Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Airon ~
Pinky
Posts: 9
Joined: 08 Mar 2010, 19:49
Location: Lødingen

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Airon ~ »

Fytti grsien :mad: Fikk plutselig en fryktelig trang til å la dem bli slangemat :evil: Jeg bare hater sånne folk, tenk hvis mennesken hadde blitt gjort sånn mot Dx At folk ikke skjønner at sånn behandler man ikke elskelige små rotter. De er levende vesener akkurat som oss! De burde bli satt i fengsel :justice:
Airon, er så glad i deg<33


Helle det er meg xD

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Woodgirl »

Vel, nå har det seg slik at jeg asolutt IKKE tar Ralph Davies's ord for god fisk!
Uansett for meg, når en person driver i slik organisert skala på en slik jævlig kald måte har troverdiheten sunket til et bunn nivå!
Dessuten så formildner det ikke den inhumane måten han oppdretter rotter på at han evnt. selger til dyrebutikker!
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Itchigo »

Bloodbeat wrote:Fæle greier :( Stoppet filmen når den første skuffen ble dratt ut, orker ikke se sånt. Men det blir vel litt feil å si "hvordan rotter egentlig blir behandlet"?

Håper ikke det er mange rotter som har det sånn :(
MANGE flere rotter har det sånn en sånn som våre har det. Det er sikkert flere rotter i en rad av skuffer der en alle på forumet eier til sammen. og ingenting blir gjort for disse dyrene! Hva om det var Chiahuahaer som ble avlet slik? "De passer perfekt som slangemat og er et naturlig bytte" Da hadde folk reagert!
Aurora

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Tifa »

Itchigo wrote: MANGE flere rotter har det sånn en sånn som våre har det. Det er sikkert flere rotter i en rad av skuffer der en alle på forumet eier til sammen. og ingenting blir gjort for disse dyrene! Hva om det var Chiahuahaer som ble avlet slik? "De passer perfekt som slangemat og er et naturlig bytte" Da hadde folk reagert!
Ja, jeg er jo enig?

Synes bare det kanskje hadde passet bedre med "...hvordan rotter ofte blir behandlet" eller noe sånt :)
Rotteløs :trist:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by torasrotter »

Det jeg reagerer på er at han argumenterer med det at han er glad i rottene sine.. Hvordan kan du bli glad i rottene dine når du har nærmere 2000stk?? Jeg griner hver gang en av mine små forsvinner, tviler på at han gjør det! Da hadde det blitt mye gråt på han.. Han er ikke glad i rottene sine, han er glad i bussinessen sin.. :mad: Men for å si det slik.. Oppdrettshusene til Imazo ser nesten ut som disse, og Imazo leverer til maaaange dyrebutikker i norge.. Så er nok mange flere rotter som har det slik enn det man tror..

De idiotene som skriver at vi er idiotiske grønnsakspisende hippier (leste gjennom komentarene under) er bare idioter som ikke tar til seg noe av det som blir sagt.. Ja greit nok, til å være en avlstall så gjør han en god jobb.. Ingen av rottene ble drept uhumant (som vi kunne se), de hade alle mat og vann.. Men det hjelper så lite, for jeg er imot råavl på dyr, UANSETT hvor "tilrettelagt" det er.. Det er som å si at pelsoppdrett er ok, sålenge revene har noe å leke med i buret.. :justice:

Dessverre er det også chihuhuaer som avles opp sånn som dette, sammen med ande hunderaser og katter.. Dette er dyr som avles til forsøk :sob: Løken gård er jo et godt eks på det :mad2:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

rottevenn
Stjeler mat
Posts: 66
Joined: 06 May 2010, 17:56
Location: Sander

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by rottevenn »

Woodgirl wrote:Vel, nå har det seg slik at jeg asolutt IKKE tar Ralph Davies's ord for god fisk!
Uansett for meg, når en person driver i slik organisert skala på en slik jævlig kald måte har troverdiheten sunket til et bunn nivå!
Dessuten så formildner det ikke den inhumane måten han oppdretter rotter på at han evnt. selger til dyrebutikker!
det er jo fra akkurat SÅNNE steder dyrebutikker tar inn rottene sine fra. Det er jo derfor de kommer med sykdommer, uhåndterlige ,tynne osv. Og jeg står på mitt, det er tusenvis av rotter som blir behandlet og avlet på denne måten. det er svært få dyrebutikker som tar hensyn til gemyttet og hvordan linjer osv de har. De tenker økonomisk som mange andre gjør. Dvs, hvorfor betale 300 kr per rotte når man kan få en hel skuff gratis? jeg er ganske sikker på at det er sånn de fleste dyrebutikker gjør det.
http://sites.google.com/site/rotthjem/
Plipp, plopp og plomma <3

rottevenn
Stjeler mat
Posts: 66
Joined: 06 May 2010, 17:56
Location: Sander

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by rottevenn »

Bloodbeat wrote:Fæle greier :( Stoppet filmen når den første skuffen ble dratt ut, orker ikke se sånt. Men det blir vel litt feil å si "hvordan rotter egentlig blir behandlet"?

