Hva er det som gjør at folk vil ha rotter, når de ikke er interessert i å lære seg noe om grunnleggende stell eller ta vare på dyr som ikke er 100% problemfrie?
Det var en fyr som ringte meg angående Ulf og Alvin (fosterrottene) i går. Han ringte i forrige uke også, og han ga meg en skikkelig dårlig følslese, og ikke bare fordi han insisterte på å skulle bruke vanlig spon og høy til rottene.
Han ringte altså igjen, og spurte om jeg hadde fått gitt dem bort ennå, og jeg sa jeg var skeptisk til han pga dette med sponet. Så fikk jeg snakke med samboeren hans, som var hyggelig. Jeg forklarte at rottene trenger støvfritt underlag (jeg mente egentlig rotter generelt, men de forstod det som bare Ulf og Alvin, for de bruker spon til de rottene de alt har), at de trenger litt trening i løfting og at de ikke virker å være vant med tilleggsfôr så man må introdusere ny mat forsiktig. Hun var fortsatt interessert, og da sa jeg ville hilse på de som skal ta rottene før de omplasseres. Da fyker mannen bak opp og begynner å snakke om at det bare er noen rotter, og de skal ikke på noe "intervju" for bare noen rotter. Så tar han røret og kommer med en tirade, som mer eller mindre ender med at han ikke er interessert i "handicap-rottene" mine.
Jeg ville ikke overlatt dem til han uansett, så det var nå like greit, men da jeg la på, ble jeg utrolig lei meg bare for tanken om at det går an å ha et slikt syn på dyr som han så tydelig demonstrerte, bare det tonefallet han brukte da han kalte dem for handicap-rotter. Og vi må dele planet...
"Handicap-rotter"
Moderator: Moderatorer
Hehe.. noe så latterlig.. "Handicap rotter"
Og d sier de som ikke klarer å gi dem det de trenger...jaja det er synd folk skal se slik på dyr. I det minste ytret de sine meninger såpass at du skjønte tidlig at rottene ikke ville få det godt der.. Er jo de som bare sier JADA også gjør de noe annet..

*Med vennlig hilsen Erica Malene*
-
- Markeringsbehov
huff mye rare folk rundt om kring, men desverre så er det mange som tror at rotter eller andre dyr ikke har de samme følelsene som oss
å at de kan få mange av de samme sykdommene som oss, han skulle lakt seg inne i ett bur med støvende sagspon selv å se ossen det er han hadde gått ut etter noen min, for han hadde kunne velge rottene hans har ikke noe valg stakars 

har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.