To blir til Tre

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

mhm :) Begge guttene mine er blitt mer aktive etter at den lille kom i buret, men de er liksom ikke på hans nivå. Men guttene mine er jo gamle i forhold til den lille :D
Synes dette er så søtt :D Timmen min bare presset hode sitt under den lille før han kastet seg på rygg :P Den lille poppet litt før han begynte og styre med pelsen :kisses:

Image


Litt spent på hvordan det blir med guttene fra ratrace kullet. deres alder er jo en plass i midten av mine gutter :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by tantepose »

Koselig! :kisses:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: To blir til Tre

Post by sanca »

Kjempebra!
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: To blir til Tre

Post by utmeldt »

kjempe nusseli bilde! :cheer:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

Egentlig bør denne tråden hete to blir til fem. Nå er nemlig Tweek og Mogwai kommet i hus. De flyttet inn i jennyburet på mandags morgen, naboburet til Tim, Donnras og Lille blå.
De fikk mandagen og deler av tirsdagen til å venne seg til lukten fra hverandre. Man kunne se at Tim og Mogwai (mine to black hooded) var de som reagerte. Begge hang på gitterne i hvert sitt bur og så på hverandre. Til å starte med var begge bustete i pelsen , men til slutt satt de bare på hver sin side og så på hverandre.

Tirsdag ettermidag hadde de sitt første møte. Hadde ordnet sofaen min klar og hadde alle fem guttene ute.
Dette gikk overaskende bra. Jeg burde virkelig ha mer troen når det gjelder Tim. Det var en situasjon der Tim og Mogwai havnet i en liten konfrontasjon. De ble skilt av, men er ikke sikker på om de skulle starte og sloss eller om det bare var måling av hverandre. Tim roet seg fort og fikk tilbake til Donnras og Blå, mens Mogwai ble sittende med ståpels og litt trampende bakbein. helt stiv. Avsluttet det møtet etter 15 minutter. tok mogwai opp og koste med han slik at han var rolig før han ble plassert tilbake i buret sammen med Tweek. Lille blå og Donnras brydde seg fint lite om nykommerne.

I dag:
Pensjonistene mine sover mye, så det er bare lille blå som er våken nå. Åpnet buret til Tweek og Mogwai og lot den lille få hilse på. Endte med at han hoppet inn til guttene. Alle var veldig nyskjerrige på hverandre. Kunne se det at Lille Blå er vant til litt røff behandling av Tim på måten han møtte Mogwai. Han gjorde et tappert forsøk, men endte med at både Tweek og Mogwai satt han på plass og la den lille blå på rygg.
Lille blå og Mogwai herjet en stund før jeg tok blå ut der i fra, men oppfattet ikke dette som noe fare på noen måte. Tror nok heller at de bare målte hverandre. Kanskje det var noe lek inne i bildet? Så nemlig et par popp fra lille blå, og han var veldig brå i sine bevegelser. Bruker ikke være slik i buret med mine gutter.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by Larm »

Det vil nok hjelpe masse å ha lille Blå som kan gå mellom gruppene. Det pleier å være lettere å introdusere 2 grupper når du har en nøytral snill part som går frem og tilbake :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

jo. Tror ikke at introen skal bli noe problem når æ bare blir i form til å bruke ordentlig tid på det.
Men ser at Tweek og Mogwai lekesloss en del. Samme lek som de gjord med lille blå. Vil dette kunne oppfattes som en trussel for Tim, eller vil han skjønn forskjell på lek og alvor?
Sikkert et dumt spørsmål :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

Første hilsning mellom Tim og Tweek.

Image
Image

Tim prøver å rette litt på bustepelsen etter sitt møte med nykommerne, Tweek og Mogwai.

