Strekke seg?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Strekke seg?

Post by Ida.K »

Når rotter bøyer seg med ryggen høyt opp i være, som en katt som reiser rygg, eller hva ddet nå kalles... Er det at den strkker seg eller ........ ?? :gasp:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Strekke seg?

Post by Woodgirl »

Ja,den strekker seg.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Strekke seg?

Post by Matmor »

Hanrotter som gjør det, har en tendens til å gå opp på tærne og gjøre seg store, og kanskje reise bust samtidig også. Edit: Da er de ikke særlig vennlig innstilte.

Ellers brukes begrepet "strekke seg" ofte om en annen bevegelse hos rotter. Da går de ikke opp med ryggen, men gjør seg bare lengre. Det kan være et tegn på smerte, så hvis rottene oppfører seg slik er det grunn til å se nærmere på dem.

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Strekke seg?

Post by Ida.K »

Oppfører seg slik hun gjorde? Ja det er en hunn foresteen ! :sjokkert:

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Strekke seg?

Post by Skaubytroll »

Er dette samme hunn som driver og angriper de andre? I såfall bør du kanskje ta henne med til dyrlegen og få henne sjekket.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Strekke seg?

Post by Ida.K »

Nei det er hunn som ble angrepet, og det skjedde bare en gang .. Ellers er hun alltid kvikk og hopper og spretter rundt overalt, jeg ser henn ealdri sitte i ro hvis hun får lov å gå som hun vill. Hun virker i værtfall ganske frisk, men Alice hunn som angriper er litt mer slapp, noe hun også alltid har vært .. :trett:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Strekke seg?

Post by Matmor »

Ellers brukes begrepet "strekke seg" ofte om en annen bevegelse hos rotter. Da går de ikke opp med ryggen, men gjør seg bare lengre. Det kan være et tegn på smerte, så hvis rottene oppfører seg slik er det grunn til å se nærmere på dem.
Overskriften på denne tråden er "Strekker seg?" :wink:
Hvis noen søker på forumet siden på "strekker" fordi de har en rotte som strekker seg i smerte er det litt dumt om de tror rotta bare er sint.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Strekke seg?

Post by WillyWonka »

Jeg ble litt usikker når det ble skrevet at rotter som strekker seg slik at de blir lenge ofte kunne tyde på smerter. Det har jeg nemlig sett mine gjøre flere ganger. så måtte se litt nærmere på dem. Virker ikke som mine er smertepåvirket. De strekker seg (blir lengre) gjesper, så legger de seg for å sove ^^
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Strekke seg?

Post by Matmor »

Det er nok bare strekking i forbindelse med tretthet, ja :cheerful: Vi strekker jo også på oss av og til når vi gjesper. Eller har lyst til å strekke oss...

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Strekke seg?

Post by Woodgirl »

Noen svar på denne tråden er et perfekt eksempel på å krisemaksimere og se på en helt naturlig bevegelse som 'å strekke seg' som et sykdomstegn og/eller smerte.
Dette kan jo skremme vannet av nye rotteeiere og gjøre dem fryktelig bekymret heeeelt unødvendig.
Slike sære og høyst spesielle tolkninger burde heller være på en lukket tråd der spesielt interesserte kan boltre seg,ikke i en åpen tråd slik som denne. Det er tross alt mange ferske rotteeiere som ikke registrerer seg som brukere av forumet men som bruker det aktivt som en veileder i rottehold.
Bevegelsen av en rotte som strekker seg er absolutt ikke et vanlig tegn på ubehag eller sykdom av noe slag. Da snakker man heller om svært spesielle tegn der 'vanlig' kroppspråk som indikerer smerte og ubehag allerede har gitt seg til syne. Med vanlige tegn,mener jeg; slapp,liten matlyst,bustete pels og/eller generell ubehag.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Ida.K
Sover i do
Posts: 264
Joined: 14 Mar 2011, 16:58
Kjønn: Kvinne

Re: Strekke seg?

Post by Ida.K »

Jeg antok at det betydde at de strekker, seg så jeg måtte jo bare spørre, for jeg har ikke sett dem strekke seg slik før, og de gjesper heller ikke mens de gjør det! Eller ikke noe de, det er bare 1 av dem som har oppført seg slik! Så får jeg disse svarene, jeg skrev absolutt inegnting om at dette betydde smerte, jeg bare spurte :sjokkert:

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Strekke seg?

Post by Woodgirl »

Jeg snakker generelt. Alle kan spørre om hva som helst. Jeg retter mitt innlegg mot svarene på ditt spørsmål.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Strekke seg?

Post by WillyWonka »

Det trenger jo ikke bety smerter.. mine gjør det når mine er trøtte. Ser for meg at rotter også har behov for å strekke seg litt av og til, slik som oss. Det var også betryggende og få bekreftet fra Woodgirl og Matmor at strekking ikke trenger å bety at det er noe galt med gullene mine :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply