Skyter han løsskudd?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Skyter han løsskudd?

Post by utmeldt »

Hei alle sammen :cheer:

Som dere vet har jeg en hannrotte ved navn Darwin som nærmer seg 3 år gammel , det som jeg lurer på er om han fortsatt er i stand til å produsere barn ?
Jeg vil nemlig ikke ha noe ops-kull her i gården så inntil jeg vet helt sikkert tørr jeg ikke å la Tula leke med Darwin uten at jeg følger nøye med.

da hun hadde løpetid (noe som var svært tydelig pga ørevifting) så var han ganske vill etter å slikke og snuse henne nedentil så det betyr vel at han har driftene enda ? men fungerer sæden? :crazy:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Skyter han løsskudd?

Post by tantepose »

Ja det kan den trolig.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utmeldt

Re: Skyter han løsskudd?

Post by utmeldt »

tantepose wrote:Ja det kan den trolig.

Ja det var det jeg også tenkte, ville bare høre med dere for å være heelt sikker! :cheer:
Men det er vel bare damene som "går ut på dato" :nottelling:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Skyter han løsskudd?

Post by torasrotter »

Guttene KAN gå ut på dato de og, men man kan aldri vite det med sikkerhet :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Usagi-Zakura
Omegarotte
Posts: 131
Joined: 27 Sep 2010, 22:21
Location: Klæbu

Re: Skyter han løsskudd?

Post by Usagi-Zakura »

Jeg ville aldri risikert å latt en hanrotte leke med en hunn uansett alder.
Jeg har opplevd før at en kanin alle trodde var steril, plutselig ble far når vi minst ventet det. Da hadde vi prøvd å parre han gjentatte ganger uten resultat.

utmeldt

Re: Skyter han løsskudd?

Post by utmeldt »

Usagi-Zakura wrote:Jeg ville aldri risikert å latt en hanrotte leke med en hunn uansett alder.
Jeg har opplevd før at en kanin alle trodde var steril, plutselig ble far når vi minst ventet det. Da hadde vi prøvd å parre han gjentatte ganger uten resultat.
Jeg setter pris på ditt syn på saken :cheer: Men Darwin er gammel og dårlig til beins så han er ikke den raskeste karen akkurat så jeg lar de være sammen under strengt tilsyn , står altid klar til å skille om han skulle prøve seg :happy:

Jeg ser at Darwin nyter å få pelsen stella og det unner jeg ham absolutt , Tula er også kjempeglad for å få litt selskap nå som hun er blitt alene så jeg ser liksom ikke problemet så lenge jeg passer på og følger godt med :wink:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Skyter han løsskudd?

Post by wollf »

du vil nok ikke være kjapp nok, rotter bruker 1 sek på å parre seg... og da overdriver jeg ikke. ser ikke vits i å la dem leke sammen, det er for risikabelt. og på gransen til uansvarlig

utmeldt

Re: Skyter han løsskudd?

Post by utmeldt »

wollf wrote:du vil nok ikke være kjapp nok, rotter bruker 1 sek på å parre seg... og da overdriver jeg ikke. ser ikke vits i å la dem leke sammen, det er for risikabelt. og på gransen til uansvarlig
Jeg er klar over dette. Og for å gjøre alt helt klart så er det ikke snakk om å slippe dem sammen helt uten kontroll her, er når de får grøt så får de spise sammen, og hittil har det vert kansje 3 ganger. Da sitter jeg altid å snakker til dem og stryker litt. også vasker de hverandre litt på hode og slikt.. huff begynte å føle at jeg trengte å forsvare meg her og det synes jeg ikke er så hyggelig så jeg lar bare vær å la dem hilse her etter da.
Vil jo ikke virke "uansvarlig"... Og jeg vil heller ikke ha rotteunger!

Takk for svar alle sammen :grin:

Post Reply