Image

Etter ikke så lang tid, var stemingen roet seg betraktelig. All bustepels er borte :)

Image
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by tantepose »

:grin:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

Er kjempefornøyd. Ser for meg at de er klar til å settes sammen når som helst egentlig. men holder på å skal få ordnet bedre innredning i det store buret, når det er klart skal de få flytte inn alle sammen :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: To blir til Tre

Post by Matmor »

Spennende lesing! Håper det fortsettter i rolige former. :rat:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

Alle fem har hatt tre helt fredlige møter. Den siste var i dag på litt over en time. Ingen tegn agresive tegn så vidt jeg kunne se.

Storburet er i dag skiftet på og gjort klart, så guttene er flyttet inn i samme bur i dag. De er fortsatt to grupper i stedet for en flokk, men håper at dette retter seg :)

Merket at det var litt spenninger i luften mellom Tim og de to nye, tweek om Mogwai, etter at de var kommet inn i buret. Kanskje mest Mogwai egentlig. Men de holder seg heller unna hverandre framfor å skape uroheter.
Så langt, så bra.

Vet ikke hvor mye Wolf kjenner til guttene fra kunnet sitt, men de er helt fantastiske. Så kjekke og aktive. Friske, flotte gutter :)

Tweek og Donnras hoppet fra sengen og opp i vinuet. Jeg hadde satt om en flatpakket eske slik at de ikke skulle komme seg fra vinduet og over på skrivebordet. Tweek hoppet og fikk tak i noe med forføttene og tok tak med bakføttene og halen i tauet fra rullegardinene. Vips fikk han nytt "fotfeste" og kom seg over esken.. utspekulerte lille sak :crazy:


Har nå 5 hærligheter i heimen. Tim, Donnras, Lille Blå, Tweek og Mogwai :kisses:
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

Vel. Nå er det to uker siden Tweek og Mogwai kom i hus og jeg har vært mye syk. Jeg plasserte guttene mine i samme bur, men pga sykdom og manglende energi har det vært vanskelig å følge opp introen, så tweek og mogwai ble tatt ut igjen.

De har på ny hatt flere møter ute og jeg har latt begge burdørene stå åpne. noe som har resultert i at tweek og mogwai har gått inn til de andre guttene mine :)

Det har vel gått så som så. Tweek vandrer nå bare mellom og er aktiv tilskuer på alle de andre og er så nyskjerrig. Går godt overens med de andre guttene mine, men sover ikke sammen med dem.
som forventet er det Tim og Mogwai som har knuffet litt. Til å begynne med trodde jeg det var Tim som var problemet, men ser at Tim etterhvert tar det bare bedre og bedre. Lite knuffing fra hans side, ingen bust i pelsen og mindre fresing. Hender ennå han kommer med noen fres, men mye mindre enn tidligere.
Mogwai er den som røyser bust og bøller rundt i buret.
I går ble det store buret vasket og innredet på nytt før jeg lot alle flytte inn dit etter 1-2 timer ute. Det gikk egentlig greit, men siden Mogwai blåser seg så opp, ble han tatt ut på natten da Tim og Donnras er på sitt mest aktive. Gamlingene mine måtte bare sitte oppå det ene huset mens han selv skulle få lov til alt.
Etter en natt alene er ting blitt mye roligere i buret. De er alle fem sammen nå, men tror jeg ennå skal la Mogwai være alene på natten når jeg ikke har muligheten til å følge med :)

Som sagt virker det som at ting går bedre, så om ikke lenge kan de trolig bo permanent sammen.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by wollf »

ikke ta han ut alene da:( kan være skummelt for han. må få komme på besøk til deg en dag... og gleder meg til du kommer å hilser på meg her i morgen. er kjedelig her

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To blir til Tre

Post by WillyWonka »

Han var alene i natt. opplevde det at når jeg hadde begge ute og satt dem inn til mine igjen dagen etter ble det mer bråk enn nå når mogwai sto alene i natt for å så komme inn til mine.
Mogwai har vært roligere i dag ovenfor de andre. kun nå på kvelden jeg har sett varselstegn fra han :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Post Reply