Hei!
Jeg lurte bare på hva som er best å bruke i bunnen av buret?
Nå bruker jeg fleecepledd, men er det best å bruke strø eller hva :
BLIR VELDIG GLAD FOR SVAR :rottehode:
Nok engang så vet jeg ikke så mye, men jeg bruker avispapir i bunnen:) Det som er viktig da, er å rive opp strimler som rottene kan lage bol av, for ine dro med seg hele avisen inn i huset sitt
Det beste er nok å bruke strø, det suger opp fuktighet og hgolder på lukt. Det er mye forskjellig man kan bruke bla, hemp, maisstrø, bøkeflis osv.
Hemp og bøkeflis kan være litt "flyvsk" og er dermed best om du har høye kanter på bunnen av buret.
Avis og fleecepledd kan også brukes uten problem, men det kommer nok til å lukte litt fortere. Avis synes jeg gir en litt ekkel lukt, når det blander seg med rottenes urin.
jeg bruker også fleece teppe. brukte avis før men måtte bytte flere ganger om dagen pga lukt. (jeg tåler ikke så mye rotteurinlukt, blir så utrooolig kvalm )
men fleeceteppe er vel det billigste. siden du vasker det. og ikke må kjøpe nytt så ofte=) det bytter jeg annenhver dag.
etter at jeg begynte med det vasker jeg buret mye sjeldnere enn før. (mine rotter ville aldri bruke doen sin så de gjør fra seg hvorsomhelst -.- )
Foreløbig har jeg testet ut ett støvfritt hempstrøelse, men må innrømme jeg ikke er storfornøyd. Det lukter greit av strøet, men får en veldig stram spesiell lukt etter ett par dager. Neste strøtesting hos meg blir klart pellets, har testet fleece, avispapir og toalett papir, men jeg har ikke spesielt gode do brukere i huset så det luktet veldig ille
Jeg har flceece i bunnen med do med strø i hjørnet, samt en to til på vøerste jennyhylle. De skitner til hengekøyene og, så de vasker jeg i vaskemaskinen jevnlig.
Fungerer fett
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode: tonje.org - Med egen rottedel Blogg - Litt rottebabbel Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur