Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by Larm »

Her er noen eksempler på hvordan søke etter en partner til rotten din.
Du bør skrive utfyllende informasjon :wink:

LL Rulten søker en kjekk, god mann

VNR Bilal søker hunnrotte
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by wollf »

jeg vil fraråde deg det...
skaff deg en rotte fra en oppdretter eller med mer bakgrunn. du kan ende opp med masse unger du blir sittende igjen med, en vanvittig dyrlegeregning, og masse aggresive og syke rotter

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by torasrotter »

Skal selvfølgelig ikke kjefte;) Vi har bare sett så mange tilfeller hvor folk har satt kull på feil rotte, så har det gått så galt.. Og vi vil helst at du skal slippe å måtte gå igjennom alt det..
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by wollf »

jeg kjefter ikke, men jeg synes du bør vite hvordan hun går i flokk før du bestemmer deg for å ha kull på henne

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by tantepose »

Jeg kjefter slett ikke! :wink: Men det viktigste må komme først,og det er en jentevenn til rotten din!Dette er et absolutt krav dersom det ikke er snakk om en rotte som etter flere langvarige forsøk viser seg å ikke kunne gå sammen med andre.Men da snakker vi om rotter som slett ikke kan brukes i avl!Dette gjelder nok ikke din lille venn.Så skaff en jente til henne og vis oss at du er seriøs.NTF har strenge føringer for rottehold,for vi mener at også rotter har krav på å ha ett godt liv! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

kokosøtt

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by kokosøtt »

tantepose wrote:Jeg kjefter slett ikke! :wink: Men det viktigste må komme først,og det er en jentevenn til rotten din!Dette er et absolutt krav dersom det ikke er snakk om en rotte som etter flere langvarige forsøk viser seg å ikke kunne gå sammen med andre.Men da snakker vi om rotter som slett ikke kan brukes i avl!Dette gjelder nok ikke din lille venn.Så skaff en jente til henne og vis oss at du er seriøs.NTF har strenge føringer for rottehold,for vi mener at også rotter har krav på å ha ett godt liv! :cheerful:
Javell
Jeg er altså useriøs og dum.. Jeg tror ikke rotter har rett på noe, og jeg er ikke glad i dem, jeg lurer i det hele tatt på hvorfor jeg har dem, dette kan dere si uten å ha møtt meg og uten å ha hørt hvor mange ganger jeg har bedd om enda en rotte?!
Jeg visste ikke at jeg var sånn jeg :trist:

kokosøtt

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by kokosøtt »

wollf wrote:jeg kjefter ikke, men jeg synes du bør vite hvordan hun går i flokk før du bestemmer deg for å ha kull på henne
Hun går kjempebra i flokk, venninnen min har rotter, de har gått sammen mange ganger og det har bra ! :happy:

kokosøtt

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by kokosøtt »

Jeg ser etter en snill hannrotte, som ikke har hatt problemer :cheesy: han må være frisk...
farger er egentlig ikke så viktig, men mørke farger eller blå hadde vært fint :sarcastic:
helst svarte øyne og glattpelset

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by Larm »

Her er noen eksempler på hvordan søke etter en partner til rotten din.
Du bør skrive utfyllende informasjon :wink:

LL Rulten søker en kjekk, god mann

VNR Bilal søker hunnrotte
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by Tonje Lenore »

kokosøtt wrote:
tantepose wrote:Jeg kjefter slett ikke! :wink: Men det viktigste må komme først,og det er en jentevenn til rotten din!Dette er et absolutt krav dersom det ikke er snakk om en rotte som etter flere langvarige forsøk viser seg å ikke kunne gå sammen med andre.Men da snakker vi om rotter som slett ikke kan brukes i avl!Dette gjelder nok ikke din lille venn.Så skaff en jente til henne og vis oss at du er seriøs.NTF har strenge føringer for rottehold,for vi mener at også rotter har krav på å ha ett godt liv! :cheerful:
Javell
Jeg er altså useriøs og dum.. Jeg tror ikke rotter har rett på noe, og jeg er ikke glad i dem, jeg lurer i det hele tatt på hvorfor jeg har dem, dette kan dere si uten å ha møtt meg og uten å ha hørt hvor mange ganger jeg har bedd om enda en rotte?!
Jeg visste ikke at jeg var sånn jeg :trist:

