er det noe liv her i kveld

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Så fin Albin var :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Oj! Er det flere amfibiefantaster (og biologistudenter!) her?
Jaa! :) Er på siste semester på bacherlor i biologi, ved UiO :) Du da?

Kan vel ikke kalles amfibiefantast, selv om jeg liker å kjøre rundt på padde/froske/salamander-spotting om sommeren...hmmm..kanskje noen vil kalle det fanatisk likevel... :geek: Som biologistudent er man jo opptatt av det meste som kryper, svømmer, flyr og går!

Har du forresten tatt med deg rotter på forelesning før? det har jeg, fikk ikke mye med meg i den timen, akkurat. Men det var koselig på lesesalen (6 pulter på ett lesesalrom); Sam fikk supermasse kos og godis(tørket banan og knekkebrød - student"godis") fra de andre på rommet og lå for det meste og sov i vesken min de timene jeg satt der :)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

JADA,VI ER FLERE :bravo: Se bilde av meg og padda inne på siden min(.....jeg har solbriller....)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Christi wrote:
Oj! Er det flere amfibiefantaster (og biologistudenter!) her?
Jaa! :) Er på siste semester på bacherlor i biologi, ved UiO :) Du da?

Kan vel ikke kalles amfibiefantast, selv om jeg liker å kjøre rundt på padde/froske/salamander-spotting om sommeren...hmmm..kanskje noen vil kalle det fanatisk likevel... :geek: Som biologistudent er man jo opptatt av det meste som kryper, svømmer, flyr og går!

Har du forresten tatt med deg rotter på forelesning før? det har jeg, fikk ikke mye med meg i den timen, akkurat. Men det var koselig på lesesalen (6 pulter på ett lesesalrom); Sam fikk supermasse kos og godis(tørket banan og knekkebrød - student"godis") fra de andre på rommet og lå for det meste og sov i vesken min de timene jeg satt der :)
måtte du ta opp mange fag før du begynte? For de krever jo masse realfag... Og hva slags jobber får man da? er lit interessert egentlig :)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

måtte du ta opp mange fag før du begynte? For de krever jo masse realfag..
Fra UiO's hjemmesider:
I tillegg til allmenn studiekompetanse må man ha:
- matematikk (2MX,2MY eller 3MZ) og i tillegg
- enten 3MX, 3MY, 3FY, 3KJ, 3BI eller kombinasjonen (2KJ+3BT)
- eller kombinasjonen (2BI+3BT).

På denne siden her kan du lese litt om "veien videre" :
http://www.uio.no/studier/program/bio/o ... gheter.xml

Personlig synes jeg noe av det som er mest spennende med biologi muligheten til å forske. - Dra på feltkurs til fjerne steder og kanskje oppdage nye arter - en kompis av meg holder f.eks. på å beskrive en ny spurveart han "fant" under arbeidet til masteroppgaven sin.

Beklager litt kortfattet svar, skal se om jeg kan få skrevet noe mer utfyllende etter fredag - da har jeg første eksamen - exphil! :les:
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

åååå! kjeder meg mens jeg venter på at rottene skal vokne så jeg kan legge meg :S

tokk denne testen: http://quiz.start.no/?p=qplay&quizID=13130
jeg er vist 24 år jeg :P haha
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Christi wrote:
Oj! Er det flere amfibiefantaster (og biologistudenter!) her?
Jaa! :) Er på siste semester på bacherlor i biologi, ved UiO :) Du da?

Kan vel ikke kalles amfibiefantast, selv om jeg liker å kjøre rundt på padde/froske/salamander-spotting om sommeren...hmmm..kanskje noen vil kalle det fanatisk likevel... :geek: Som biologistudent er man jo opptatt av det meste som kryper, svømmer, flyr og går!

Har du forresten tatt med deg rotter på forelesning før? det har jeg, fikk ikke mye med meg i den timen, akkurat. Men det var koselig på lesesalen (6 pulter på ett lesesalrom); Sam fikk supermasse kos og godis(tørket banan og knekkebrød - student"godis") fra de andre på rommet og lå for det meste og sov i vesken min de timene jeg satt der :)
Er på første året på NTNU :)

Har ikke tatt med meg rotter på forelesning, nei :lol: Vi har forelesninger sammen med blant annet de som går bioteknologi, så vi sitter i et auditorium med kapasitet på rundt 200 personer...

Fant forresten en frosk på en av ferskvannsekskursjonene denne uka. Dagen var reddet :D
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Heldigrisen :mrgreen: Jeg har ennå ikke fått noe froskenuss i år....... :roll:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Hver vår får jeg lyst til å kjøpe akvarium, dra til en dam/innsjø/elv, og fylle bøtter med vann, planter og froskeegg! Det må bare være så utrolig spennende å se utviklingen av de små rumpetrollene :bravo: Har noen av dere gjort det før?
Det må være vanskelig å fore froskebarna riktig, for de spiser jo bare ting som flyter rundt i vannet..kanskje man bare må skifte vannet i akvariet ofte..hmmm..
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Hadde noen i en bøtte da jeg var liten, men vi slapp dem ut igjen da de var blitt temelig store slik at de kunne frosker. De hadde nok ikke overlevd hvis vi hadde hatt dem der lenger. Det er såpass lenge siden at jeg ikke husker nøyaktig hvordan vi gjorde det, men regner med vi byttet vann ganske ofte ettersom dammen lå 15 min unna. :)

Burde være mulig å få til en frosk hvis man har akvarium med pumpe og slikt? :spise:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

vi "oppfostret" frosker i klassen når jeg var en 11 år, veldig spennendes å se utviklingen :)

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Sikkert veldig spennende, men de er ikke spesielt søte syns jeg :P
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Joda :P Du kan starte med de søte små løvfroskene og jobbe deg opp til paddene over tid..... ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Christi wrote:Hver vår får jeg lyst til å kjøpe akvarium, dra til en dam/innsjø/elv, og fylle bøtter med vann, planter og froskeegg! Det må bare være så utrolig spennende å se utviklingen av de små rumpetrollene :bravo: Har noen av dere gjort det før?
Det må være vanskelig å fore froskebarna riktig, for de spiser jo bare ting som flyter rundt i vannet..kanskje man bare må skifte vannet i akvariet ofte..hmmm..
Vi har årlige kvakkarium :-)

Her er fjorårets: http://www.snodig.net/bilder.asp?mode=vis&kat=112

Rompetrollene spiser fiskemat (akvariefisk). De trenger "rent" vann fra dammen de kommer fra jevnlig, jeg bytter 2 ganger i uka.

:-)

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

For en fantastisk bildeserie! :bravo:
Vet hva jeg skal gjøre neste vår :mrgreen:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Post Reply