare litt om hva enkelte har i hodet..
ps. to av jentene fra mitt "uhells-kull" kunne fremdeles trengt et nytt hjem hvis noen er intressert. de er fem uker gamle idag og veier begge 98 gram. de er agouti hooded, litt mismarked, bærer av powder lue. det er bilder av dem på min hjemmeside http://home.no.net/sjobeng de heter Beria og Birsja.
jeg sjekket brunst hver dag før jeg lot dem leke med hverandre, og var hun brunstig fikk hun pent la vær. men lille Ang-ki lurte meg. resultatet ble verdens fineste unger selv om det egentlig ikke burde skjedd.
Du er vel klar over at noen hunnrotter ikke viser når de er i brunst, og at noen av de faktisk kan bli i brunst av å være sammen med en hann over en kortere periode?Jeg lar ALDRI begge kjønn leke sammen, det er ikke verdt det.
Last edited by Topolinis on 27 Jul 2004, 22:57, edited 1 time in total.
det ble jeg fort klar over ETTERPÅ ja.... desverre hjelper det ikke å være etterpåklok hadde bare en stakkars hann som skulle omplasseres så da satt han der helt alene da....syntes selvfølgelig synd på ham og dum som jeg var trodde jeg at jeg hadde fuuuull kontroll. not likely.