Ny rotte i hus

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Ny rotte i hus

Post by iasulf »

Jeg har nå gått til innkjøp av ei vakker lita rottejente. Jeg har aldri hatt rotte i bur før, hadde en som bodde i genseren min noen uker, men det er flere år siden.


I dyrebutiken har de vert kjempeflinke med rotta, å den var kjempetam, jeg fikk holde den før vi kjøpte den, å hu var bare GULL!

Så tok jeg henne med hjem i går, å jeg holdt henne masse mend hu fikk gå fritt inn å ut av buret. Men i går kveld når jeg skulle ta a ut så begynte u å glefse etter meg, å nå prøver a å bite meg når jeg vil ha ho ut.
Jeg har tatt noen salatbiter å lagt på låret mitt for å få a frivillig ut av buret, å hu går å snuser. Men hu buter skikkelig i klærne jeg har på meg, å jeg tørr ikke plukke a opp. Er sånt normalt når hu er "ny" i heimen? kommer a alltid tll å bite? er a kanskje sulten? hu har jo mat i buret så det holder.

Hvor ofte å hvor mye godbiter kan hu få? I går ga jeg a ei hel peanøtt i skall, å hu digga det, men den er jo dobbel. Er det mye eller lite, å hvor ofte kan hu få sånn snacks? Merker jeg er litt nervøs for å under eller overfore. Vil jo bare at hun skal trives med meg.

Håpet er å trene a opp til å sitte på skuldra mi stortsett hele tiden når jeg er hjemme. Noen tips?
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Ny rotte i hus

Post by tantepose »

Er hun alene?Det er nok veldig skummelt å komme til en ny plass uten venner.Få tak i en venninne til henne så fort du kan!Og når hun biter skal du pipe høyt og helst ikke dra til deg hånden.Du er sjefen,det må hun lære,da blir hun også tryggere.Men det viktigste nå er at hun får en burvenninne,rotter skal aldri bo alene! :cheerful:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

iasulf
Pinglerotte
Posts: 38
Joined: 29 Sep 2011, 11:00

Re: Ny rotte i hus

Post by iasulf »

ja, hun er alene enn så lenge. jeg har lyst på en til, men det krever tillvenning av gubben :P fikk denne jenta med ett nødskrik, men han er inne på tanken :) dessuten vil jeg ikke bare kjøpe en hvilken som helst, å det er ikke mange gode plasser å skaffe rotter i grenland. denna var nok bare flaks. men hun er vant til å være alene, var hvertfall det i dyrebutikken.

det er alltid når jeg stikker hånda dit hun sover at hun napper, så jeg tok av hele buret, mens hu lå igjen i bunnen, åsså bare klappa jeg ho forsiktig, mens hu hadde full mulighet ti å gå vekk hvis hu ville. så satt jeg bare på gulvet med a mens hu gikk rundt å snuste. hu er litt nervøs enda, men ett par sånne runder om dagen fremover gjør det nok bedre, hu likte hvertfall å bli strøket på. la seg helt flat å lukket øynene, åsså brydde hu seg ikke om at jeg tok på a når hu vaska seg. Hu er seriøst råskjønn!!

hvis noen vet av noen ungrotter i grenland, så er det bare å rope ut :angel:
- Hva kaller du en rotteeier med to rotter?

- Nybegynner

Post Reply