temming

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
marita-84

temming

Post by marita-84 »

jeg kjøpte meg en liten hannrotte igår! Stussa litt på hvor liten han var..bare 19 dager gammel og allerede avvent! Han hatt han ute masse allerede, og han falt fort til ro i hånda mi..søkte varmen! Vasker seg, sover rett ut, og er ikke nervøs i det hele tatt i hånda! titter ut av huset når jeg prater og alt! men det jeg lurte på er hvordan jeg skal trene han etterhvert for å bli en jeg kan ta med ut til venner, ha på skuldern og ta med på det meste??

Marita

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Jeg synes du skal ta ham med tilbake der du kjøpte ham, og si at de må beholde ham hos moren sin til han er 5 uker gammel. Dette er hårreisende.

marita-84

Post by marita-84 »

Problemet er at moren er hjemme hos eierne sine...kullet ble avlevert i dyrebutikken igår formiddag, så er ikke mulig å ta han med hjem igjen! Han spiser bra da, og jeg sørger for å ha han mye ute sammen med meg så han får varme...ligger mye inni gensern min og sover! Så det går nok bra:)

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Men han skal jo ha melk myyye lenger, og han er ALT for liten til å være alene.. :shock: :( Han er ikke avvent 19 dager gammel, ingen rotteunger som er det..
Mvh Ida S. Eggen

marita-84

Post by marita-84 »

jeg leste feil på buret i butikken, og ringte tilbake nå...han er visst født 9-12, så da er han eldre enn jeg trodde! HELDIGVIS:) 4 uker er han visst da!!!

Panther

Post by Panther »

Prøv og gi han litt babygrøt, det er nærringsrikt og blir fort populært=) Ta godt vare på godklumpen da, 4 uker er også gankse lite...

meggy

Re: temming

Post by meggy »

hey... mi første rotte var den svakestre i kull, så jeg måtte bryte naturensgang, da jeg tokk han til mitt hjerte... han var da på dyrebutikken, men jeg jobbet der av og till så jeg hadde et øye med han.
han var altid alene i et hjørne av buret, han blei bortvist fra moren, hakket på av ungene.

så jeg tokk han fra moren, da han var ca 17 dager. og matet han med baby grøt.... han lever ennå, men han er litt liten... :)

marita-84

Post by marita-84 »

Takk for tips:) Skal få kjøpt grøt imorra:) Er d samme åssen grøt, eller har noen erfaring med en "favoritt"??

Vet 4 uker også er litt lite, men bedre enn 3 som jeg først trodde:)

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

maisgrøt er favoritten her, men de andre typene har gått ned de og.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Nå kan du jo få grøt med masse forskjellige smaker!! Husker mine rotteunger ble helt ville da de fikk grøt med ferskensmak :)

marita-84

Post by marita-84 »

Nå er grøten ihus:) Fruktsmak:) Det ble veeldig godtatt! *gomlegomle*
Tusen takk for tips...merker det er lenge siden jeg har hatt rotte....hehe!

Locked