Håper ikke det er mange rotter som har det sånn :(
det er helt korrekt å si "hvordan rotter egentlig blir behandlet". det er ikke så veldig mange år siden rotter ble et populært kjæledyr. rotter har blitt behandlet på denne måten MYE LENGER enn de har vært kjæledyr ;)
http://sites.google.com/site/rotthjem/
Plipp, plopp og plomma <3

Tifa
Sover i do
Posts: 259
Joined: 10 Feb 2009, 18:39
Location: Oslo

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Tifa »

rottevenn wrote: det er helt korrekt å si "hvordan rotter egentlig blir behandlet". det er ikke så veldig mange år siden rotter ble et populært kjæledyr. rotter har blitt behandlet på denne måten MYE LENGER enn de har vært kjæledyr ;)
ALLE rotter? Tror du misforstår meg. Selvfølgelig er jeg klar over at det er smertelig mange rotter som blir avlet opp/har det på denne måten. Men det er ikke ALLE (tolket "hvordan rotter egentlig blir behandlet" som om alle blir det). Dyrebutikkrotter - ja, men du får jo tak i rotter hos oppdrettere óg.

Men uansett, om det er mange eller få, så er det helt forjævelig at dyr har det sånn :( Noen burde bryte seg inn og stjele alle de små! :|
Rotteløs :trist:

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Itchigo »

:crazybonk: Her driver vi å krangler om ordlegging når alle er helt enige... Kan vi ikke få oss en slangeeier å diskutere med? :justice:
Aurora

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by torasrotter »

hihi :angel: Ja få inn noen slangeeiere, så skal du se det blir fart på diskusjonen :grin:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Itchigo »

Aurora

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by sessan »

jeg er rett og slett sjokkert !! jeg ante virkelig ikke at man oppdrettet rotter på denne måten, i små kasser ! Stakkar dyrene, det er tydelig de ikke har noen verdi for dem som holder på. og så løfte etter halen da !!!

stakkar søte myke små :trist:
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Maxtine
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 28 Feb 2010, 15:37
Location: Akershus

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Maxtine »

Jeg gråt og jeg gråt og jeg gråter enda mens jeg skriver dette.... Det var bare helt sykt....syktsyktsykt.... Hvordan kan noen mennesker være så syke i hodet sitt??? :sob:
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

Beth
Pinky
Posts: 13
Joined: 08 Aug 2010, 03:09

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Beth »

rottevenn wrote:
Woodgirl wrote:Dette er videosnutter fra Ratbarn. Dette er masseproduksjon av rotter til slangemat, ikke til dyrebutikker.
Det blir for dumt og si, for han sier selv i en av videoene at de rottene som er for store til å bli slangemat, blir gitt til dyrebutikker ;);)

Det der er helt feil. De rottene på filmen er avlet opp kun for å bli slangemat. En voksen pyton kan fint spise en antilope, rotter selv på 1kg er som en canapê for en flere meter lang slange. (Albino pyton på oslo reptilpark spiste ett rodyr i sverige..).
Det er kjempetrist at noen rotter kun blir til for å bli mat. MEN, sånn er livet til kuer, okser, griser, kyllinger, kaniner, sauer osv
Og de er det VI som tar livet av for å spise!

I Kina spiser de hund. I USA er det i snitt kun 3 av 5 matkyllinger som når bunnen av buret sitt med "føttene" i løpet av ett liv.
Selv i Norge har griser overlevd "avlivingen" og blitt skollet levende.

Enda værre er det med pelsproduksjon. Noen gang sett en minkfarm? Eller en "nydelig" pelskåpe laget av spesialproduserte hvite babychinchillar?

Livet som slangemat rotte er helt sikkert tøfft og det er ikke pent å se på. Men hadde dere visst hvordan kjøttet dere spiser ble behandlet før det endte opp i butikkene, så hadde det vært slutt på juleribba.

En annen ting. Dyrebutikk dyr har det ikke vondt. Det kjipe med dyrebutikker er at mange ansatte ikke har peiling på alle dyrene de selger. Og at kundene er idioter og banker i glass eller rister i burene. Jeg har kjøpt nesten alle rottene mine i dyrebutikker og aldri hatt noen problemer med de. Jeg har også kjøpt rotte privat. Den rotta luktet sur tobakk når jeg fikk han.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Jeg blir rett og slett LEI MEG :(

Post by Larm »

En annen ting. Dyrebutikk dyr har det ikke vondt.
Dette varierer fra butikk til butikk. Noen dyrebutikker har dyr i små skuffebur og altfor mange dyr sammen. Jeg har sett hamstere som har vært flerret opp slik at jeg har sett inni magen på de, og jeg har sett hamstere med så mange sår og masse betennelse pga bitt at når jeg vasket det (kjøpte dyret for å hjelpe) så tøt det ut betennelse fra nye steder hver gang :sad:

Noen av dyrene står uten mat og vann fordi betjeningen ikke følger med, og noen har store slosskamper. Når betjening har blitt gjort oppmerksom på dette har de bl.a. svart at "dette er ikke mitt ansvar, de på dagtid styrer med dette og skiller de hvis de må".
Noen dyr som har komt seg ut av buret har blitt trokket på med vilje når betjening har funnet de, fordi de var sur på det "dumme dyret" som hadde stukket av.

Ett sted fikk betjening beskjed av sjefen om å avlive hamstere ved å putte de i en fryseboks. Enen hamsteren levde fremdeles om manfagen.

Man bør være forsiktig med å komme med "bastante" uttalelser av hvordan ting er, for det finnes masse som skjer der ute som ikke mange vet om :sad: :sad:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply