Hyl og skrik

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Snuppelura
Pinky

Hyl og skrik

Post by Snuppelura »

Da hadde vi tilsammen 4 rotter, snille og søte jenter ;)
men vi har et problem, de to siste som vi fikk oss i går, fra en dyrebutikk. de er jo lite sosialisert, men er grei og sleiker på fingre og interesert i oss. men probleme e at når de skal ut, så begyner den ene og hyle.

vi prøver og lage en så rolig sermoni utav det hele, med å la demm komme frivillig til oss, og løfte hun forsiktig, men det er akkurat når vi er anni henne hun setter i et hyl.

det samme gjør hun når vi prøver å kose og tar på henne. de andre rottene kommer i unsettning og ser rart på henne. og gir henne litt trøst.

men nå er vi litt usikre, på hva vi skal gjøre. spessielt siden en av de eldre rottene har begynt å etterlinge henne litt.

Ps hun er 2 måneder, og enda lillebarnet i mine øyne ^^
Ida og Christoffer
Snuppelura, Lillejenta, Wicca og Afrodite
Valentino, Blåmann og en uten navn

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Jeg ville nok tatt noen koselige gensertriks på henne. ;) Søk på gensertriks.
Hun er sikkert litt engstelig og har funnet ut at hylingen hjelper henne til å komme "unna".Ta henne rolig med begge hendene og sett henne innunder genseren mens du snakker rolig,ikke reager på hylet.Sett deg ned i godstolen,se tv eller les og la henne undersøke genserhuset.Kos og snakk innimellom.Gjenta dette til hun blir roligere og koser seg hos deg(dere).Målet er at du blir det tryggeste og beste stedet i verden å være! :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Snuppelura
Pinky

Post by Snuppelura »

hehe :D vi driver enda med trening, og prøver å lære henne det at hyling hjelper ikke :P omså det blir "tvangkos". :afro:

men må vel finne fram en stor genser og se om hun er intrisert i det ;)
hun er jo med oss overalt i sofan og herjer, og da kommer hun ofte til oss og lukter og klatrer ^^
så jeg veit hun vil, men enda er litt usikker, men det blir bra når hun vender seg mer med luktene og håndteringen, men nestegang skal genseren på ^^
:klovn:
Ida og Christoffer
Snuppelura, Lillejenta, Wicca og Afrodite
Valentino, Blåmann og en uten navn

Post Reply