Mitt nye gigantiske palass

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Mitt nye gigantiske palass

Post by renya »

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnk ... Hovedbilde


Dette har eg fått tak i! Nam :D I følge mine mattematiske gener har det plass til ein stad mellom 10 og 240 rotter.

Etter mykje om og men på kjøkengolvet har me no fått det opp, og eg var i full gang med å skulle innrede, men! Det var ikkje så enkelt. Alle dei trehundreogførtiåttetusenmillioner hengekøyer/rør/soveposer/duppeditter eg har sydd i det siste... er ikkje store nok! Krise! ( nåja )

Fikk slengt inni den aller største køya på midten, som falldump, men trenger nok fleire i den stilen.
I og med at det ikkje er noko tak å henge ting fra, så blir alt eg dytter inni no hengande og slenge langs sidene, og det er lite lekkert og sikkert utrulig lite spennande, veit ikkje heilt korleis eg skal løyse det.. idear?
Vurderer tynn kjetting som kan hengast på kryss og tvers, som deretter det kan hengast andre ting på... eller tau? Evt berre lange tøyremser?

Som eit forsøksprosjekt har eg no i full fres sydd to "putevar" til dei to skuffedingsane som er nederst av fleece, så her blir det fleecebotten tydeligvis. ( Ei stund i allefall. ) Ser lekkert ut! Rosa :D

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Sinnsjukt irriterande lang link...

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Åååå, vil ha, vil ha. Hvor får dere tak i sånne bur? Sitter her med verdens dårligste samvittighet for de små burene våre har nå.

Lett og lett på nett, fant jo den annonsen med de tre rottene i, men det er ikke aktuelt med flere her...

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Eg vurderer faktisk å omplassere Jennyburet mitt, fordi det er så sinnsjukt irriterande. Det stinker, det er umulig å komme til overalt, botnen er gnagd i hjørnene ( av den forrige eigaren, eventuelt av rottene hans. ) og har ein slags heimelaga tette-løysning, det er ein smule rust og det må definitivt malast.
Vil du ha? Heilt gratis!

Eg er sikker på at det vil holde ei stund til, med litt kjærlighet ein god vask og nokre strøk med lakk. Muligens ein ny botn ( kan bestillast for nokre kroner fra dyrebutikk eller internett, eventuelt i metall hos blikkenslager. )
Må tilstå at eg likte buret kjempegodt heilt til eg fikk eit par andre i hus :p


Var i dyrebutikken hin dagen forresten og sjekka ut priser på svære bur, trur ein minimum må ut med 2-3 tusen for eit i den størrelsen eg har no. Forelska meg i eit Ferplast Duetto men det skulle dei ha 7000,- for, og det var -med- rabatt!
Beste plassen å finne på er nok finn.no, eg hang på denne mannen fra to timer etter annonsa var skriven. Han hadde visstnok fått hauger med telefoner, så det var flaks eg såg annonsa såpass tidlig :]

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Er eit par greie bur på finn no forresten, min totale mangel på geografi betyr at eg ikkje har peiling på om det er langt vekke, men men

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link
fine buret

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link
I utgangspunktet møkkabur, men går kanskje an å bygge noko spanande ut av det

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... T.svl=Link
gratis heimelaga chinchillabur! wheee

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Hva med noen tykke grener ? - Feste de på kryss og tvers, og gjerne litt skrått oppover, så kan de brukes som stiger.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Christi wrote:Hva med noen tykke grener ? - Feste de på kryss og tvers, og gjerne litt skrått oppover, så kan de brukes som stiger.

oooo glimrande, fram med øksa!

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Såå fin fint bur du hat fått tak i :D Leter etter et sånt et jeg og ;) Har lyst på et Regina eller Venezia men de er så svine dyre :? Har sendt mail på fine buret i den øverste finn annonsen der nå :bravo: Super fint! Lurer bare på om spriklene er litt for trange til å sette inn hyller osv...? :hm: :P
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

*Tråden er flyttet fra Bur og burinnredning*

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

FRA bur og innredning :?: :?: :?:
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

lille lakris wrote:FRA bur og innredning :?: :?: :?:
Det tenkte jeg også! :shock:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

ajaj, no får ikkje dei som ikkje er medlemmer uttrykt sin beundring for palasset! Hihi :D

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

Tråden ble flyttet inn til Medlemmenes oppslagstavle fordi Bur og burinnredning, og resten av forumet som er åpent for ikke-medlemmer, er forbeholdt spørsmål. Dersom noen ønsker å vise frem rotter eller bur, som i dette tilfellet, må det gjøres på Medlemmenes oppslagstavle eller på Bildegalleriet.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Men det som er litt kjipt er at veggene ikke er 90 grader mot hverandre, og da kan du ikke sette inn jenny, hyller :cry: (neida, dt er mine favoritter skjønner du :roll: )

Ellers kan du sette inn plastikk kurver som etasjer, og som netting over kan du klippe ut et stykke med hønsenetting som er akkuratt like stort som overflaten av buret, sånn at du ikke ser den utenifra :lol: For hønsenetting er ikke akkuratt pent :geek:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

mm, er ikkje hönsenetting ganske skarpt? Eller husker eg feil. Har to sånne plastkorger inni, kanskje ein ide å skaffe fleire ja. Kjipt med Jennyhyllene :p
Pleier du/dikke ha saker og ting oppi dei plasthyllene?

Hang opp ein sak eg kjöpte på Ikea for ein evighet sidan som viste seg å ikkje fungere som det den skulle väre. Ein slags metallhyllesprinkeldings, den er ikkje lang nok til å rekke over men har brukt töyremser og strips. Det har vore ganske vanskelig å dekorere heile greia, det blir liksom store hengeköyer som henger i midten, og får ikkje utnytta plassen nok :(

Post Reply