Nei, det handler ikke om at du er useriøs eller dum, det handler heller mer om hva du kan!
Hele poenget med det de andre sier her er ikke for å kjefte, men for å fortelle deg at det ikke bare er å lete etter en hann, og hvert fall når du ikke helt vet hvordan hunnrotta de går med andre. :cheerful:

Greit nok at hun går bra utenfor hennes territorium med dine venninners rotter, men det kan fort endre seg når andre rotter kommer inn i buret hennes hvor det er hun som er sjef, da kan hun faktisk reagere helt annerledes og kan bli aggressiv.. Det er også mulig at hun ikke blir aggresiv og godtar med en gang, men det vet man jo ikke før det først er prøvd ut, i tillegg burde hun ha hatt en burvenninne, siden rotter er jo flokkdyr!

Og som Larm sier, så er det greit at du forteller litt spesifikk hva du ser etter i en hannrotte, og i tillegg forteller litt mer om hunnrotta di, som oppførsel, foreldre, besteforeldre, sykdommer osv!

Sjekk ut disse som Larm annbefaler:
viewtopic.php?f=5&t=8351

viewtopic.php?f=5&t=9924
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by tantepose »

Selvfølgelig mener jeg ikke at du er dum,eller at du ikke er glad i rotten din!!! :cheerful:
Jeg skriver ikke til deg for å være slem!Alle må lære litt,og de med mer erfaring her inne vil bare hjelpe,tro du meg. :cheer: Som nykommer kan man føle seg litt hårløs,man kjenner ikke de som svarer og alt kan lett føles som personangrep,men vi er snille allesammen! :cheerful: Lurt tips,prøv å se for deg at alle skriver med et smil om munnen. :wink:
Ble litt utenom tema dette,men syns det er leit om du skal føle deg angrepet. :kiss:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

kokosøtt

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by kokosøtt »

Jeg søker en hannrotte

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by wollf »

du vil nok ikke finne noen hanrotte her inne, da vi ikke vet noe om hunrotta.
noen ting som vil gjøre det vanskelig:
1. hun er for ung for å si noe om adferd.
2. hun er for ung til å si noe om helse
3. du har bare en
4. om du ikke får ha mer enn en rotte hvordan kan du få lov til å ha et kull. du vet at de kan få opp til 20 unger?
5. har du 4000,- å gå ut med om hun får fødselskomplikasjoner?
6. hun har ingen bakgrunn
7. gammel er du?
8. hvor langt er du villig til å reise for å parre rotta di?
9. vil du kunne finne bra hjem til alle rotteungene?
10. har du plass til kanskje 20 rotteunger, råd til 20 rotteunger, tid til 20 rottunger, og mulighet til å følge opp 20 rotteunger i 2 år?

oliver;)
Hamstrer mat
Posts: 354
Joined: 09 Feb 2010, 10:36
Location: Moelv
Contact:

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by oliver;) »

Det er mye annsvar med et kull :cheerful: kan ikke du si hvor du har kjøpt rotta di, så kan vi kanskje klare å grave frem litt innformasjon om søsken og slikt, det er noe som er veldig intresant, så hvis du gir oss det vi har av info om hunrotta di så kan vi se om vi finner den innformasjonen du trenger før du setter kull på henne :cheesy:

Er hun fra oppdretter eller dyrebutikk? evt hvilken oppdretter eller dyrebutikk og hvor i landet...

for å sette ting litt på spissen hvis du får et kull på denne rotta også viser det seg at søsknene til mor sliter med kreft eller agrisivitet, så har du satt et kull til verden med flere som lider av agrisivitet, eller får svulster. Og når du selger ungene er det ingen garanti for at de ikke bruker dem videre i avl også sprer linja di seg, og her inne jobber de fleste sammen for at vi skal bedre livskvaliteten og alderen til rottene... derfor er vi så engasjerte i det her :cheer:

kom med det du har også hjelper vi deg :cheerful:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

kokosøtt

Re: Søker hannrotte i Sør-Trøndelag (Trondheim)

Post by kokosøtt »

Okei, null parring da!

Takk skal dere ha

Locked