Når????

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Når????

Post by Søstrene Halvorsen »

har kanjse blitt stilt dette spørmålet før men da da tar jeg gjerne linker til det.
Nå har jeg to syke rotter som jeg ikke vet hvor lenge jeg vil ha i livet, siden jeg da blir sittende igjen med gutt da tenke jeg at jeg vil jo forsette med rotter og tenkte jeg skulle skaffe to små gutter og lurer på dette med hvor tidlig jeg kan begynne og tenke på og introdusere de nye gutten eller hvor sent etter eventuelt dødsfall. Jeg regner med at jeg kommer til og skaffe disse små ganske fort etter dødsfall eller før, men siden jeg ikke kan så mye og vet det er mange kloke folk her vil jeg høre først.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Når????

Post by Larm »

Jeg hadde begynt med en gang du får de nye i hus.
Gamle rotter kvikner ofte til når de får selskap av unge gutter :cheer:
Det er også greit at de har blitt vant til de nye før de gamle begynner å forsvinne. Har opplevd at noen blir deprimerte når de gamle kjente forsvinner, men at det går bedre når de ikke mister alle på en gang, derfor kan det være lurt å få noen nye før dette skjer :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Når????

Post by Søstrene Halvorsen »

Takk for svar, da skal jeg ta og prate med gubben i kveld når barna har lagt seg om saken. Jeg tror han blir ganske enig med meg når jeg legger frem saken slik, han liker ikke at de ikke har det bra.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Når????

Post by tantepose »

De lærer også mye av hverandre,"slik gjør vi her". ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Når????

Post by Søstrene Halvorsen »

Ja det er sant. Nå sitter jeg på nåler og venter på legge tid for barn her slik at jeg får tatt det opp med gubben, så alle posetive fordeler tar jeg i mot.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Når????

Post by sanca »

Hvordan gikk "foredraget" ditt? :wink: Fikk du overbevist ham om at dere må skaffe to rottebebiser? Skjønner godt følelsen, det vil bli akkurat sånn her også, når problemstillingen melder seg...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Når????

Post by Søstrene Halvorsen »

Jo det gikk beder enn jeg trodde, han har jo sett at disse to syke ( liker ikke og kalle dem det) har funnet tonen og liksom latt han andre stå igjen og ut fra det jeg har sakt så var han veldig enig med meg i det jeg sa og jeg fikk beskjed om at jeg gjorde som jeg ville bare jeg hadde tid til dem, noe jeg har og energien til dem også har jeg. Tror det blir fint for alle disse pelsbollen og få noen nye i flokken.
Så jeg har da bestemt at finner jeg riktig rottegutter så kommer dem nok i hus.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Når????

Post by sanca »

Ah, det må være en lettelse, da er det bare å være på utkikk :wink: Uff, nei, skjønner godt at du ikke liker å kalle dem "de syke" :sorry:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Når????

Post by Søstrene Halvorsen »

Nå skal det lets. Jeg kan jo si at jeg blåser i farge og slikt bare jeg finner det bånde som jeg vil ha mellom meg og dyret. Nei her kaller vi dem for de elder bare.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Når????

Post by sanca »

Pensjonistene :nottelling:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Når????

Post by Søstrene Halvorsen »

Nå skulle jeg hatt en liker knapp og trykke på til Sanca her. persjonisten var beder navn på dem.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

utmeldt

Re: Når????

Post by utmeldt »

åååh så morsomt at gubben din gikk med på nye rotter :grin:
Lykke til på letingen! Liker at du tenker som meg: farge, pels og ører har ingen betydning så lenge man føler at "dette er dyret for meg" :cheer:

Men må være ærlig å si at ved å henge her inne har jeg jo plutseli fått lyst på dumboørede rotter og kansje noen med krøllete eller uten pels :nottelling: tihi!

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Når????

Post by Søstrene Halvorsen »

Hehe. Ja det virket kjent hihi. Jeg har litt lyst på silver eller naken da skal innrømme det. Men jeg vet t kommer det en hjertknuser som ikke er det så gjør det ingen ting. Men som sakt jeg vil ha det båndet mellom dyr og eier forann alt.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply