Master i atferdsbiologi!

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Master i atferdsbiologi!

Post by Christi »

Da er jeg tilbake fra en lang sommerferie med mye jobbing og lite fri, Sam har vært i pensjon hos "besteforeldrene" sine og blitt skjemt grundig bort - 3 timer med utegang hver kveld i stua der han suser rundt; roter i klesvasken, stjeler mat og lagrer den INNI sofaen og spiser på alle pennene til pappa. Det er tydelig at han har snodd dem rundt lillefingeren; han kom hjem en god del rundere enn før. Han pleide for eksempel heelt fint å komme gjennom den glipen mellom hyllekanten og kokebøkene mine, men da han prøvde nå sist måtte han streve en stund før han kom gjennom...tjukke bolla! :D


Image

Image

Jeg har begynt på master i biologi; atferdsbiologi! Nærmere bestemt "Personlighetsutvikling hos kyllinger". Ikke like bra som å forske på rotteatferd, men det blir nok spennende likevel (og et sted må man jo starte forskningen sin).

Jeg skal si i fra når jeg har funnet ut hvorfor visse rotter i hvertfall en gang daglig stikker snuta laangt inn i øregangen på menneskene sine, hvorfor de klatrer opp buksebeina og opp på skulderen til mennesket sitt, for så umiddelbart å skli ned igjen (på innsiden av klærne selvfølgelig) og hvorfor noen rotter liker å slikke stagnert vann som har samlet seg under shampoflasken på baderomsgulvet. Ønsk meg lykke til!
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Heldiggrisen! Jeg har nettopp begynt med "Evolusjon, økologi og etologi", og gleder meg som en unge :mrgreen: Meeeen, det er jo begrenset med hva man får plass til av atferdsbiologien i et sånt bachelog-fag :(
Inntil videre får mine egne rotter (humoristisk omdøpt til 'labrottene') fungere som studieobjekter 8)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Er det på bachelor du har begynt? jeg hadde en del emner som jeg kunne velge selv i bacheloren, og to av dem var atferdsbiologi-fag.
Lykke til, uansett! Høres ut som en spennende studieretning! Høres ut som du har en del atferdsbiologi inkorporert i graden (etologi er jo en retning innen atferdsbiologien).

Sam blir bare kalt "Feiten" eller "Pølsa" han nå, men det ser ikke ut som han bryr seg :D
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Begynte på andre året nå, så skal snart velge retning :spise:
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Lykke til, flinke jenter! Vi vil ha flere biologer! :akt:

Christi
Bygger bol
Posts: 469
Joined: 14 Mar 2008, 15:09
Location: Oslo
Contact:

Post by Christi »

Hehe, jobber med saken ;)
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

lykke til, i studiene :) blir intresant javascript:emoticon(';)')å høre om resuktatet 8) ;)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply