Uventet rottekull :/

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by tantepose »

Høres bra ut! :cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by torasrotter »

Mine pleie å bli flyttet inn i stort bur når de er ca 3-4 uker gamle;)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Feros Uchiki Haugli

Re: Uventet rottekull :/

Post by Feros Uchiki Haugli »

Hvor gamle er de ca når de slutter med mors melk og går over til mat :)?

Nå har NESTEN alle åpnet øynene (1 hvit har enda ikke åpnet) og 3 av de 4 er nå bekreftet røde øyne.

Resten av rottene er bare SÅÅÅÅÅÅ søte :D

Og er 1x Husky ^^

Skal sjekke resten når rottemor tillater meg det :) Hun godtar 2-3 minutter med at vi holder på med de, men det er nokk :P

SÅÅÅ søte :aww: :aww: :aww:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by Larm »

De patter helt til de er 5 uker, men de begynner å spise litt annen mat fra de er ca 2-3 uker.
Noen av jentebabyene patter til de er ca 6 uker, derfor liker jeg å ha jentene sammen med rottemor så lenge før de får flytte til nye hjem. Guttene MÅ du skille når de blir 5 uker for å ikke få mer innavl.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by Tonje Lenore »

Når de åpner øynene blir de mye mer nysgjerrige og vil nok prøvesmake maten som ligger i buret!
Du kan se at de begynner etter hvert å ta etter mor, noe som er ganske morsomt :cheesy:

Det er bra dere holder på med ungene, greit å få de håndtamme og vant til mennesker :cheerful:

Syns dere er flinke som gjør deres beste og ikke minst spør spørsmål ang dette, så det skal dere ha! ^_^
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Uventet rottekull :/

Post by Matmor »

Selv om rotteungene ikke er klare til å forlate mamma'en ennå vil jeg anbefale at dere begynner å tenke på annonsering - med mindre dere planlegger å bli sittende med hele kullet selv, da.

Det er gratis å annonsere her viewforum.php?f=42
men skjemaet som er klistret i informasjonstråden må fylles ut. Hvis du vil ha hjelp til utfylling, send meg en pm. :) Vi har ikke SÅ mange medlemmene nordenfra, men man vet aldri hvem som leser på forumet her. Dessuten, hvis du får sendt meg noen bilder så jeg eventuelt kan hjelpe til med å bestemme kjønn, farger og tegninger er det kanskje lettere hvis du skal annonsere lokalt også...

Feros Uchiki Haugli

Re: Uventet rottekull :/

Post by Feros Uchiki Haugli »

skal mest sannsynelig til dyrebutikken med de :) Samboeren min har jobbet der :)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by wollf »

:sadpace: håper dere vil vurdere å selge de til private. jeg jobber selv i dyrebutikk, men ville aldri satt mine egene dyr i en butikk :oops:
er mye fyfy for rotter der, ingen lek, mosjon, trangt, kan komme til mange veldig uansvarlige folk, blir solgt en og en, ofte solgt med for små bur, osv

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by Larm »

Feros Uchiki Haugli wrote:skal mest sannsynelig til dyrebutikken med de :) Samboeren min har jobbet der :)
Bare til opplysning, så er ikke dyrebutikker strenge på hvem de selger til, noe som betyr at rottene også kan bli solgt som slangemat (selv om det er ulovlig). Dette vet jeg har skjedd i noen dyrebutikker. De er heller ikke flinke til å opplyse om at rotter alltid skal bo sammen med MINST en annen rotte av SAMME kjønn.
Burstørrelse, rett fòr og rett strø er også noe det opplyses lite om, fordi personalet ikke får god nok opplæring.

Du risikerer derfor at rottene blir solgt til folk som ALDRI burde hatt dyr der MASSE vonde ting kan skje med dyrene. Du risikerer også at de selges som alenerotter i bitte små bur med dårlig mat og feilt strø som kan edføre at dyrene blir syke.

Det er derfor jeg er SVÆRT streng med hvem som får kjøpe rotter av meg.
Les mer om betingelser her: http://www.123hjemmeside.no/Larm/19656452

Jeg har selv levert til dyrebutikk tidligere, og det er noe jeg ALDRI vil gjøre igjen.
Nå var jeg også svært nøye på hvilken dyrebutikk de ble levert, men jeg vil uansett IKKE gjøre dette igjen.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Feros Uchiki Haugli

Re: Uventet rottekull :/

Post by Feros Uchiki Haugli »

Slange mat >:? Så ondskapsfult >: Men tror ikke butikken tar de inn personlig med tanke på at det er snakk om bror og søster sine barn. De er veldig strenge her i området :/ Er jo sant at det er trange bur som regel men tror de har et stort bur her i byen, og har toppen 10 rotter inne på samme tid. De ønsker ikke mer en de har mulighet om å få solgt :) Vi i nord er veldig glade i dyr :D også dyrebutikkene ^^

Men vi får se, er ikke sikkert vi kan selge når det er bror til mor som er far :/ Vet ikke helt om reglene på dette.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by wollf »

jeg tror ikke du vil ha NOEN problem med å få solgt de små. er veldig få som selger rotte unger i nord...

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Uventet rottekull :/

Post by torasrotter »

Jeg vet at det har vært endel annonser her inne med folk som har etterlyst rotter i nord, så tror de vil gå som varmt hvetebrød:) Hvis matmor hjelper deg med å legge ut litt bilder osv, så blir de nok solgt så raskt som ingenting.. Vet ikke om det har noe å si, men du vil jo også tjene litt mer på å selge privat;) I dyrebutikken får du vel 30-50kr stk, men til privatpersoner kan du selge de for 150-250kr stk.. Og det er mye bedre for rottene;) Gratulerer med så mange små! Den siste hvite vil nok ha røde øyne den og, det er veldig sjeldent at hvite rotter får sorte øyne :)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Feros Uchiki Haugli

Re: Uventet rottekull :/

Post by Feros Uchiki Haugli »

2 albino jenter
2 albino gutter
2 Husky gutter
1 husky jente
1 hooded jente
4 hooded gutter

Begge albino jentene skal vi ha :)

Resten har vi faktisk fått lovet plass til nå :) En voksen dame med mye erfaring :) Hun skal selge de unna når det er sikkert at de ikke er syke :) Så slipper vi alt styret :D

Friends, gotta love them :)

Feros Uchiki Haugli

Re: Uventet rottekull :/

Post by Feros Uchiki Haugli »

:cheeeers: Rotte babies :D Er så morsomt å se Rottemor ligge over for å gi mat :D Hun når ikke ned pga de er så mange XD

May og Feros
Pinky
Posts: 24
Joined: 28 May 2011, 12:07
Location: Bjerka- Nordland

Re: Uventet rottekull :/

Post by May og Feros »

Har betalt for medlemskap nå og venter bare på at betaling osv skal komme frem ^^ Til da får jeg bare legg ut 2x bilder her :3

Utslitt rottemor (Og hun foretrekker å ligge der isteden for hengekøya :/
Image
:lovey: :happy: :grin:

*Innlegget er redigert*

Post Reply