Leker eller dominerer?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Dorris
Pinky
Posts: 3
Joined: 23 Jun 2011, 02:38

Leker eller dominerer?

Post by Dorris »

Hei!

Jeg har to jenterotter, albino på 6mnd og ei grå/svart på 3mnd. Fikk yngste for et par uker siden og er først nå de har fått bur sammen.
Den yngste er på albino hele tiden, bare rir.. (hele tiden, bortsett fra når hun sover!)

Hva er det hun holder på med? Syns kjempesynd på Dorris (albino) når Skeptisk (yngste) holder på sånn konstant.. Bør jeg skille dem så Dorris får fred?

Har tidligere hatt 4 hunnrotter sammen som aldri holdt på sånn og senere 2 andre som heller ikke gjorde det.. Så begynner å lure litt!

Det har ikke noe med at Dorris er albino?
Har hatt albinorotte før og hun ble ikke "herset" med på denne måten.. =(

Håper på hyggelige og hjelpsomme svar! =)

Hilsen fortvilet matmor!

May og Feros
Pinky
Posts: 24
Joined: 28 May 2011, 12:07
Location: Bjerka- Nordland

Re: Leker eller dominerer?

Post by May og Feros »

Kjenner meg faktisk igjen :) Her var det ganske heftigt når de ble satt sammen men nå har de roet seg ganske så tror det er en enkel dominerings sak :) Nå når de styrer på er det ren lek og kjempe artig å se på :)

Det er min tro men håper at noen andre som har mer peiling enn meg også kommer med et svar :P Hadde vært litt flaut om jeg virkelig tar feil :crazybonk:

Dorris
Pinky
Posts: 3
Joined: 23 Jun 2011, 02:38

Re: Leker eller dominerer?

Post by Dorris »

De har stått sammen ei uke nå og ennå har det ikke roa seg.. Hmm.. satt de i hvert sitt bur i natt så Dorris fikk litt ro, hun lå rett ut på morran i dag og virkelig dro seg! :p

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Leker eller dominerer?

Post by tantepose »

Hun er ung leken og sikkert utrolig glad for at hun er sammen med en annen rotte igjen! :cheeeers: Det roer seg nok etter hvert.Ha dem mye ute og lek med dem om kvelden så den lille blir god og sliten. :wink: Og kos dere masse! :kisses:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Dorris
Pinky
Posts: 3
Joined: 23 Jun 2011, 02:38

Re: Leker eller dominerer?

Post by Dorris »

Det er den yngste som er etter den eldste hele tiden, den yngste gikk sammen med søstra si frem til hun ble satt sammen med Dorris.. den eldste legger seg bare på ryggen om det blir for ille..

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Leker eller dominerer?

Post by tantepose »

Når de er så unge kan de være veldig lekne.Hun vil nok roe seg etter hvert. :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply