Godkjent reisebur.
Moderator: Moderatorer
Godkjent reisebur.
Hjelp vi skal flytte. Lille og søte skal bli med meg til Harstad. Jeg er litt skeptisk til å flytte med jentene mine. Noen som har flydd med rotter før?? Er det trygt for rottene? Jeg har to reisebur, men jeg aner ikke om dem er godkjent til å fly med. Noen som vet noe om dette og om hva som er godkjent??
Marte, Mini og Jackson <3
Savner jentene mine Lille og Søte
-
- Gammelrotte
Hei, vil anbefale deg å søke på forumet, skal være en del tråder som kan gi deg svar på spørsmålene dine 
Hvis ikke bør du ringe flyselskapet du planlegger å reise med for å høre om deres prosedyrer.

Hvis ikke bør du ringe flyselskapet du planlegger å reise med for å høre om deres prosedyrer.
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
jeg har flydd med hund, marsvin og kaniner, og det har gått veldig bra. det er nok litt forskjell i krav til bur.
hunden måtte ha bur som var så stort at den kunne stå oppreist, ellers husker jeg ingen spesielle krav.
kaninene reiste også i et lite hundebur, men da måtte det være "tett" så jeg teipa en pappbit foran åpningen, så var det greit.
marsvinene har jeg brukt "duekasser" til, og fikk knapt lov å sende dem den ene gangen. fikk spm om kassen var vanntett, og sa selvfølgelig ikke! lurer på om de trodde marsvinene hadde oksygentanker oppi der?
en gang kom forøvrig kassen min med marsvin ut sidelengs
og på samme flight satt jeg og kikket ut med gru mens de holdt på å laste og kassen nesten falt av trallen. så merk reisebur GODT! ikke alle som skjønner at de skal være forsiktige. spør man pent og det ikke er noen allergiske om bord hender det man får ta dyrene med seg inn. men det spørs vel hvor populært det er når man nevner "rotte".
hunden måtte ha bur som var så stort at den kunne stå oppreist, ellers husker jeg ingen spesielle krav.
kaninene reiste også i et lite hundebur, men da måtte det være "tett" så jeg teipa en pappbit foran åpningen, så var det greit.
marsvinene har jeg brukt "duekasser" til, og fikk knapt lov å sende dem den ene gangen. fikk spm om kassen var vanntett, og sa selvfølgelig ikke! lurer på om de trodde marsvinene hadde oksygentanker oppi der?
en gang kom forøvrig kassen min med marsvin ut sidelengs

Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
-
- Pinky
en ting er sikkert og vist, jeg har aldri vært fan av dyr nede i bagasjerommet på fly. er bare merkelig av meg men 
synes det virker litt groteskt :l
så jeg vil ha rotter og evt andre dyr inn med meg. men det er litt vanskelig, sist jeg skulle ta fly med rotte, blei jeg snakkende med ei sur dama som ikke ville ha noe med meg eller rotter å gjøre
men hun sa fertall det at buret sku være tett og ikke virke sjemmende før andre... men det er mange høye lyder i flyet og, så det kan vell være ekkelt før dyrene (?)
så når jeg reiser med de så er det hurtigrute ^^

synes det virker litt groteskt :l
så jeg vil ha rotter og evt andre dyr inn med meg. men det er litt vanskelig, sist jeg skulle ta fly med rotte, blei jeg snakkende med ei sur dama som ikke ville ha noe med meg eller rotter å gjøre

men hun sa fertall det at buret sku være tett og ikke virke sjemmende før andre... men det er mange høye lyder i flyet og, så det kan vell være ekkelt før dyrene (?)
så når jeg reiser med de så er det hurtigrute ^^
Ida og Christoffer
Snuppelura, Lillejenta, Wicca og Afrodite
Valentino, Blåmann og en uten navn
Snuppelura, Lillejenta, Wicca og Afrodite
Valentino, Blåmann og en uten navn
Det er ett eget rom for dyr og annen spesialforsendelser under på flyet.Det har samme temp. og lufttrykk som i pasasjerdelen.Spesielt hunder blir jo sendt på den måten hele tiden,og jeg har ikke hørt om at noen tar skade av det.Billig er det også.Det er bare SAS som tar dyr,altså ikke Norwegian.De tar godt vare på dyra når du leverer inn,rett før innsjekk,og er forsiktige når de tar dem ut fra flyet igjen.Har sendt både hund og rotter og er veldig fornøyd.Hurtigruta har problemer med å komme seg over hele landet,hehe 

Ja jeg tenkte jeg skulle fly med SAS. Men når du reiste med rotter, hvordan bur brukte du. Jeg er så usikker på mine reisebur om de er godkjente. Er så redd for å komme på flyplassen og så sier de buret ikke er godkjent og at jeg ikke får ta dem med. Har du noe bilde av burene eller kan fortelle meg hvilken type det var. Jeg var i en dyrebutikk for å spørre, men hun som jobbet der var helt håpløs og visste ingen ting:Ptantepose wrote:Det er ett eget rom for dyr og annen spesialforsendelser under på flyet.Det har samme temp. og lufttrykk som i pasasjerdelen.Spesielt hunder blir jo sendt på den måten hele tiden,og jeg har ikke hørt om at noen tar skade av det.Billig er det også.Det er bare SAS som tar dyr,altså ikke Norwegian.De tar godt vare på dyra når du leverer inn,rett før innsjekk,og er forsiktige når de tar dem ut fra flyet igjen.Har sendt både hund og rotter og er veldig fornøyd.Hurtigruta har problemer med å komme seg over hele landet,hehe
Så bra. Jeg har et ferplast jeg også, bare i andre farger. hehe. Rottene mine liker ikke agurk da, men jeg skal nok klare å finne noe annet godt til dem. De er skikkelig kresne. De liker bare å spise opp alle tingene mine, spesielt sofan, men grønnsaker, nei det vil dem ikke ha. makan til kresne små jeg har..tantepose wrote:Jeg har en liten blå og hvit plast"boble" fra Ferplast.Blått under,hvitt med åpne riller oppe.Lokket er gjennomsiktig med ovale hull i.Legg i teppe,masse dopapir og agurk,så går det fint på korte innenlandsflyginger.Du må ringe og søke om plass til dem rett etter at du har bestilt billetten din.

Tantepose. Når du reiste med rottene dine sendte du med et vanlig bur også. Jeg må jo sende buret mitt også og lurer liksom på hvor mye det kommer til å koste. Jeg snakket først med en mann i sas som sa buret kunne sendes som vanlig baggasje og da ville det ikke koste noe eksta, men så snakket jeg med ei dame fra sas etterpå som da det måtte sendes som spesialbaggasje og da ville det koste 40 kr pr kg og det er jo sykt dyrt...