er det riktig???!!!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

måtte få typen til å gjøre det da. klarte ikke selv. men rotta ville ikke overlevd natten og jeg ville ikke at hun skulle ha det slik lenger

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

skjønner godt at du ikke klarte det selv, det er veldig tøft, jeg har alltid måtte ta med meg dyret mitt selv til avlivning, blir aldri vant med det.

sharon var veldig syk, blødde ut av nesa, gikk helt skjevt med hode å hadde problemer med balansen stakars, hun hadde allerede gått på en 10 dagers kur fra før, å den hjalp bare en liten periode, så ble hun mye værre, hos dyrlegen i går gikk hun i ring oxo stakars, huff nei var best for henne å slippe å ha det mere vondt.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

det samme som reed, dyrlegen sa mellomørebetennelse, men jeg tror det var hjerne blødning, hun klarte ikke bruke forbena, blødde ut av nasa og øyet poppet. har sett mellomørebetennelse før og det var ikke det. hun fikk slippe, tungt, men mye bedre enn alternativet

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

ja legen sa at luftvei infeksjonen ikke hadde gitt seg helt etter kuren hun fikk ¨å at det hadde utviklet seg til mellom øre betennelse, og muligens svults sa han. hun veltet hele tiden over på siden når hun skulle gå, var grusomt vont å se på. å hun var svak, når jeg gikk inn for å se til henne etter jobben i går, var hun helt fjern, jeg snakket til henne, blåste hardt på henne å rusket i henge køya, uten at hun reagerte, jeg trodde hun var død, helt til jeg tok henne ut av buret å hold henne inntil meg da kviknet hun til litt. Da bestemte jeg meg, nå får hun slippe, jeg tar henne med til vetrinæren, jeg ville ikke hun skulle lide mer og ville ikke oppleve at hun lå kald neste gang jeg skulle se til henne.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Hvis øyet poppet ville jeg heller satset på hjerne svulst.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

kikky wrote:Hvis øyet poppet ville jeg heller satset på hjerne svulst.
heller slag da. dette skjedde bare sån poff... frisk, kjempe syk.. øyet var ikke poppet ut, men sto litt ut. vil ikke så i detalj om blodsamlinger og slikt, men i allefall, så var det sammlet seg mye i kraniet

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ja, det var vel jeg som antok slag tidligere, men når øyet blir utstående må det jo noe til? En hjerne svulst trenger ikke gjøre stor skade når den er liten, men vokser den vil den kunne forårsake store skader på kort tid.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

sharon sine øyne var bare helt matte å glans løse, de var oxo litt smale. men hun gikk ned en del i vekt, å ryggraden syntes godt, pelsen hennes var tynn å sto rett opp, den hadde oxo mistet glansen. frambena var fulle av blod siden hun tarket seg rundt nesa hele tiden når hun blødde nese blod., hun nøs hele tiden og ristet mye på hode.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

men en hjerne blødning vil ved legge press i kraniet det også? hun viste ingen tegn på sykdom før hun ble i den tilstanden

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Jeg hadde en hamster som jeg kjøpte fra en dyrebutikk fordi han var full i bitt og betennelse.
Han ble frisk og levde i over 1 år, men han fikk en kul som presset ut ene øyet hans. Øyet tørket ut og døde, og til slutt datt det ut :shock:
Hadde jevn kontakt med veterinær hele tiden og hamsteren løp rundt og koste seg likevel. Virket ikke som om det plaget han i det hele tatt.
Det er usikkert om det var betennelse eller svulst som forårsaket det, men sansynligvis det siste for en dag lå han død inne i huset sitt uten at han hadde virket noe dårligere i perioden forut for dette.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

en annen vetrinær jeg var hos, med roxy sa at rotter, mus, hamster alle typer slike gnagere er bytte dyr ute i friheten så de viser ikke at de er syke før de er veldig syke, å ikke orker så mye mer, det er det som er litt dumt for da kan de gå syke veldig lenge uten at du merker det på de før det er for sent å gjøre noe, hvis du da ikke kjenner dyret ditt veldig godt å ser det på de likevel.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

siv wrote:en annen vetrinær jeg var hos, med roxy sa at rotter, mus, hamster alle typer slike gnagere er bytte dyr ute i friheten så de viser ikke at de er syke før de er veldig syke, å ikke orker så mye mer, det er det som er litt dumt for da kan de gå syke veldig lenge uten at du merker det på de før det er for sent å gjøre noe, hvis du da ikke kjenner dyret ditt veldig godt å ser det på de likevel.
stemmer det:)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

wollf wrote:
siv wrote:en annen vetrinær jeg var hos, med roxy sa at rotter, mus, hamster alle typer slike gnagere er bytte dyr ute i friheten så de viser ikke at de er syke før de er veldig syke, å ikke orker så mye mer, det er det som er litt dumt for da kan de gå syke veldig lenge uten at du merker det på de før det er for sent å gjøre noe, hvis du da ikke kjenner dyret ditt veldig godt å ser det på de likevel.
stemmer det:)
jepp, desverre :? :)

tenkte å ta ut utstyret i buret, og sette buret bak huset, det er ikke noe koselig huff.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Det er ikke vanskelig å se når vi kjenner dyret vårt godt.
Du ser det på hele de. Vanskelig å forklare men noen ganger bare vet du at noe er galt. Det kan være noe med utstrålingen til dyret som vi plukker opp og merker at det er noe som ikke stemmer.
Vi ser jo ikke bare med øynene. Vi plukker også opp signaler ubevisst som gjør sitt til at vi merker at noe er galt.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

telepatisk kommunikasjon ;)
enklest å lese på våre egene dyr da vi kjenner dem og de oss

Post Reply