oppgitt over dyrebutikker..

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Midnight-Galaxy
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 25 Jan 2009, 23:52
Location: Kongsberg

oppgitt over dyrebutikker..

Post by Midnight-Galaxy »

Jeg har akkurat fått jobb etter praksisplass på dyrebutikken her.. der gikk rottene på vanlig flis. men fikk overtalt de til og begynne med Alspån istede ;)

Men.. når det kommer til mat. Ørkenrottene blir fôret med gnagerblanding som de veier opp selv. de hadde heller ikke badesand og så helt fettete ut i pelsen. jeg la inn sand til de da jeg skiftet på buret. da skulle dere sett 2 som rullet seg mye! :D

Hvis jeg prøver å si noe så bare overser de det, jeg er jo NY der så jeg kan jo ingenting.. Selv om jeg er NY i butikken, er jeg ikke helt tom i topplokket av den grunn. har nå hatt dyr sia jeg var 6år :)

Da jeg var innom en annen butikk for å kjøpe kanin mat, så ble jeg overtalt til å kjøpe Lolo Pels. dette var jo bare sååå bra og kaninene elsker det!
Joda... var så dum at jeg kjøpte den jeg. fikk høre dagen etter av noen på et annet forum at innholdet var rett og slett skadelig for kaninen og fordøyelsen dens.. jippi... så må kjøpe ny mat igjen da, må reise et stykke da de var tomme for den jeg pleier å bruke til han.

Det jeg vil fra til, er at det skulle vært en lov om at man MÅ kunne en viss mengde om alle dyrene i butikken før man får jobbe der og anbefale alle om ting man ikke vet noe om!

sånn... da var frustrasjonen ute! :D
*Linda*


Image

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Ja, det burde helt klart vært et krav om en hvis grunnleggende kunnskap hos personalet, men slik er det dessverre ikke. Så og si hvem som helst kan få jobb i en dyrebutikk. Dette er grunnen til at man aldri bør ta det de sier eller anbefaler uten å sjekke at det faktisk stemmer. Noen butikker kan det de driver med, men min erfaring er at de fleste trenger noen timer på skolebenken for å lære om dyr og dyrehold.

Min mening er at det ikke burde være lov å selge levende dyr i butikk i det hele tatt, men det skjer nok ikke med det første.

Så fint at du gjør det bedre for dyra der du jobber, det spiller en stor rolle selv om du kanskje føler at du ikke blir hørt!

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Du må ta med fakta, fra en god kilde. Hjulpet meg en god del i min jobb, selv om det er min mor som eier butikken :lol:

Noe jeg syntes er vanskelig, er folk som kommer inn og nekter høre på meg fordi de har hørt at man ikke skal stole på dyrebutikker ;)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Noe som hadde vert smart var om det var gratis brosjyrer om alle de forskjellige dyrene stående i dyrebutikken. De må jo ha rett info da. Sånn var det i dyrebutikke jeg var på i Florida og da lærte jeg en del om nymfeparakitten min :geek:
Aurora

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Det er det, men de har vist seg vanskelige å få fatt på desverre. Slike fra mattilsynet, men i følge mattilsynet var det ikke de som sto for de.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jeg kontaktet Mattilsynet for over et år siden og spurte om de hadde flere av brosjyrene om tamrotter som man kunne finne i dyrebutikker. Fikk svar om at de var tomme for dem og hadde ingen planer om å trykke flere. Derimot hadde de flere av brosjyrene om ørkenrotter, hvis jeg var interessert.... :roll:

http://mattilsynet.no/publikasjoner/bro ... _dyr_16405

Midnight-Galaxy
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 25 Jan 2009, 23:52
Location: Kongsberg

Post by Midnight-Galaxy »

det er helt tragisk... hehe.. :roll:
*Linda*


Image

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Men vi har jo ett eget skriv på NTF vi kan skrive ut og legge i butikkene."Min" sa iallefall ja til at jeg la dem der. :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

tantepose wrote:Men vi har jo ett eget skriv på NTF vi kan skrive ut og legge i butikkene."Min" sa iallefall ja til at jeg la dem der. :D
Så sant, så sant!
http://www.tamrotter.com/utskrifter/index.php :thu:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Vi arbeider også med en ny oppdatert folder :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Det er bra, tror det blir lettere for folk å unngå impulskjøp hvis de har sjansen til å lese om dyret i butikken.
Aurora

maros
Omegarotte
Posts: 126
Joined: 23 Feb 2009, 01:33
Location: Bergen

Post by maros »

Var innom den nye dyrebutikken i Åsane i dag, Midtun Zoo. Kjempe stor butikk, har godt utvalg og endel dyr. D
et vi reagerte på var at tamrottene hadde spon i buret. De hadde skilt kjønnene og det var et kull med huskyer (begge kjønn), en liten dumbo og to voksne dumboer.
Huskyene var levert inn av noen som hadde fått et uønsket kull. Dumboene viste han ikke noe om.
Vi ga beskjed om at rotter ikke skal gå på spon. Damen kunne ingenting om rotter så hun ble takknemlig. En annen mann som hadde/har rotter selv sa at det var ikke så farlig med spon, det støvet bare litt mer enn vanlig. Også brukte jo stortsett alle i verden spon til rottene :-x De sa at de skulle ordne det :)

Vi skal ta oss en tur innom om ikke alt for lenge, og har de ikke gjort noe da, så skal vi kreve å få snakke med sjefen.

(Den svarte lille dumbogutten var bare helt nydelig! :) )
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin :)
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09

RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Post Reply