Jord spising

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Post Reply
olepet
Stjeler mat
Posts: 52
Joined: 23 Aug 2008, 19:49

Jord spising

Post by olepet »

Jeg har ei lite tulle som synes det er veldig artig og grave i jorda til plantene mine (inne), men noen ganger har jeg tatt henne i å sitte og ete jorda :spise:
Er det farlig for henne og spise det? For i så fall må jeg holde henne unna. Men hun synes det er veldig moro og grave og rydde

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Jord spising

Post by Larm »

Jeg hadde hamstere som elsket å gjøre dette, og de ble aldri syke, men så er jo hamstere generelt sett mye friskere enn rotter ;)
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

olepet
Stjeler mat
Posts: 52
Joined: 23 Aug 2008, 19:49

Re: Jord spising

Post by olepet »

mhm, jeg tror jeg skal la henne fortsette bare (i moderate mengder). Tror jeg skal prøve jord og sand i bokser til sommeren. De elsker å grave i det, gjerne med nesa også. :roflmao:

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Re: Jord spising

Post by Elisabeth »

De få gangene mine rotter har fått gravd i potteplanter har det sett ut som det var om å gjøre å lete etter noe å spise lengst nede i potten, så da måtte jo all jorden ut på gulvet, må skjønne. Tur i mammas (altså min mor, ikke meg, tror ikke hun hadde satt pris på å bli kalt rottebestemor :p ) blomsterpotte var også grunnen for første rottens første bad. Det ble ikke mottatt særlig godt. Plutselig satt det en våt og fornærmet rotte i nakken min, som hadde etterlatt seg fine røde striper på veien opp.
Så lenge det ikke er plantegjødsel eller andre uhumskheter i jorden, så tror jeg det skal gå helt fint :)
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Jord spising

Post by Itchigo »

:roflmao:
Aurora

Post Reply