Luftveisinfeksjon går ikke bort
Moderator: Moderatorer
-
- Sover i do
Luftveisinfeksjon går ikke bort
Hei dere! Den 14 desember fikk Jessi en kur på antibiotika grunnet luftveisinfeksjon, og hun har ennå ikke blitt noe bedre, hun skal ta sin siste kur i morgen og det kommer ennå klukkelyd fra henne, og hun er like slapp. Hun får i seg alt medisinen med yoghurt i og med at hun ikke likte å spise det fra sprøyten eller meg. Er det normalt at den ikke skal gå vekk? Hun klarer å vaske seg osv, men ser at hun er ganske skitten i pelsen på ryggen. Tør ikke sette henne sammen med de andre heller, i tilfelle hun kan smitte... Noen tips til hva jeg kan gjøre? Vil ha henne frisk nå, får vondt i meg av at hun ikke skal være med de andre på så lang tid
Og hos dyrlegen blir det for dyrt å gå før etter nyttår nå.

Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling
Re: Luftveisinfeksjon går ikke bort
Hvilken medisin får hun? På noen medisiner skal de ikke blandes med mat rik på kalsium(?), som f. Eks yoghurt, siden det kan redusere effekten.. Bare en tanke..
Det spørs om hun enten har lungeproblemer som skyldes andre ting, eller om det er antibiotikaen som ikke virker på bakteriene hun har. Hvis man ikke ser bedring med antibiotika i løpet av de første tre dagene bør man alltid ta kontakt med veterinæren igjen... Uansett er det bare veterinærbesøk som kan avgjøre hvor problemet ligger 

-
- Sover i do
Hun går på bactrim, dyrlegen har alltid sakt jeg kan blande den med yoghurt :cheerful:
Hun har gått ned 25 gram på to uker, vet ikke om det er mye? men noen som vet om det er tillegg på veterinæren nå i julen? Har ikke mye pengene igjen etter julen nå :sarcastic:
Hun har gått ned 25 gram på to uker, vet ikke om det er mye? men noen som vet om det er tillegg på veterinæren nå i julen? Har ikke mye pengene igjen etter julen nå :sarcastic:
Bactrim aner jeg ikke.. Er i alle fall vibranord du ikke skal blande..
Bactrim skulle det ikke være noe problem å blande i melkeprodukter.
Det er neppe noe tillegg hos veterinær for vanlige arbeidsdager. Fra og med i morgen er det sikkert vanlige satser på dagtid fram til helgen.
Det er neppe noe tillegg hos veterinær for vanlige arbeidsdager. Fra og med i morgen er det sikkert vanlige satser på dagtid fram til helgen.
-
- Sover i do
Ok, takk! Da drar jeg til dyrlegen på onsdag med henne! :cheerful: Håper på det beste!
-
- Alfatryne
Krysser fingre :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
http://Www.selgerotter.blogg.no