Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Nå står burene veldig nærme. Dumbo blåste seg litt opp, å bet litt på sprinklene, men etter noen min så roet hun seg. Alle er helt rolige nå. Plutt bryr seg ikke nevneverdig som vanlig :P

Skal la de stå så nærme nå frem til jeg har vært hos vetrinæren på Tirsdag, så blir det vel introduksjon med Leonore først. Hun tar alt skikkelig piano. Stirrer litt inn i buret til Plutt, men ikke noe mer. Hun er den dominante av de to, så er litt glad hun er roligst ^^

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Tonje Lenore »

Godt å høre at det går så bra :cheesy:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by kriistiinee »

Godt at du tar vare på henne, jeg hadde gjort det samme.
Håper det går bra!!

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Var hos veterinæren i går. Plutt er frisk som en fisk :cheeeers:

Så vi introduserte alle tre i dag å noe rart skjedde: Skiftet til rene sengetøy på sengen, å puttet ferdiggrodd vitamingress for katt i midten. La også litt yoghurt godt her og der. Alle tre løp litt her og der, å alt var rolig. Plutt ble litt snust på. Sånn holdt de på i noen min.

Så følte Leonore for å sjefe litt. Dumbo blåste seg opp mens hun tittet på (Dumbo kalles nå også for frøken super submissiv :P ). Leonore ble litt vel hardhendt, så fikk seg en liten pause. Ble roligere etter pausen.

Så til det som fikk både meg og kjæresten til å miste munn og mele. Etter kanskje ca 20 min med introduksjon, så ville Leonore sjefe litt til, å pluteslig i ett virrvarr av pip og små kranglete rottekropper så stod Plutt oppå brystet til Leonore, å hun ble liggende på ryggen:O (Dumbo gjemte seg på den andre siden av sengen xD (Plutt er halve str av Leonore)

Etter alt dette var det en merkelig stemning i sengen. Vi holdt på i 10 min eller noe lengre, å ble aldri noe problemer etter det, men Plutt drev fortsatt og stoppet helt opp og lukket øynene når en av de andre rottene kom intill henne med snuten.

Alt i alt så gikk det kjempe bra syntes jeg, å har kanskje en ny sjefsrotte i huset :P Nå ligger de å sover litt her og der ^^

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Woodgirl »

Dette høres veldig bra ut. Så flink du har vært. :cheer:
Godt å høre Plutt vet å gi litt motstand,at hun ikke finner deg i alskens snus og sniff.
Er de alle sammen i samme bur nå? Det pleier å gå rimelig bra med jenter. :kiss:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Vi vil ikke putte de i samme bur før vi kan sitte å følge med i lang tid :D

Å siden vi jobber ekstremt mye begge to om dagene, så blir ikke det før lørdag eller søndag ;) Men introduksjonsmøter blir det hver dag ^^

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Woodgirl »

Går fint å sette de i samme bur i bare et par timer om gangen. Kan hende de faktisk slår seg raskt til ro. Hvis, som det virker ifra tidligere innlegg, at de ikke slåss men bare snuser og velter hverandre innimellom er det nok ikke noen fare for å teste dem ut i samme bur.
Har selv opplevd det flere ganger å bare sette den nye inn i buret har gått kjempebra. :cheeeers:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Har ikke noen timer med tid en gang. Var hjemme samtidig for kanskje 1,5 timer i dag, så da fikset vi det lille rottemøtet ;)

Å begge vil være til stedet når de møtes :cool:

De er egentlig snille ja. Værste var når Leonore begynte å dra i Plutt med tennene.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Woodgirl »

Hahaaa....unnskyld at jeg fniser litt. Drar henne med tennene. Det gjør de her hjemme også innimellom. Det er liksom ikke biting med de tak i skinnet og trekker. :goofy: Tulletotter.
Uansett, høres ut som om dere gjør en knall bra jobb. Blir nok lykkelig slutt. :smooch:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Tonje Lenore »

Dette høres jo kjempebra ut! :cheerful:

haha, det er så morsomt å se at når "sjefsbitcha" møter noen andre som faktisk gir litt motstand, ja da er det ikke like kult lenger!
Har samme greia her hjemme, Candy er den som er sjefen, men når Sugar kom sammen med dem(Candy og Turbo) igjen etter at hun ikke lenger skulle være i fødeburet, ja da ble det å se hvem som skulle være sjefen i buret!
Morsomste var at de biter ikke på hverandre eller noe, men det virker som de stirrer hverandre ned og den som rører på seg har tapt, for de rører ikke på seg eller gjør en eneste bevegelse helt til den andre har tapt.
Morsomme dyr! :roflmao:
Det virker i hvert fall som det går greit med Plutt (søtt navn forresten) og du gjør en kjempejobb! ^^
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Takker :D Både jeg og dama sliter oss igjennom vår første gang :P

Hahaha. Lenore har løpetid til tusen nå. Ørevift så jeg nesten tror hun skal ta av. Alle tre er i sofaen, kan løpetiden hennes ha noe å si?

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Hæhæhæ. Nå blir Leonore humpet på av Plutt. Hun har jaget Dumbo inn i buret igjen fordi hun ville humpe på Dumbo også xD

Awww.

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Noen flere små spm :D

Leonore og Plutt drev å bartefektet ganske heftig i sted. Sluttet med at Leonore gikk vekk, å Plutt hadde bæsjet. Hva betyr det?

Plutt er så og si inaktiv sammen med de andre nå, men hun er super aktiv om hun er bare rundt meg eller kjæresten, samt i buret.

Noen som har noen tanker :D

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Matmor »

Plutt er nok ganske nervøs, bæsjingen og det lave aktivitetsnivået i buret tyder på det.

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Matmor wrote:Plutt er nok ganske nervøs, bæsjingen og det lave aktivitetsnivået i buret tyder på det.
Bare rundt de andre ;) I buret løper hun overalt :)

Hva med bartefektingen?

Beklager at vi spør så mye ;)

Post Reply