Hormoner?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Hormoner?

Post by Entwine90 »

Den yngste hannrotta mi på 5-6 måneder har blitt skikkelig bølle mot gammel'n. Han nyper i pelsen og edle deler, og vi kan våkne om natten av at gammelen hyler. Har dem nå i hvert sitt bur om nattan, og gammelen virker mye mer opplagt enn han har vært på lenge. Det er stort sett bare i buret Småen bøller, og kjøpte nytt større bur i håp om at det skulle roe seg ned, uten hell.
Småen er helt fantastisk ovenfor mennesker, nesten som en hund. Men mot gammeln er han nå blitt slem. Kan det gjøre det enda verre at jeg holder dem adskilt om nattan? Kan kastrering være en ide, evt hvor mye koster det? Har noen tips? Får vondt av at de skal være alene, men må vel være bedre enn at de skal bråke? Virker ikke som Gammelen orker gjøre noe tilbake, han bare sitter der og tar i mot bøll..

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Hormoner?

Post by Larm »

Jeg vil tro at kastrering vil kunne hjelpe godt på dette :cheer:
Prisen på dette varierer en del fra sted til sted. I Sandefjord har Matmor fått rotter kastrert for litt over 1000,- i Bergen koster det litt mer enn 1500,-
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Entwine90
Gnager på ledninger
Posts: 97
Joined: 06 Jun 2011, 22:50
Location: Sarpsborg

Re: Hormoner?

Post by Entwine90 »

Takk for svar :) Skal ta en ringerunde og høre - tror ikke det er så mange dyrleger som kan rotter i nærheten av her jeg bor..
Virker som gammelen begynner å få igjen litt energi nå, tar igjen litt med bølla nå. Sovet hver for seg i to netter nå :)

Post Reply