Drac - the stealth rat

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Drac - the stealth rat

Post by Morgaine »

Bare en liten morsom historie fra et lite rottehold i Bergen nå på disse varme sommerdagene.

I de siste dagene har rottene mine fått være mer ute enn tidligere, hovedsakelig pga den drepende varmen som oppstår i leiligheten min. Steikende sol og skråtak er ikke mye til hjelp når man foretrekker å ha det godt og kjølig. På denne måten kan de flytte seg bedre rundt etter hvor varme de blir...fra det kjølige badet til de mer svale skyggene under sengen. Frost ser riktignok ikke ut til å ha tatt poenget siden hans nye favorittplass har blitt å krype inni dynetrekket og krølle seg sammen der :P Alt dette har ført til at jeg ikke følger så nøye med på rottene når de springer rundt, men gjør andre ting mens de er ute. Så nå i dag lå jeg og prøvde å fortrenge varmen med en god bok da jeg plutselig hørte en uvant lyd. Jeg la fra meg boken og snudde meg for å se hvor lyden kom fra. (Leiligheten min er kun på 27m2 så det krever ikke mye å finne den skyldige) Synet som møtte meg var ikke noe annet en komisk. Drac hadde vært ute på badet og på et eller annet viss klart å få tak i den ene enden av dopapiret. Drac vet utmerket godt at slike stunt ikke er lov så når han skal gjøre ugang så pleier han å gjemme seg bak møblene, vente til han tror jeg ikke ser og så spurte til neste gjemmested. Han er med andre ord Drac the stealth rat. Men i dag ble dette kraftig ødelagt av den lange papirremsen han dro etter seg. Så mens jeg later som at jeg fortsetter å lese ser jeg en liten svart pil spurte over gulvet mot sengen overbevist om at jeg ikke kan se ham før han plutselig bråstopper. Dorullen har tatt slutt og papiret rekker nå ikke helt bort til sengen. Han ser seg dermed nødt til å oppgi oppdraget og søker tilflukt uten det ettersøkte papiret. Men noen sekunder senere ser jeg at han tar takk i papiret og drar til av all sin kraft. Et sted på den lange papirremsen rykker det og en lykkelig rotte spurter avgårde med byttet sitt. :lol:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

:lol: :lol: :lol:
Han er så herlig den gutten :spise: :spise:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Det høres bra ut at han har energi til å finne på hyss midt under hetebølgen :)

Morgaine
Sofaspiser
Posts: 189
Joined: 19 Jun 2008, 23:55
Location: Bergen

Post by Morgaine »

Ja det skal mer til enn en hetebølge for å ta knekken på lille pøbelen min :D
Han var omtenksom nok til å dytte Frost ned i badebasenget deres tidligere i dag. Det falt på meg å trøste en søkkvåt og forfjamset rottegutt.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

:lol: :lol:
Søte guttene :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

:lol:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

:pir: Det er rampegutten sin det :lol:
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Ida
Betarotte
Posts: 628
Joined: 16 May 2006, 15:15
Location: Trondheim

Post by Ida »

:bravo: rotter er og blir verdens kuleste kjæledyr! :bravo:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Finingen :D

Post Reply