Camomille 26.04.2006 - 08.07.2008

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Camomille 26.04.2006 - 08.07.2008

Post by Ingvild »

I kveld sovnet vår kjære Camomille inn hos dyrlegen.

Den siste tiden har hun skrantet en del, hun var så godt som blind og hadde problemer med bakbena og følgelig balansen. De to andre har vært veldig voldsomme med henne og det har ikke blitt noe bedre med tiden. Jeg vurderte å sette henne i et bur for seg selv, men jeg tror ikke det ville vært løsningen for henne, hun trengte uansett hjelp til å stelle seg, i og med at bakbena ikke lystret som de skulle. Jeg har hjulpet henne med å rense ørene og vaske henne litt, men det var tydelig at hun foretrakk de andre rottenes pussing.

Så jeg bestemte meg i går for at jeg skulle ta henne med til dyrlegen og la dyrlegen avgjøre utfallet. I dag når jeg kom hjem fra jobb hadde hun en stor flenge over ryggen, mest sannsynlig har hun falt og skåret seg på blomsterpotta vi har nederst i buret, det var brutt av noen skår, så hun må ha falt veldig hardt. Så det ble akuttbesøk hos dyrlegen, og det var ikke noe tvil – det var best å la henne slippe. Så hun fikk en likegladsprøyte og sovnet sakte inn i armene våre.

Frøydis er med bestemor og bestefar på hytta så det har vært lange tårevåte telefonsamtaler. Jeg ringte henne før vi dro til dyrlegen og fortalte henne at sjansen for at Camomille lever i kveld var liten, selv om hun skjønner at vi må gjøre det som er best for Camomille, er hun veldig lei seg for at hun ikke fikk sagt ordentlig farvel. Camomille var mer trygg med Frøydis enn hun var med oss voksne, og de to hadde et bånd mellom seg som var ganske spesielt.

Hvil i fred vakre, snille Camomille, vi vil aldri glemme deg!

Image

Image

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Hvil i fred lille jenta :( Trist jeg ikke fikk den siste tiden med deg... Håper du får det godt der du er :(
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Sov godt søte lille vennen! :cry:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

huff så trist :( men godt at hun slapp å lide å ha det vondt lenger, hun har det mye bedre der hun er nå, siden hun var så plaget.

kondolerer masse :(
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Nei, så trist da :(
Litt ekstra, siden du har fortalt så mye om henne, og om henne og datteren din. Håper hun får det bedre der hun er nå.
Kondolerer så mye.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Så uendelig trist. :cry:
God tur over regnbuebroen Camomille.
Hilse så mye til din datter og Camomilles gode venninne.
Mange trøsteklemmer.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

ååååh, søte rottejenta, farvel. det synes på bildet at Frøydis og Camomile var nære venner...
nattinatt, lillemor.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Stakkars lille tott :cry: Hun har det bra nå.
Komdolerer
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Randi
Betarotte
Posts: 431
Joined: 26 Feb 2006, 15:27
Location: Oslo
Contact:

Post by Randi »

Kondolerer så mye. :(

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

kondolerer :( fra nevøene hennes her i gården
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Kondolerer..fikk klump i halsen og tårer i øynene av å lese dette; så utrolig trist å miste den lille jenta så brått. Gi henne en fin begravelse, det hjelper litt.
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Ingvild
Gnager på ledninger
Posts: 119
Joined: 27 Sep 2007, 18:08
Location: Stenbråten, Oslo

Post by Ingvild »

Takker for alle gode ord og tanker. Det har vært vanskelig, men vi har snakket mye om Camomille i det siste, og nå går det lettere uten at vi begynner å gråte.
Christi wrote:Kondolerer..fikk klump i halsen og tårer i øynene av å lese dette; så utrolig trist å miste den lille jenta så brått. Gi henne en fin begravelse, det hjelper litt.
Det ble dessverre ingen begravelse for Camomille, hun ble sendt til obduksjon på Veterinærhøyskolen i tråd med NTFs retningslinjer. I dag kom resultatet, og det viser seg at Camomille hadde en 7 mm stor svulst på hjernen som hemmet blant annet bakbena hennes. Det kan også forklare hvorfor de andre hakket på henne. Det var godt å vite at vi gjorde det rette med å avlive henne, men samtidig fælt å tenke på hvor vondt hun må ha hatt det.

Post Reply