Tula sturer :(

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Tula sturer :(

Post by utmeldt »

Nå har Tula snart hvert alene i en uke, og jeg ser det plager henne å ikke ha saga ved sin side lengre... Hun sturer rett og slett :sorry:

Jeg har tenkt de siste dagene mye på å skaffe henne et par nye venner denne uka, men jeg vet liksom ikke om det er best at hun får sørge ferdig?

så skal jeg la henne sørge og komme over tapet før jeg introduserer et par nye? Eller er det best å skaffe dem så fort som mulig slik at det kansje hjelper henne i å komme seg over tapet av Saga raskere?
Jeg har ingen peiling på dette området... Og jeg vil så gjerne at hun skal være glad igjen! :sadpace:

Hva tror dere ?

MissGuardian

Re: Tula sturer :(

Post by MissGuardian »

Jeg har gjort begge deler, og har ikke hatt særlig problem med noen av delene egentlig.. når min første døde, fikk eg to nye to dager etterpå.. Når forrige døde, fikk jeg ny(hadde da to fra før, så var ikke alenerotte), et par mnd etter eller noe sånt? Husker ikke helt hvor lenge det var..

Siden hun er alene(?) ville jeg ikke ventet så veldig lenge.. Har ikke veldig mye erfaring på området men..

Vil anbefale deg å få fra oppdretter hvis det er mulig da..
Så du slipper å risikere å måtte bruke flere mnd på temming sånn som jeg måtte :suspicious:

utmeldt

Re: Tula sturer :(

Post by utmeldt »

Takk for fint svar :cheer:

Tula er alene ja så jeg tror du har rett i at så snart som mulig er bra!
Jeg har lett etter oppdretter rundt Tromsø men jeg kan ikke finne noen desverre.
Og siden jeg verken har lapp eller bil så er det jo litt uaktuelt for meg å reise å hente to jenter også.
Og jeg som er skikkelig imot salg av dyr over disk også, så ser ut til at det er et lite dilemma ute å går :crazybonk:
Men vil gjøre det beste for Tula ofc så om det betyr at jeg må ta med meg et par jenter fra en dyrebutikk så får jeg gjøre det...

Men skulle noen vite om et oppdrett i eller rundt Tromsø så vær så snill å gi meg et lite vink :smooch:

MissGuardian

Re: Tula sturer :(

Post by MissGuardian »

Anniken wrote:Takk for fint svar :cheer:

Tula er alene ja så jeg tror du har rett i at så snart som mulig er bra!
Jeg har lett etter oppdretter rundt Tromsø men jeg kan ikke finne noen desverre.
Og siden jeg verken har lapp eller bil så er det jo litt uaktuelt for meg å reise å hente to jenter også.
Og jeg som er skikkelig imot salg av dyr over disk også, så ser ut til at det er et lite dilemma ute å går :crazybonk:
Men vil gjøre det beste for Tula ofc så om det betyr at jeg må ta med meg et par jenter fra en dyrebutikk så får jeg gjøre det...

Men skulle noen vite om et oppdrett i eller rundt Tromsø så vær så snill å gi meg et lite vink :smooch:
Vet ikke om noen jeg heller.. Men ser absolutt problemet ditt! hva med omplassering fra obs kull f.eks? har du sjekket det?(finn.no)

utmeldt

Re: Tula sturer :(

Post by utmeldt »

MissGuardian wrote: Vet ikke om noen jeg heller.. Men ser absolutt problemet ditt! hva med omplassering fra obs kull f.eks? har du sjekket det?(finn.no)
ja jeg har sett litt rundt på nett men kan ikke finne noe som passer det vi vil ha.
Denne gang har vi ganske lyst på unge rotter, slik at vi får med oss mer av livet deres :cheer:
Eneste jeg har sett var to rotter i harstad, de skrev ikke kjønn men den ene var 1 år og den andre var 2 år gammel så litt i eldste laget egentli, men sendte en mail og prøvde å ringe for noen dager siden men inget svar.

MissGuardian

Re: Tula sturer :(

Post by MissGuardian »

Anniken wrote:
MissGuardian wrote: Vet ikke om noen jeg heller.. Men ser absolutt problemet ditt! hva med omplassering fra obs kull f.eks? har du sjekket det?(finn.no)
ja jeg har sett litt rundt på nett men kan ikke finne noe som passer det vi vil ha.
Denne gang har vi ganske lyst på unge rotter, slik at vi får med oss mer av livet deres :cheer:
Eneste jeg har sett var to rotter i harstad, de skrev ikke kjønn men den ene var 1 år og den andre var 2 år gammel så litt i eldste laget egentli, men sendte en mail og prøvde å ringe for noen dager siden men inget svar.
Ah okei..
Da har ikke jeg noen flere idèer..

utmeldt

Re: Tula sturer :(

Post by utmeldt »

MissGuardian wrote: Ah okei..
Da har ikke jeg noen flere idèer..
Takk for gode svar iallefall :grin:
Skal fortsette å se etter rotter på finn og div andre steder, men kommer det ikke noen snart så ser det ut som at det blir butikk rotter på meg.
Vil ikke la Tula være ensom så alt for lenge.

MissGuardian

Re: Tula sturer :(

Post by MissGuardian »

Det er nok lurt.. går de for lenge, så blir det vel vanskeligere å introdusere også tror jeg..(jeg haaaater introer :suspicious: :nottelling: )

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Tula sturer :(

Post by Tonje Lenore »

Mulig det er noen her inne også som trenger omplassering, er bare å gå på tråden kjøp og salg / omplassering, så
kan det hende du finner noen i nærheten av deg :cheesy:

hvis du også går inn herviewforum.php?f=43 så er det oppdrettere som mulig har noen
kull!

Håper du finner ei venninne til Tula :kisses:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

utmeldt

Re: Tula sturer :(

Post by utmeldt »

Tonje Lenore wrote:Mulig det er noen her inne også som trenger omplassering, er bare å gå på tråden kjøp og salg / omplassering, så
kan det hende du finner noen i nærheten av deg :cheesy:

hvis du også går inn herviewforum.php?f=43 så er det oppdrettere som mulig har noen
kull!

Håper du finner ei venninne til Tula :kisses:
Takk for godt svar :cheer:
Nå har jeg sett litt rundt på forumet i natt og i dag og kan desverre ikke finne noen i mitt område. verken omplasseringsrotter eller oppdrettere ...

Men skal fortsette å sjekke finn.no og forumet ol. så kansje vi finner ut av det.
om ikke er jeg sikker på at jeg skal klare å få fine rotter av de i dyrebutikken og , har jo hatt 3 rotter fra butikk for noen år siden og de ble helt fantastiske med litt arbeid :grin:
men det er jo langt ifra ideelt å kjøpe fra butikk jeg liker ikke å bidra til at de kan fortsette å selge dyr...
men det kan jeg jo ikke la gå ut over Tula som sårt trenger en venn eller to.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Tula sturer :(

Post by torasrotter »

Du kan jo undersøke om det er noen mulighet for transport oppover, feks hos et lastebil firma eller lignende?? Det er somregel litt flere kull lenger sør i landet :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply