Da er jeg tilbake fra en lang sommerferie med mye jobbing og lite fri, Sam har vært i pensjon hos "besteforeldrene" sine og blitt skjemt grundig bort - 3 timer med utegang hver kveld i stua der han suser rundt; roter i klesvasken, stjeler mat og lagrer den INNI sofaen og spiser på alle pennene til pappa. Det er tydelig at han har snodd dem rundt lillefingeren; han kom hjem en god del rundere enn før. Han pleide for eksempel heelt fint å komme gjennom den glipen mellom hyllekanten og kokebøkene mine, men da han prøvde nå sist måtte han streve en stund før han kom gjennom...tjukke bolla!
Jeg har begynt på master i biologi; atferdsbiologi! Nærmere bestemt "Personlighetsutvikling hos kyllinger". Ikke like bra som å forske på rotteatferd, men det blir nok spennende likevel (og et sted må man jo starte forskningen sin).
Jeg skal si i fra når jeg har funnet ut hvorfor visse rotter i hvertfall en gang daglig stikker snuta laangt inn i øregangen på menneskene sine, hvorfor de klatrer opp buksebeina og opp på skulderen til mennesket sitt, for så umiddelbart å skli ned igjen (på innsiden av klærne selvfølgelig) og hvorfor noen rotter liker å slikke stagnert vann som har samlet seg under shampoflasken på baderomsgulvet. Ønsk meg lykke til!
Har ingen schnuskier for tiden

..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.