Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Woodgirl wrote:Det er noen jenter....og gutter som piper ekstremt mye.
Jeg har hatt to søstre som var så ufattelig dramatiske av seg, de hylte og skrek selv når ingen var nær dem engang. Tullejenter. :smooch: :nottelling:
Dumbo er ihvertfall sånn. Hun piper hele tiden xD Er ganger han har klart å stjele mat, å når jeg rekker meg for å ta tak i henne, så piper hun før jeg har kommet bortpå henne. Er litt søtt :D

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Er ganger HUN stjeler mat :P

Vurderer å kanskje bare introdusere Plutttil Dumbo i starten nå, siden Dumbo bare er snill :)

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Hun hilste på bare Dumbo nå :D Pep masse når Dumbo bare nærmet seg, men siden Dumbo er en kjempe snill liten jente, så stoppet pipingen etterhvert, å Plutt rørte mer og mer på seg :D

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Ting har blitt borte her tror jeg :P

En ting jeg lurer på. Er det mulig å få delt opp ett ferret tower bur, så jeg kan ha Plutt i den ene delen frem til de kan være sammen?

Går kjempe bra når de er på et nøytralt sted, men så fort de kommer på et lufteområdet, så går det ikke like bra :P Prøvde såvidt å putte henne inn i buret til de andre i går. Det gikk ikke så bra :P men vil ha henne inn i det store buret, å så kanskje bytte på hvem som er i hvilken etasje, så de blir mer vant til luktene :D Men da må ikke de andre klare å komme seg ned/opp til Plutt :D

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Sukk. Vi er litt oppgitte her. Er to og en halv uke siden Plutt kom hit, å de har hilst på hverandre nesten hver dag. Men Leonore driver fortsatt å trakaserer Plutt så og si hver eneste gang. Når hun ikke er på henne, med biting og smelling, så er hun hormonel å tar av, mens Plutt humper henne. JEg er redd at det har skrudd rottespråket til Plutt. Så når ting er normalt, så skjønner hun ikke hvorfor Leonore er så slem.

Leonore er virkelig aggresiv på Plutt. Ikke noen skader, men hun lar henne ikke være i fred. Hun rømmer til meg eller kjæresten så fort hun før sjangsen :(

Vurderer ganske sterkt nå å kjøpe en liten rotte til så Plutt for selskap, å så bare ha to grupper :(

Edit: På nøytral mark, så er Leonore flink, men så fort det blir på ett området hun ser på som sitt, så flipper hun ut. Å er ikke som det avtar litt over den siste uken heller.

Er det vi som er utålmodige? :P

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Matmor »

Vel... med vanlige, voksne hanrotter regner jeg en måned, men det er vanligvis inkludert tilvenningstiden inne i buret etter at de har begynt å bo sammen. En vanskelig hun er antagelig ikke bedre enn en normal han.

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Nå skal bure super vaskes, å så putter jeg Plutt i den nederste etasjen og de to andre på toppen (ferret tower). Så ser jeg hva som skjer når en eller annen går ned :gasp:

Går mye bedre når de møtes ute, men er fortsatt noen harde basketak. *krysser fingrene*

Plutt er en major dramaqueen btw :P

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Skaubytroll »

Krysser fingrene for at det går fint :grin:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

Det gikk kjempe bra til å begynne med. Så ville Plutt sove, å de andre var hele tiden bortpå henne, så puttet de i øverste etasjen å stengte av nedgangen. Plutt ombestemte seg å ville ikek sove mer, så da åpnet jeg igjen. Men nå så fløy begge to på Plutt :( Så er stengt av for dagen nå.

Men gikk veldig bra egentlig ^^

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by Dodraugen »

HURRA! Dette går kjempe bra :D I dag så sov Plutt og Lenore i samma hus :cheeeers:

Bittelitt krangling med Dumbo enda, men dette går strålende ^^

MissGuardian

Re: Skal hente en rotte som har hatt omsorgssvikt.

Post by MissGuardian »

Så bra! :cheeeers:

Post Reply