Skvetten rotte!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Skvetten rotte!

Post by Katrin »

Hei!

Albinoen min Olivia har alltid vært litt skvetten, sikkert fordi hun er albino og ser dårligere har jeg tenkt. Men etter at hun har vært hos en venninne som har passa henne og den andre rotta Turid i en uke mens jeg var bortreist, så har hun blitt veldig skvetten og rar siden jeg fikk henne hjem igjen. Jeg vet at de har hatt de bra når de var hos venninnen min, det eneste var at hun hadde ikke så mye tid til å ta de ut siden hun jobbet mye. Turid er helt som vanlig, men synes det begynner å bli litt voldsomt med Olivia som er litt smånevrotisk og skvetter til og gjemmer seg bort for ingenting! Synes det er leit at hun ikke er helt som før.. :-/ Prøver å tvangskose med henne, og tvinge henne ut av buret, eller ligger hun i buret dagen lang. Hun virker frisk ellers og spiser godt, og til og med koser med hånda mi når hun ligger i senga si og føler seg trygg. Alltid vært ei koserotte dette.. Noen tips?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Skvetten rotte!

Post by Matmor »

Hvor lenge er det siden du hentet dem? Hvis det bare er gått noen dager siden kan det godt hende hun blir "normal" igjen i løpet av en uke eller to. Det har hendt at rottene mine oppfører seg som om de var fornærmet de første dagene etter at jeg kommer hjem fra ferie...

Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Re: Skvetten rotte!

Post by Katrin »

Nå har det gått en uke, og hun er mer normal nå etter at jeg har tilbrakt mer tid med henne :-) Virker som hun bare var litt forvirra over å komme hjem eller noe, og så tror jeg at de har vært litt for mye i buret sitt i løpet av den uken jeg var borte. Glad hun er tilnærmet normal nå :-)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Skvetten rotte!

Post by Matmor »

Da høres det ut som om det ordner seg :cheerful:

Post Reply